fatsoenlijk verlagen

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
LUSHIKATOME
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za jan 25, 2014 2:34 pm
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

fatsoenlijk verlagen

Bericht door LUSHIKATOME »

ik wil mn kadett c gaan verlagen maar heb er zelf niet zo heel veel verstand van (nog lerende)
ik heb al een beetje op internet rondgekeken wat er allemaal is en er is zoveel keus en prijverschil..
iemand 'raadde' mij aan om airride te nemen, ik weet wat het is en vind het ook wel vet om te zien, bij andere wagens, maar om het nu bij mn eigen auto te doen weet ik niet of het zo praktisch is om mee te rijden, lijkt me wel weer makkelijk bij hoge drempels en dergelijke..

dussss wat voor advies kunnen jullie mij geven?
gewoon veren, airride of 'schroefset' heet het denk ik? :mrgreen:
en misschien een adresje waar ik ze kan bestellen?
heb ze liever nieuw dan tweede hands, z.g.a.n. mag ook natuurlijk

mij is verteld dat het dan ook verstandig is om het stuurhuis te verhogen?
Van Slopel naar Opel, maar nu nog slopel :(
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: fatsoenlijk verlagen

Bericht door patrick de boer »

airride is als het rijden op een grote ballon en ik vind het niet prettige op de snelweg of met wat hogere snelheid
dark-divx
C liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
Locatie: Gent - België

Re: fatsoenlijk verlagen

Bericht door dark-divx »

schroefset voor een kadett bestaat bij mijn weten niet.
Air is leuk om met te rijden, en gelijk op een ballon rijden moet ik helemaal tegenspreken.
heb al laag rondgereden Veren/schroefset, maar rij toch lager met mijn air. en die gaat eigenlijk nooit omhoog. :)
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: fatsoenlijk verlagen

Bericht door Slevin »

Airride is inderdaad een afrader, dat is alleen leuk voor een show auto..... (niet wat bij een Kadett hoort vind ik)
Verlagen met de juiste veren. Afhankelijk van hoe laag je wil moet je ook kortere dempers monteren om nog fatsoenlijk te kunnen sturen en de boel niet te slopen.
Denk er bij verlagen aan dat je je panhard stang (de dwars stang op de achteras) ook in kort of zelfs verstelbaar maakt.

Een schroefset wordt niet in productie vorm gemaakt (naar ik weet), maar alles is te maken. Als je een bedrijf zoals Proflex of Reiger voldoende betaald kunnen zij vast een heel mooi setje maken.
dark-divx
C liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
Locatie: Gent - België

Re: fatsoenlijk verlagen

Bericht door dark-divx »

tja ik heb al op alles gereden wat hier opgesomd wordt.
Verlagingsveren, schroefset, airride.
En ik blijf bij de air ;) of een schroefsetje.
Verlagingsveren hebben onder mijn kadett gezeten omdat er geen schroefset bestond.
en met air als je een deftige installatie hebt dan is het niet gelijk je met een boot rijd.
Er zijn er zelfs die op circuit zitten met air, dus als baanligging dan niet goed is weet ik het toch ook niet.
Dus als geld geen probleem is zou ik je air aanraden voor je kadett.
Ziet er tof uit ook, hier in België is er een op air.
Anders gewoon ergens een setje verlagingsveren zoeken en nog laten persen of zo. Want een kadett kan heel gemakkelijk laag liggen en toch nog vrij gemakkelijk zijn om te rijden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten