Ik heb ergens een lek in mijn remsysteem. Nu lijkt het lek boven water maar ik heb geen idee wat het is.
Het is een onderdeel onder de hoofdremcylinder. Het lijkt me iets van een verdeelblokje. Maar waarom? Er zitten drie uitgangen op de hoofdremcylinder dus dat is genoeg voor achter(samen) en links- en rechtsvoor
Nou ja, goed. Wie weet wat het is en wat het doet. Op de 2e foto (in de richting van de blauwe pijl genomen) is te zien waar het lekt: bij het rode pijltje. Wederom, wat is het precies en kan je het aandraaien ofzo?
schrump schreef:en het is inderdaad een remdukverdeler.
ik zou niet weten waarom je niet zonder dat ding kan.
Zou het niet zo kunnen zijn dat in oudere modellen waarin hij niet zit de remdruk verdeeld wordt door de hoofdremcylinder? En dat bij latere modelen met remdrukverdeler deze functie niet meer door de hoofdremcylinder wordt vervuld? Dat zou dan betekenen dat hij niet te missen is. Of je moet akkoord gaan met 50/50........
Zijn er ook tekeningen van deze remdrukverdeler bekent? Iets van hoe dat ding in elkaar steekt?
Kun je gewoon verwijderen.Heb ik ook gedaan.
Als je een grotere motor hebt ingebouwd,dus ook grotere remmen voor remt het een heel stuk beter.
Meer remdruk achter
Pietje schreef:deze zorgt ervoor dat de achterremmen niet meteen vol mee remmen.
Waar om je niet zonder zou kunnen. Geen idee.
Maar ik heb er volgens mij nog wel 1 liggen.
Ik noem dat ding een remkracht begrenzer.
Wat het ding doet is de druk die de achterremmen krijgen op een bepaald moment begrenzen.
Dat ding zit er om te voorkomen dat de achterwielen blokkeren bij hard remmen. Als de achterwielen blokkeren heb je namelijk kans dat de auto met z'n kont begint te slingeren bij hard remmen.
Ik vermoed dat je die dingen alleen tegenkomt bij modellen met schijfremmen voor. Schijfremmen hebben namelijk een hogere remdruk nodig dan trommelremmen.
de remkracht verdeler zat waarschijnlijk alleen in de laatste jaargangen van de C kadett.
net even onder een paar kleppen gekeken.
1974 rondom trommels 1200 4 bak; geen remkrachtverdeler, geen rembekrachtiger
1975 schijven voor 1200 automaat ; geen remkrachtverdeler
1977 schijven voor 1200 4 bak; geen rembekrachtger
1977 schijven voor 1200 4 bak; geen rembekrachtger
1979 schijven voor 1200 4 bak,wel remkracht verdeler.
intussen gesloopt een tijd terug:
1979 schijven voor 1200 4 bak, wel remkracht verdeler
1977 schijven voor 1200 4 bak;geen remkracht verdeler
in restaratie:
1975 schijven voor 1200 4 bak; geen remkrachtverdeler.
corsa-erik schreef:Ik noem dat ding een remkracht begrenzer.
Wat het ding doet is de druk die de achterremmen krijgen op een bepaald moment begrenzen.
Dat ding zit er om te voorkomen dat de achterwielen blokkeren bij hard remmen. Als de achterwielen blokkeren heb je namelijk kans dat de auto met z'n kont begint te slingeren bij hard remmen.
Ik vermoed dat je die dingen alleen tegenkomt bij modellen met schijfremmen voor. Schijfremmen hebben namelijk een hogere remdruk nodig dan trommelremmen.
Wat een hoop kennis hier op het forum. Ik heb inderdaad een Kadett met schijven voor. Wat mij betreft wel een handig dingetje. Ik ben geen echte coureur en heb niet graag dat bij een beetje bijremmen in een bocht ik door de kont ingehaald wordt
Maar mogelijk heeft Pietje er nog een voor mij en kan ik dadelijk weer de weg op.......
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Nu ben ik alleen nog wel benieuwd waarom hij lekt en wat het precies is waar hij lekt. Als ik er een andere in heb gezet eens kijken of ik de huidige kan reviseren ofzo.
die van mij lekte ook. ik heb hem er tussen uit gehaald en toen geprobeerd hard te remmen. heb er niks van gemerkt en blokkeerde achter niet. dus moet zonder geen kwaad kunnen
jaap zou je wat duidelijkere foto's er op kunnen zetten zodat ik kan zien waar de leidingen heen lopen ik ben ook met de remmerij bezig i.v.m 2.0 ombouw. dus zodoende gr bennie
bij mij lekt ie ook aan de onderste aansluiting, niet erg maar zo nu en dan een druppel. Heb ook altijd een fles met remolie bij me
En ik ga hem er ook afhalen