veerschaal of veerschotel

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
duif
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 2:26 pm
Locatie: goeree en overflakkee

veerschaal of veerschotel

Bericht door duif »

Ik heb een Opel Kadett 12 S automaat van 1979, die werd afgekeurd op roest aan de veerschotel. Ik heb een veerschotel gekocht bij de groothandel, dit is een overmaatse die je over de oude schotel heenschuift en dan vastlast, heel makkelijk. Volgens de keuringsregels mag er niet gelast worden aan de veerschotel, maar in dit geval denk ik dat dit niet in de regels bedoeld wordt. Wie heeft hier ervaring mee of weet hier meer van?
Graag een reactie op mijn e-mail: du.iven@hotmail.com of op deze site.
als dit zo is, hoe maak ik dan die overmaatse schotel aan de oude vast. en waarom worden ze dan verkocht als ze niet gemonteerd kunnen worden!!?

J. Verhage
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: veerschaal of veerschotel

Bericht door Tijs »

volgens mij is het zo dat je niet mag lassen aan het schotel deel, dus waar de veer opstaat
zoon overmaats deel zit veel hoger, dus daar mag je wel lassen.
maar als je de houde laat zitten.. gaat er natuurlijk wel vocht tussen zitten, dus weer snel door rotten.

verder mag je wel lassen als het gescheurd is, alleen niet als het door gerot is.. maar meestal is het rot.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: veerschaal of veerschotel

Bericht door Automatic-freak »

Eigenlijk is het de bedoeling dat je de oude veerschotel er compleet af slijpt en dan de nieuwe er aan last (wil het makkelijkst als je de achteras onder de auto vandaan haalt).

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: veerschaal of veerschotel

Bericht door gabbermaikel »

ja mag verotte delen ook niet weer dicht lassen ofzoiets, maar dat doet ook iedereen
en die schotel vervang je compleet en dan kun je zeggen dat de oude uit model is ofzo, voor hun is dat niet te checken dus niks tegen te doen
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: veerschaal of veerschotel

Bericht door Tijs »

tja, zolang het goed te repareren is, en je ziet er niets van.. ze kunnen niet afkeuren waarvan ze ook niet kunnen zien dat het niet zo hoort. dus een klein plekje zou ik zelf ook gewoon kiezen om dicht te lassen, en mooi vlak te slijpen, dan zie je er niets meer van.
anders even de nieuwe schotel aftekenen, en de oude en dan gewoon netjes afslijpen, nieuwe erop lassen, en je kunt er weer jaren tegen aan..
je mag een rotte schotel gewoon vervangen...

dus eigenlijk wat erik (automatic freak) al zei... die weet wel hoe je een kadettje goed aanpakt ;)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten