Pagina 1 van 7

schijfremmen achter.

Geplaatst: ma okt 09, 2006 7:22 pm
door Pietje
Schijfremmen systemen achter zijn vrij makkelijk aan te brengen met de goede onderdelen en delen.

Het setje wat hier bijv opzit kan zo ook weer omgebouwd worden naar de remtrommels.

aanpassingen die ik gedaan heb voor dit erop te krijgen waren de steekassen eruit gehaald.

langere wielbouten erin van een alfa.
en daarna de remplaten voor de schijven en de steekassen weer terug op hun plaats gezet.

vanaf dat moment was het een kwestie van klauwen erop leidingen leggen en hoofdremcilinder aanpassen met een remdruk regelaar die je vanuit de auto in kan stellen.

ik heb em tussen mijn voorstoelen in zitten en kan em in 7 standen in stellen je kan em ook onder de kap zetten maar dan kan je em onderweg niet instellen dat is wel een beetje een nadeel.

bij vragen hoor ik het wel. mogen ook hier gepost worden.

Platen kunnen evt ook besteld worden bij mij maar dan moet je me even mailen.

Afbeelding

Geplaatst: do okt 12, 2006 10:18 am
door Pablo
Doe mij eens een prijsopgave incl. montage aub..

Geplaatst: do okt 12, 2006 4:30 pm
door Pietje
voor de montage platen moet je rekenen op een 80 Euro.

Dan komen daar nog bij.
-Remschijven.
-Remblokken.
-remklauwen.
-remslangen.
-tapeindjes.
-instelbare remdruk regelaar.
-en als je het helemaal goed wil doen ook nog een andere hoofdremcilinder alleen ben ik daar nog steeds mee aan het expirimenteren wat daar de beste optie voor is.

Geplaatst: do okt 12, 2006 8:37 pm
door DD
ik ben erg nieuwschierig wat dit betekend de breedte van de as. komen hierdoor je wielen verder naar buiten?

Ik neem aan dat je gebruik hebt gemaakt van een dubbelzuiger klauw achter zodat je de klauw gefixeerd kan monteren op de achteras.

En hoe heb je het opgelost met de handrem? is die mechinsch gebleven of wordt die ook hydrolisch bedient.

Geplaatst: do okt 12, 2006 9:32 pm
door Pietje
ik rij met de klauwen van een Ford Scorpio deze zijn "zwevend" en met 1 zuiger uitgerust.

De handrem is gewoon mechanisch gebleven.

die langere tapeinden zijn nodig omdat een schijf ietjes dikker is als een trommel.

het wiel komt hierdoor inderdaad iets verder naar buiten te staan maar deze afstand is eigenlijk te verwaarlozen.

Geplaatst: do okt 12, 2006 10:10 pm
door Danoontje
Heb net mijn achterwielen ieder 25mm naar buiten gezet: gaat goed met genoeg ruimte, dus dat beetje voor de schijf gaat ook :D

Geplaatst: do okt 12, 2006 10:15 pm
door Pietje
ja vast wel zoveel heel meer is het niet.

Geplaatst: vr okt 13, 2006 7:58 am
door DD
heb je dan ook het handrem werk gebruikt van de scorpio? En hoe heb je die plaat dan vast gemaakt voor de handrem.

zoals ik het me voorstel krijg je dan zoiets:

je begint met de as, daarop de plaat voor de remklauw montage van 5 / 6mm dik. dan de plaat waar de handremschoenen opgemonteerd zitten, en dan de steekas en daarop de remschijf. uiteindelijk komt alles ongeveer een 1cm meer naar buiten of zo dan?

kan je eens een lijstje neerzetten met welke spullen je gebuikte hebt?

Geplaatst: vr okt 13, 2006 4:37 pm
door Pietje
het handrem mechanisme zit in de klauw verwerkt.

dus ik trek met het handremheveltje de remblokken tegen de schijf aan.

dus ik heb de handremkabels van een manta B gepakt en die passen dan zo aan de klauwen.

Geplaatst: di nov 28, 2006 11:05 pm
door mark vds car hifi
Hoi,

Mogelijkheden te over.

Ik heb mijn schijfremmen verhaal nu ook rond.
De achteras is uitgerust met klauwen van een peugeot 205, 1900GTI (achter klauwen) en schijven van een Opel astra H 1700td (schijven voor).

De aanpassingen zijn in grote lijnen gelijk aan die van Peter.

Ik moet zeggen; ik ben ben zeer tevreden met het resultaat!!

Groeten,

Mark :D

Geplaatst: di nov 28, 2006 11:10 pm
door Pietje
rijden we nou al met Astra H schijven??

of bedoel je em van een Astra G??

en zijn die niet geventileerd?? klinkt allemaal wel interresant moet ik zeggen.

FOTO`S

Geplaatst: wo nov 29, 2006 5:42 pm
door mark vds car hifi
Pietje. schreef:rijden we nou al met Astra H schijven??

of bedoel je em van een Astra G??

en zijn die niet geventileerd?? klinkt allemaal wel interresant moet ik zeggen.

FOTO`S
Hoi Peter,

Mijn excuus. Ik rijdt inderdaad met astra G schijven.

Deze zijn niet geventileerd.

Foto's volgen.

Groeten,

Mark :D

Geplaatst: do nov 30, 2006 12:49 pm
door mark vds car hifi
Bij deze de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Mark :D

Geplaatst: do nov 30, 2006 5:32 pm
door Pietje
past dit systeem ook in een 13 inch velg??

ziet er wel netjes uit.

Je kan voor die bouten waarmee je de plaats vastzet op de as het beste inbusbouten gebruiken.

Geplaatst: do nov 30, 2006 6:00 pm
door mark vds car hifi
Hoi Peter,

Dit systeem past pima met 13" velgen.
De diameter is juist zeer gering..

Zelf heb ik gekozen voor normale 6-kant bouten van harde kwaliteit zoals origineel..

Groeten,

Mark :D