schijfremmen achter.
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
schijfremmen achter.
Schijfremmen systemen achter zijn vrij makkelijk aan te brengen met de goede onderdelen en delen.
Het setje wat hier bijv opzit kan zo ook weer omgebouwd worden naar de remtrommels.
aanpassingen die ik gedaan heb voor dit erop te krijgen waren de steekassen eruit gehaald.
langere wielbouten erin van een alfa.
en daarna de remplaten voor de schijven en de steekassen weer terug op hun plaats gezet.
vanaf dat moment was het een kwestie van klauwen erop leidingen leggen en hoofdremcilinder aanpassen met een remdruk regelaar die je vanuit de auto in kan stellen.
ik heb em tussen mijn voorstoelen in zitten en kan em in 7 standen in stellen je kan em ook onder de kap zetten maar dan kan je em onderweg niet instellen dat is wel een beetje een nadeel.
bij vragen hoor ik het wel. mogen ook hier gepost worden.
Platen kunnen evt ook besteld worden bij mij maar dan moet je me even mailen.
Het setje wat hier bijv opzit kan zo ook weer omgebouwd worden naar de remtrommels.
aanpassingen die ik gedaan heb voor dit erop te krijgen waren de steekassen eruit gehaald.
langere wielbouten erin van een alfa.
en daarna de remplaten voor de schijven en de steekassen weer terug op hun plaats gezet.
vanaf dat moment was het een kwestie van klauwen erop leidingen leggen en hoofdremcilinder aanpassen met een remdruk regelaar die je vanuit de auto in kan stellen.
ik heb em tussen mijn voorstoelen in zitten en kan em in 7 standen in stellen je kan em ook onder de kap zetten maar dan kan je em onderweg niet instellen dat is wel een beetje een nadeel.
bij vragen hoor ik het wel. mogen ook hier gepost worden.
Platen kunnen evt ook besteld worden bij mij maar dan moet je me even mailen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
voor de montage platen moet je rekenen op een 80 Euro.
Dan komen daar nog bij.
-Remschijven.
-Remblokken.
-remklauwen.
-remslangen.
-tapeindjes.
-instelbare remdruk regelaar.
-en als je het helemaal goed wil doen ook nog een andere hoofdremcilinder alleen ben ik daar nog steeds mee aan het expirimenteren wat daar de beste optie voor is.
Dan komen daar nog bij.
-Remschijven.
-Remblokken.
-remklauwen.
-remslangen.
-tapeindjes.
-instelbare remdruk regelaar.
-en als je het helemaal goed wil doen ook nog een andere hoofdremcilinder alleen ben ik daar nog steeds mee aan het expirimenteren wat daar de beste optie voor is.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
ik ben erg nieuwschierig wat dit betekend de breedte van de as. komen hierdoor je wielen verder naar buiten?
Ik neem aan dat je gebruik hebt gemaakt van een dubbelzuiger klauw achter zodat je de klauw gefixeerd kan monteren op de achteras.
En hoe heb je het opgelost met de handrem? is die mechinsch gebleven of wordt die ook hydrolisch bedient.
Ik neem aan dat je gebruik hebt gemaakt van een dubbelzuiger klauw achter zodat je de klauw gefixeerd kan monteren op de achteras.
En hoe heb je het opgelost met de handrem? is die mechinsch gebleven of wordt die ook hydrolisch bedient.
ik rij met de klauwen van een Ford Scorpio deze zijn "zwevend" en met 1 zuiger uitgerust.
De handrem is gewoon mechanisch gebleven.
die langere tapeinden zijn nodig omdat een schijf ietjes dikker is als een trommel.
het wiel komt hierdoor inderdaad iets verder naar buiten te staan maar deze afstand is eigenlijk te verwaarlozen.
De handrem is gewoon mechanisch gebleven.
die langere tapeinden zijn nodig omdat een schijf ietjes dikker is als een trommel.
het wiel komt hierdoor inderdaad iets verder naar buiten te staan maar deze afstand is eigenlijk te verwaarlozen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
heb je dan ook het handrem werk gebruikt van de scorpio? En hoe heb je die plaat dan vast gemaakt voor de handrem.
zoals ik het me voorstel krijg je dan zoiets:
je begint met de as, daarop de plaat voor de remklauw montage van 5 / 6mm dik. dan de plaat waar de handremschoenen opgemonteerd zitten, en dan de steekas en daarop de remschijf. uiteindelijk komt alles ongeveer een 1cm meer naar buiten of zo dan?
kan je eens een lijstje neerzetten met welke spullen je gebuikte hebt?
zoals ik het me voorstel krijg je dan zoiets:
je begint met de as, daarop de plaat voor de remklauw montage van 5 / 6mm dik. dan de plaat waar de handremschoenen opgemonteerd zitten, en dan de steekas en daarop de remschijf. uiteindelijk komt alles ongeveer een 1cm meer naar buiten of zo dan?
kan je eens een lijstje neerzetten met welke spullen je gebuikte hebt?
-
- C verslaafd
- Berichten: 589
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
- Locatie: Zeeland (noord-brabant)
Hoi,
Mogelijkheden te over.
Ik heb mijn schijfremmen verhaal nu ook rond.
De achteras is uitgerust met klauwen van een peugeot 205, 1900GTI (achter klauwen) en schijven van een Opel astra H 1700td (schijven voor).
De aanpassingen zijn in grote lijnen gelijk aan die van Peter.
Ik moet zeggen; ik ben ben zeer tevreden met het resultaat!!
Groeten,
Mark
Mogelijkheden te over.
Ik heb mijn schijfremmen verhaal nu ook rond.
De achteras is uitgerust met klauwen van een peugeot 205, 1900GTI (achter klauwen) en schijven van een Opel astra H 1700td (schijven voor).
De aanpassingen zijn in grote lijnen gelijk aan die van Peter.
Ik moet zeggen; ik ben ben zeer tevreden met het resultaat!!
Groeten,
Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
-
- C verslaafd
- Berichten: 589
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
- Locatie: Zeeland (noord-brabant)
Hoi Peter,Pietje. schreef:rijden we nou al met Astra H schijven??
of bedoel je em van een Astra G??
en zijn die niet geventileerd?? klinkt allemaal wel interresant moet ik zeggen.
FOTO`S
Mijn excuus. Ik rijdt inderdaad met astra G schijven.
Deze zijn niet geventileerd.
Foto's volgen.
Groeten,
Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
-
- C verslaafd
- Berichten: 589
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
- Locatie: Zeeland (noord-brabant)
-
- C verslaafd
- Berichten: 589
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
- Locatie: Zeeland (noord-brabant)
Hoi Peter,
Dit systeem past pima met 13" velgen.
De diameter is juist zeer gering..
Zelf heb ik gekozen voor normale 6-kant bouten van harde kwaliteit zoals origineel..
Groeten,
Mark
Dit systeem past pima met 13" velgen.
De diameter is juist zeer gering..
Zelf heb ik gekozen voor normale 6-kant bouten van harde kwaliteit zoals origineel..
Groeten,
Mark
Laatst gewijzigd door mark vds car hifi op do nov 30, 2006 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten