2.2 Remmen

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Pietje »

Bas_mvsb schreef:Welke hoofdrem cilinder gebruiken jullie dan? Ik heb namelijk ook de "barry" schijven met GSI klauwen maar ik vind dat mijn pedaal vrij ver onder zit om met remmen en dit moet volgens mij een groter HRC opgelost zijn.
Wij monteren deze van een Mercedes ICM de rembekrachtiger van ATE van een C1 Kadett.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: 2.2 Remmen

Bericht door REDP. »

ik heb straks ook een andere hoofdremcilinder,
komt volgens mij van een manta 2.0 i af
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Amstel »

Pietje schreef:
Bas_mvsb schreef:Welke hoofdrem cilinder gebruiken jullie dan? Ik heb namelijk ook de "barry" schijven met GSI klauwen maar ik vind dat mijn pedaal vrij ver onder zit om met remmen en dit moet volgens mij een groter HRC opgelost zijn.
Wij monteren deze van een Mercedes ICM de rembekrachtiger van ATE van een C1 Kadett.
welke type mercedes?
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Sander79
C liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do sep 10, 2009 7:34 pm
Locatie: Schijndel

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Sander79 »

Dat wil ik ook wel eens weten.

Welk type Mercedes?
Kadettloos...........
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Pietje »

Ja jongens en dat is nou een geheim van de smid.

Enig idee hoeveel boeken ik daarvoor open heb geslagen.

Laten we het zo zeggen. Ze liggen niet op de sloop maar zijn wel volop nieuw te bestellen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
sniksnak
C liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 11:52 am
Locatie: Haaksbergen

Re: 2.2 Remmen

Bericht door sniksnak »

Bas_mvsb schreef:Welke hoofdrem cilinder gebruiken jullie dan? Ik heb namelijk ook de "barry" schijven met GSI klauwen maar ik vind dat mijn pedaal vrij ver onder zit om met remmen en dit moet volgens mij een groter HRC opgelost zijn.
Ik monteer die van een senator of monza op zo'n C1 bekrachtiger, is 23,8 mm net als die van mercedes en dus dikke 3 mm groter als van een manta of kadett c GT/E

Zijn wel te krijgen voor rond de 25 euro
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: 2.2 Remmen

Bericht door gabbermaikel »

Pietje schreef:Ja jongens en dat is nou een geheim van de smid.

Enig idee hoeveel boeken ik daarvoor open heb geslagen.

Laten we het zo zeggen. Ze liggen niet op de sloop maar zijn wel volop nieuw te bestellen.
eigenlijk vind ik dit soort dingen dan altijd wat jammer, een deel van de info wel geven maar dan vervolgens toch moeilijk doen om iemand echt te helpen, maar dat is mijn mening
en ik snap ook wel dat jij er moeite voor gedaan hebt enz, maar je helpt nu iemand half door te zeggen ja hij komt van een mercedes maar vervolgens zeg je ik ga lekker niet zeggen waar hij echt af komt

maar dat is natuurlijk mijn mening en anderen zullen daar anders over denken

maar sniksnak heeft ook al een goede tip gegeven dus het lijkt mij dat je het daarmee dan ook wel red want hij is ook degene die de remschijven verkoopt dus dan zal hij ook wel weten hoe het werkt he
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Schedelwerk »

Dat ben ik met je eens.

Maar goed, senator- en monza bekrachtigers zijn inderdaad nog zat te krijgen, dus ik ga niet eens verder nadenken over een mercedes bekrachtiger.
Misschien een tip: in Engeland verkopen ze voor zeer schappelijke prijzen nog revisiesetjes voor Opel-HRC's. Zeker nu de pond bijna gelijk staat aan de euro loont het de moeite.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
sniksnak
C liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 11:52 am
Locatie: Haaksbergen

Re: 2.2 Remmen

Bericht door sniksnak »

@schedelwerk Het gaat dus om de hoofdremcylinder en niet om de bekrachtiger hé :wink:

Bekrachtiger van een kadett C1, die van Até, de bekrachtiger van een monza/senator is een beetje lomper en past niet echt in het binnenscherm.

Let op! bij sommige HRC's zit in 1 uitgang iets andere draad, kun je makkelijk oplossen door iets een andere wartel aan de remleiding te maken.

Hier een foto voor het beeld van de Até bekrachtiger waarbij de draadeinden dus dichter bij elkaar zitten zodat de senator remcylinder past.
Afbeelding
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Schedelwerk »

Inderdaad Barry, dat bedoelde ik maar ik typte het verkeerd :mrgreen: :mrgreen:
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Pietje »

Ik wil jullie wel eens zien als jullie een hele tijd en dan bedoel ik ongeveer 2 weken heb zitten puzzelen op wat er mogelijk is en hoe.

Er zijn er wel meerdere in de Kadett wereld die sommige dingen voor zichzelf houden.

Neem Sniksnak die verteld ook niet precies waar de remschijven van af komen en dat is zijn goed recht. Ik denk als hij dat wel zou doen hij zijn eigen handel om zeep zou helpen.

Zo zie ik het met het remschijvensysteem voor de achteras en met de Dikkere HRC. Dat zijn dingen waar ik druk mee geweest ben en wat ik niet zomaar prijs ga geven. Om de doodsimpele reden dat ik dan mijn eigen handel om zeep zou helpen.

Ja maar waarom schrijf je er dan wel over hoor ik jullie al denken. Nou om het doodsimpele feit zodat jullie ook weten dat het mogelijk is.

Oh ja en nog een klein puntje. Die van de Senator/Monza is 23MM die van de Mercedes 25MM.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Brooks
C geïnteresseerd
Berichten: 69
Lid geworden op: di jul 03, 2007 5:11 pm
Locatie: Albergen

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Brooks »

Pietje schreef:Ik wil jullie wel eens zien als jullie een hele tijd en dan bedoel ik ongeveer 2 weken heb zitten puzzelen op wat er mogelijk is en hoe.

Er zijn er wel meerdere in de Kadett wereld die sommige dingen voor zichzelf houden.

Neem Sniksnak die verteld ook niet precies waar de remschijven van af komen en dat is zijn goed recht. Ik denk als hij dat wel zou doen hij zijn eigen handel om zeep zou helpen.

Zo zie ik het met het remschijvensysteem voor de achteras en met de Dikkere HRC. Dat zijn dingen waar ik druk mee geweest ben en wat ik niet zomaar prijs ga geven. Om de doodsimpele reden dat ik dan mijn eigen handel om zeep zou helpen.

Ja maar waarom schrijf je er dan wel over hoor ik jullie al denken. Nou om het doodsimpele feit zodat jullie ook weten dat het mogelijk is.

Oh ja en nog een klein puntje. Die van de Senator/Monza is 23MM die van de Mercedes 25MM.
2 weken is niet veel tijd :P
Wat kost dan de HRC bij jou als deze zo goed is? en neem aan dat dit alleen voordeel uithaalt met schijven achter?
gewoon met trommels lukt het met de 'standaard' 1600 cilinder toch ook goed...
prijs is uiteraard doorslag gevend.
:D
'78 coupe - 2.4 40er solexen
'78 city -2.0 40er webers (zeer bewerkt)
'79 caravan - 12N (dagelijkse auto)
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: 2.2 Remmen

Bericht door REDP. »

Pietje schreef:Ik wil jullie wel eens zien als jullie een hele tijd en dan bedoel ik ongeveer 2 weken heb zitten puzzelen op wat er mogelijk is en hoe.

Er zijn er wel meerdere in de Kadett wereld die sommige dingen voor zichzelf houden.

Neem Sniksnak die verteld ook niet precies waar de remschijven van af komen en dat is zijn goed recht. Ik denk als hij dat wel zou doen hij zijn eigen handel om zeep zou helpen.

Zo zie ik het met het remschijvensysteem voor de achteras en met de Dikkere HRC. Dat zijn dingen waar ik druk mee geweest ben en wat ik niet zomaar prijs ga geven. Om de doodsimpele reden dat ik dan mijn eigen handel om zeep zou helpen.

Ja maar waarom schrijf je er dan wel over hoor ik jullie al denken. Nou om het doodsimpele feit zodat jullie ook weten dat het mogelijk is.

Oh ja en nog een klein puntje. Die van de Senator/Monza is 23MM die van de Mercedes 25MM.

Daar heb je een goed punt,
maar de meeste mensen hebben geen zin om zelf van alles te proberen,
komt misschien ook wel door het internet, uitzonderingen daar gelaten he,
er zijn er gelukkig hier ook een heleboel die zelf sleutelen

Wij gingen vroeger gewoon op de sloop kijken en gingen zelf dingen zoeken,
en wij ook blunders gemaakt hoor 1200 achterasje eronder laten zitten en dan een 2 liter met 5 bak ervoor,
ging bijna 2 weken goed, en dan weer terug naar de sloop;
" ja jonge je had er een 1600 asje onder moeten hangen of van een ascona/manta , dat werkt wel "
en een week later een zwaardere vooras halen op de sloop,
en weer een paar weken later andere voorremmen ,
een keer een andere HRC en noem maar op.

Tegenwoordig zitten de meesten maar gewoon achter de pc,
en bang dat ze een keer iets verkeerds of te duur kopen,
voor mij is het nog steeds sport om op een beurs of bij de sloop of bij andere liefhebbers iets te halen
en laat andere er ook " iets aan verdienen ".

Wil je dat niet, koop dan een complete auto
en denk even na wat je wil er zijn er ook die een 1200 kopen,
en dan denken van " oooo ik leg er in een weekje wel ff een 2 liter in "
zelfs ervaren sleutelaars lopen tegen problemen op.
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: 2.2 Remmen

Bericht door REDP. »

REDP. schreef:ik heb straks ook een andere hoofdremcilinder,
komt volgens mij van een manta 2.0 i af
ff herstellen de mijn is ook van een monza
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: 2.2 Remmen

Bericht door Pietje »

Brooks schreef:
Pietje schreef:Ik wil jullie wel eens zien als jullie een hele tijd en dan bedoel ik ongeveer 2 weken heb zitten puzzelen op wat er mogelijk is en hoe.

Er zijn er wel meerdere in de Kadett wereld die sommige dingen voor zichzelf houden.

Neem Sniksnak die verteld ook niet precies waar de remschijven van af komen en dat is zijn goed recht. Ik denk als hij dat wel zou doen hij zijn eigen handel om zeep zou helpen.

Zo zie ik het met het remschijvensysteem voor de achteras en met de Dikkere HRC. Dat zijn dingen waar ik druk mee geweest ben en wat ik niet zomaar prijs ga geven. Om de doodsimpele reden dat ik dan mijn eigen handel om zeep zou helpen.

Ja maar waarom schrijf je er dan wel over hoor ik jullie al denken. Nou om het doodsimpele feit zodat jullie ook weten dat het mogelijk is.

Oh ja en nog een klein puntje. Die van de Senator/Monza is 23MM die van de Mercedes 25MM.
2 weken is niet veel tijd :P
Wat kost dan de HRC bij jou als deze zo goed is? en neem aan dat dit alleen voordeel uithaalt met schijven achter?
gewoon met trommels lukt het met de 'standaard' 1600 cilinder toch ook goed...
prijs is uiteraard doorslag gevend.
:D
Tja, Als je remmen ombouwt moet je even nagaan wat er aan het gebeuren is op het moment dat je dit gaat doen. (of te wel en dit kan lullig klinken: Weten waar je mee bezig bent).

1. Remklauwen voor voorzien van een grotere zuigerdiameter. Ongeacht welk type klauw. Daarvoor moet er meer remvloeistof verplaatst worden die de orginele HRC wel wegkrijgt maar uiteraard minder als een grotere. Dus zal hierdoor je rempedaal dieper komen te liggen.

2. Uiteraard heeft het meer zin de HRC van 25MM te monteren als je rondom schijven hebt. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar je vloeistofverplaatsing.

Een Hoofdremcilinder met de doorsnede van 25MM kost om en nabij de 180 euro. Dit is dan uiteraard een NIEUWE. En geen gebruikte van de sloop.

Of het met de gewone 1600 HRC gewoon werkt tja. Dat is een moeilijke vraag. De een heeft er geen moeite mee als het pedaal wat verder ingetrapt moet worden dan de ander. Ik wou graag meteen bovenin remdruk hebben zodat ik ook het meeste rendement haal uit de remmen ombouw. Zou jammer zijn als je rondom schijven hebt en een 1200 remt nog harder. Vandaar dat ik er een grotere op heb gezet.

En als je dan de keuze hebt uit 23 of 25 tja. Ik heb voor 25 gekozen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten