remmen voor

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
fullgazz
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 09, 2006 3:59 pm
Locatie: bilthoven

remmen voor

Bericht door fullgazz »

beste lezer mijn kadett heeft 3 jaar geleden een remmen revisie gehad
maar heeft sinds dien stil gestaan en als ik nu rem dan blokkeren de achterwielen meteen dus de voor remmen zitten vast geroest
nu ga ik deze week de remmen reviseren nu heb ik een vraag met deze remvloeistof is nog nooit gereden en met de schijven en blokken ook
is het verstandig om toch alles te vervangen aan de voor zijde of gewoon de klauwen gangbaar maken en alles in elkaar zetten er zit haast geen roest op de schijven
ik ben dol op werken, kan er uren naar kijken

ik ben heel colegiaal, ik laat genoeg werk over voor de anderen
kadettcoupe.20e
C liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
Locatie: gouda

Bericht door kadettcoupe.20e »

hoi je kan de rem klauwe gangbaar maken en dan eerst rustig een
stuk gaan rijden en rustig de roest er afremmen maar wel rustig

want als je te hart gaat remmen dan trap je de roest in de blokken


gr jurgen
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ik zou even de remvloeistof vernieuwen en alles achter gangbaar maken.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

ik zou de voorklauwen ook los halen en dan iemand voorzichtig de zuigers naar buiten laten drukken door het rempedaal een aantal keer in te trappen. wel bij de remklauwen blijven want je hebt er niets aan als de zuiger uit de klauw komt omdat je te ver bent gegaan.
Dan de zuigers weer naar binnen persen en het nog geheel een paar keer herhalen. Als alle zuigers dan gelijkmatig goed naar buiten komen is alles weer ganbaar.

heb je nou een slechte zuiger er tussen zitten. neem dan een set goede lijmtangen en zet daarmee de gangbare zuigers vast. dan kan de vloeistof alleen nog maar zijn druk kwijt door de vaste zuiger naar buiten te persen.

Niet te diep trappen want daar komt je hoofdrem cylinder normaal nooit en de kans bestaat dat er iets van corosie zit. Trap je de rem helemaal tot op de bodem kan die corosie ervoor zorgen dat de hoofdrem cylinder gaat lekken.
all show no go!
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

zo zou je ze ook los kunnen halen.

of het lukt durf ik niet te zeggen ik heb het ook ooit zo gedaan maar een tijdje later zaten ze weer vast.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
fullgazz
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 09, 2006 3:59 pm
Locatie: bilthoven

Bericht door fullgazz »

ik heb ze vandaag los gemaakt
heb de blokken er uit gerukt en de zuigers per kant telkens in geknepen
meerdere malen achter elkaar
en achter heb ik ze schoongemaakt en hij remt nog niet zoals het hoor maar heb er een stukje mee gereden en het word steeds beter
maar als ik hem hard intrapt dan trap ik heb helemaal door tot aan de bodem
ik heb geen lekage en er zit genoeg olie in
heb hem ontucht maar het blijft zo wat is dat
ik ben dol op werken, kan er uren naar kijken

ik ben heel colegiaal, ik laat genoeg werk over voor de anderen
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

zitten er nieuwe blokken op??? op nieuwe remvoering achter??

Anders nog eens een keer ontluchten.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
fullgazz
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 09, 2006 3:59 pm
Locatie: bilthoven

Bericht door fullgazz »

ik ben er uit gekomen

heb gewoon alle remvloeistof er uit laten lopen en heb met de ezibleed van me werk alles meer gevult en ontlucht nu is het toppie
ik ben dol op werken, kan er uren naar kijken

ik ben heel colegiaal, ik laat genoeg werk over voor de anderen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten