Brede remschoen achter?

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
melvin v/d berg
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 11:31 pm

Brede remschoen achter?

Bericht door melvin v/d berg »

Beste C-liefhebbers :D ,

Ik heb een probleem waar ik langzamerhand gek van wordt.
Mijn Kadett C 1.2N uit 1974 zaten de stelbouten van de remankers volledig vastgerot achter.
Ik heb toen 2e handse ankerplaten gehaald en deze opgeknapt.
Na montage kwam ik er achter dat het een ander model is :?
Afbeelding
Zoals te zien is heeft deze remschoenen nodig die vastgehouden worden door een staaf met veer ipv een haak (wel zelfde diameter anker!).
Na lang zoeken dacht ik (en is misschien zo) dat dit ankerplaten zijn van een versterkte rem (brede remschoenen).
Dusja zo heb ik dan andere remschoenen gehaald die vandaag binnen zijn gekomen (onder nieuwe bredere boven de niet passende):
Afbeelding
Nu lijkt het erop dat ik het gewoon niet gemonteerd krijg. :twisted:
De staaf die de andere remschoen meeneemt zodra de handrem wordt aangetrokken lijkt gewoonweg niet te passen.

Ik vraag me gewoon af of dit wel normale remschoenen zijn voor een C kadett 1.2N achter en zoja wat ik dan allemaal nog meer moet vervangen om dit versterkte remsysteem werkend te krijgen?
Hoop dat jullie meer weten wat hier aan de hand is..

Melvin
melvin v/d berg
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 11:31 pm

Re: Brede remschoen achter?

Bericht door melvin v/d berg »

Het probleem is opgelost met dank aan opelkadettc.nl (DCP automaterialen)!
Deze aardige man heeft mij haarfijn uitgelegd dat ik C Caravan of een Kadett C met trekhaak remanker heb gekregen.
Naast dat de ankers en schoenen anders zijn is de remcilinder en montage set ook anders. Deze dan ook maar besteld en alles zit nu in elkaar zoals het hoort! :D
RALLYE 2.0E
C geïnteresseerd
Berichten: 93
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm

Re: Brede remschoen achter?

Bericht door RALLYE 2.0E »

melvin v/d berg schreef:Het probleem is opgelost met dank aan opelkadettc.nl (DCP automaterialen)!
Deze aardige man heeft mij haarfijn uitgelegd dat ik C Caravan of een Kadett C met trekhaak remanker heb gekregen.
Naast dat de ankers en schoenen anders zijn is de remcilinder en montage set ook anders. Deze dan ook maar besteld en alles zit nu in elkaar zoals het hoort! :D
Je moet nu weg nog een remdrukregelaar plaatsen anders remt je auto te fel achteraan
Volgens mij hadden alle 1.2s bredere remschoenen als een 1.2n
Arthraeis
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 10:56 am

Re: Brede remschoen achter?

Bericht door Arthraeis »

Ik moest ook aan de andere remschoenen en ik vreesde dit al... Ik heb hetzelfde gedoe...

Ik heb een 1.2 met coupé met trekhaak en heb via autopartsonline.nl de remschoen besteld, deze was inderdaad de bovenste die ik binnenkreeg. Als ik het goed begrijp moet ik er nu een setje hebben van een CarAvan?

(en kan ik hieruit ook stilletjes concluderen dat ik een 1.2s heb, ik weet echt niet wat er in ligt en ik wil het best graag weten :P)
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Brede remschoen achter?

Bericht door Slevin »

Of je een S of N hebt kun je eenvoudig achter komen. Op het motorblok staat een nummer aan de kant de brandstofpomp. Staat er bij dit nummer een sterretje dan heb je een S, geen sterretje dan heb je een N.
Arthraeis
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 10:56 am

Re: Brede remschoen achter?

Bericht door Arthraeis »

Zal ik even na moeten kijken waar de brandstofpomp is dan, ik heb meerdere nummers gezien op het blok.
1.2, 31, langer nummer beginnend met 19...

Maar nog steeds vraag ik mij af :P als ik remmen bestel voor een CarAvan krijg ik de onderste set toegestuurd?
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Brede remschoen achter?

Bericht door Slevin »

Dat is niet zo moeilijk, volg de brandstofleiding die naar je carburateur gaat. Deze komt van de pomp af :)
Maniak
C gevonden
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 02, 2010 7:56 pm

Re: Brede remschoen achter?

Bericht door Maniak »

wat een onzin zeg.
een trekhaak werd vroegen pas door de dealer gemonteerd.

de onderste voering zit ook op mijn sedan. hiervan zitten de trekhaakgaten nog dicht
Arthraeis
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 10:56 am

Re: Brede remschoen achter?

Bericht door Arthraeis »

Ik werd net door autopartsonline terug gebeld nadat ik ze foto's had opgestuurd van de bredere remschoenen en zij wisten mij te vertellen dat het eigenlijk remschoenen zijn van een 1.6 Morgen maar eventjes langs pruttelen bij de Gamo om te kijken wat zij ervan denken. Hoe dan ook, nog geen nieuwe remmetjes :(
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten