Remmerij rechts achter

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Remmerij rechts achter

Bericht door RensR »

Hallo beste mensen,

Ik was mijn remcilinders achter aan het vervangen, aangezien hij rechts erg lekte, links een klein beetje maar dat viel niet op omdat hij rechts echt goed lekte.
Nu kwam ik bij de remtrommels twee, laat ik zeggen, stelbouten tegen. Die kan je vanuit onder de auto normaal wat stellen, zodat de remschoenen wat strakker of losser komen te staan. Nu is echter het probleem dat een van de twee met de hand heel losjes rond te draaien is, zonder enkele moeite.
Weet iemand hoe ik deze vast kan/moet zetten?

Reeds opgelost met een simpele borgveer.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Remmerij rechts achter

Bericht door schrump »

de lompe manier, remmen afstellen en stelbout beetje vast lassen. volgende keer los slijpen enz.

betere manier: er bestonden vroeger sets om er een nieuwe stelbout in te zetten, maar af die nog bestaan weet ik niet.

andere manier: steekas er uit en andere ankerplaat er op, maar of die nog nieuw te koop is weet ik ook niet.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
paulkox
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:00 pm

Re: Remmerij rechts achter

Bericht door paulkox »

ik heb er een ankerplaatje tussen getikt het plaatje waarmee je de remslang vastzet aan het chassis.werkt prima en ook nog na te stelle.plaatjes kosten niks
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Remmerij rechts achter

Bericht door schrump »

slim, ga ik onthouden
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
paulkox
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:00 pm

Re: Remmerij rechts achter

Bericht door paulkox »

ja doe maar makkelijke oplossing die nog goed werkt ook trillen ook niet los
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten