Lagere veren

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
krullekop
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 29, 2013 2:03 pm

Lagere veren

Bericht door krullekop »

Mijn kadettje is reeds verlaagd met veren (60/40) en andere schokdempers, maar nu wou ik mijn kadett graag nog een 2 tal centimeter lager.

Hoef ik mijn schokdempers dan ook mee te veranderen? Of kan ik gewoon een andere veren set kopen?

Ik had graag 85/ 70 verlaagd. Iemand foto's hiervan op 13 inch?

En iemand ervaringen met veren van leidinger tuning op ebay? of iemand nog een ander merk of adres waar ik veren kan bestellen of kopen?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Lagere veren

Bericht door Automatic-freak »

Indien er al sportdempers op zitten, dan kan dat gewoon.

Persoonlijk had ik altijd KAW-veren, die zijn gewoon goed.

Afbeelding

Afbeelding
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
krullekop
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 29, 2013 2:03 pm

Re: Lagere veren

Bericht door krullekop »

Jep ik heb reeds sportdempers zitten, maar als ik men auto opkrik achteraan vallen mijn veren er van tussenuit. Is dit normaal?

en is 85/70 het laagste die je kunt krijgen op de markt?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Lagere veren

Bericht door Automatic-freak »

Je veren mogen er niet tussenuit vallen bij opkrikken van de auto, waarschijnlijk heb je dan wel sportdempers maar geen (inge)korte dempers.

Officieel is dat het laagste en eigenlijk ook wel de max op de vooras, anders raakt je torentje binnenin de veer de onderste draagarm (aanslagrubber moet er zowieso uit of ingekort worden bij 85 voor). Eventueel kun je ook de torentjes inkorten, dan zou je waarschijnlijk de veren nog kunnen laten 'napersen'.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten