Achteras GT/E 1 voorzien van sper differentieel?

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Achteras GT/E 1 voorzien van sper differentieel?

Bericht door opelnl »

Wie kan mij adviseren / helpen om mijn huidige achteras te voorzien van een sper differentieel?

Is het advies 40% of 75%?
Kan de overbreng verhouding van 3,44:1 behouden blijven?
Wat is de beste en/of goedkoopste methode? Andere as of inbouwen?

Wie heeft ervaring en helpt me aan deze waardevolle optie die mijn 1.9 GT/E 1 compleet maakt?

Ton.
kadett-c-coupe
C ervaren
Berichten: 255
Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm

Bericht door kadett-c-coupe »

voor straatgebruik adviseren ze altijd een sper van 40% omdat je anders heel erg zwaar gaat sturen en veel bandenslijtage krijgt.

Dit kan icm de 3.44 achteras maar voor het betere rag, race en drift werk zou je er een kortere overbrenging in kunnen leggen (3.67 of 3.89)

(dan maakt je motor wel meer toeren op de snelweg, en dus meer herrie, maar trekt wat sneller op)
ook wel bekend als het rooie mannetje
vyv
C gevonden
Berichten: 39
Lid geworden op: do okt 11, 2007 2:10 pm
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Bericht door vyv »

Kan je trouwens van buitenaf zien met wat voor type diff je te maken hebt ?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

vyv schreef:Kan je trouwens van buitenaf zien met wat voor type diff je te maken hebt ?
Nee, je kunt alleen zien of je een kleine (t/m 1200) of grote (va 1600) as hebt, voor de rest moet het deksel eraf en moet je de tanden tellen en aan de hand daarvan kun je de overbrenging bepalen (is mij ooit verteld).

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten