remmen voor
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
remmen voor
beste lezer mijn kadett heeft 3 jaar geleden een remmen revisie gehad
maar heeft sinds dien stil gestaan en als ik nu rem dan blokkeren de achterwielen meteen dus de voor remmen zitten vast geroest
nu ga ik deze week de remmen reviseren nu heb ik een vraag met deze remvloeistof is nog nooit gereden en met de schijven en blokken ook
is het verstandig om toch alles te vervangen aan de voor zijde of gewoon de klauwen gangbaar maken en alles in elkaar zetten er zit haast geen roest op de schijven
maar heeft sinds dien stil gestaan en als ik nu rem dan blokkeren de achterwielen meteen dus de voor remmen zitten vast geroest
nu ga ik deze week de remmen reviseren nu heb ik een vraag met deze remvloeistof is nog nooit gereden en met de schijven en blokken ook
is het verstandig om toch alles te vervangen aan de voor zijde of gewoon de klauwen gangbaar maken en alles in elkaar zetten er zit haast geen roest op de schijven
ik ben dol op werken, kan er uren naar kijken
ik ben heel colegiaal, ik laat genoeg werk over voor de anderen
ik ben heel colegiaal, ik laat genoeg werk over voor de anderen
-
- C liefhebber
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
- Locatie: gouda
ik zou de voorklauwen ook los halen en dan iemand voorzichtig de zuigers naar buiten laten drukken door het rempedaal een aantal keer in te trappen. wel bij de remklauwen blijven want je hebt er niets aan als de zuiger uit de klauw komt omdat je te ver bent gegaan.
Dan de zuigers weer naar binnen persen en het nog geheel een paar keer herhalen. Als alle zuigers dan gelijkmatig goed naar buiten komen is alles weer ganbaar.
heb je nou een slechte zuiger er tussen zitten. neem dan een set goede lijmtangen en zet daarmee de gangbare zuigers vast. dan kan de vloeistof alleen nog maar zijn druk kwijt door de vaste zuiger naar buiten te persen.
Niet te diep trappen want daar komt je hoofdrem cylinder normaal nooit en de kans bestaat dat er iets van corosie zit. Trap je de rem helemaal tot op de bodem kan die corosie ervoor zorgen dat de hoofdrem cylinder gaat lekken.
Dan de zuigers weer naar binnen persen en het nog geheel een paar keer herhalen. Als alle zuigers dan gelijkmatig goed naar buiten komen is alles weer ganbaar.
heb je nou een slechte zuiger er tussen zitten. neem dan een set goede lijmtangen en zet daarmee de gangbare zuigers vast. dan kan de vloeistof alleen nog maar zijn druk kwijt door de vaste zuiger naar buiten te persen.
Niet te diep trappen want daar komt je hoofdrem cylinder normaal nooit en de kans bestaat dat er iets van corosie zit. Trap je de rem helemaal tot op de bodem kan die corosie ervoor zorgen dat de hoofdrem cylinder gaat lekken.
all show no go!
ik heb ze vandaag los gemaakt
heb de blokken er uit gerukt en de zuigers per kant telkens in geknepen
meerdere malen achter elkaar
en achter heb ik ze schoongemaakt en hij remt nog niet zoals het hoor maar heb er een stukje mee gereden en het word steeds beter
maar als ik hem hard intrapt dan trap ik heb helemaal door tot aan de bodem
ik heb geen lekage en er zit genoeg olie in
heb hem ontucht maar het blijft zo wat is dat
heb de blokken er uit gerukt en de zuigers per kant telkens in geknepen
meerdere malen achter elkaar
en achter heb ik ze schoongemaakt en hij remt nog niet zoals het hoor maar heb er een stukje mee gereden en het word steeds beter
maar als ik hem hard intrapt dan trap ik heb helemaal door tot aan de bodem
ik heb geen lekage en er zit genoeg olie in
heb hem ontucht maar het blijft zo wat is dat
ik ben dol op werken, kan er uren naar kijken
ik ben heel colegiaal, ik laat genoeg werk over voor de anderen
ik ben heel colegiaal, ik laat genoeg werk over voor de anderen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten