vooras klaarmaken
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
vooras klaarmaken
ben eindelijk begonnen aan die vooras
dus zandstralen , en nu in kleur steken
onderste en bovenste draagarmen zijn al gestraald en zitten in kleur
nieuwe rubbers heb ik ook al , veren en koni s ook
grtz
dus zandstralen , en nu in kleur steken
onderste en bovenste draagarmen zijn al gestraald en zitten in kleur
nieuwe rubbers heb ik ook al , veren en koni s ook
grtz
OPEL FOREVER
Re: vooras klaarmaken
goed bezig zo waar heb jij die rubbers gehaald ? en hoe heb jij ze der uitgekregen ? makkelijk of
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
Re: vooras klaarmaken
Eshuus schreef:goed bezig zo waar heb jij die rubbers gehaald ? en hoe heb jij ze der uitgekregen ? makkelijk of
rubbers op ebay.de gekocht
heb ze eruit gekregen door te boren te zagen en eruit te trekken
dus met alle mogellijke middelen
grtz
OPEL FOREVER
Re: vooras klaarmaken
Deruit heb ik ze al maar een paar zijn slecht moest met de slijptol de boutdoor slijpen
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
Re: vooras klaarmaken
welk vet word er infeite gebruikt voor te smeren aan de vooras en stuurhuis
heb nog ergens total vet liggen in een koker
dit zal wel goed zijn waarschijnlijk
grtz
heb nog ergens total vet liggen in een koker
dit zal wel goed zijn waarschijnlijk
grtz
OPEL FOREVER
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: vooras klaarmaken
Aan de vooras wordt niets gesmeerd uitgezonderd natuurlijk de wiellagers,
deze mag je met gewoon lagervet smeren,
vet ook de randen van de keerringen (opnieuw) in alvorens de wieldrager op de asdrager te schuiven.
Het stuurhuis moet worden gevuld met niet verdrogend vet.
Bijvoorbeeld molybdeenbysulfide ook wel bekend onder de merknaam Molycote.
Het grote nadeel is dat dit loeiduur is,
alternatief kun je ouderwets consistentvet gebruiken maar dat is niet zo'n intens perfect smeermiddel als molyb.
Ik heb een combinatie van beiden genomen,
de tandheugel heb ik met een zeer dikke laag molyb ingevet en die vervolgens diepgevroren.
Tegelijkertijd heb ik een koker consistentvet heet gemaakt.
Daarna heb ik de heugel in het stuurhuis teruggeplaatst, vervolgens het ronsel er in en het Consistentvet tot zo'n 80% afvulling er in gespoten.
beide vetten kunnen vrij hoge temperaturen aan en de Molyb zelfs extreem hoge,
hierdoor zal een en ander zich niet makkelijk mengen en de aanwezigheid van het consistentvet zal er echter voor zorgen dat de Molyb op zijn plaatst blijft.
oke oke
'tis weer eens een GEEK oplossing
Overigens denk ik dat alleen het gebruik van een dikke laag Molyb op de heugel al voldoende is.
deze mag je met gewoon lagervet smeren,
vet ook de randen van de keerringen (opnieuw) in alvorens de wieldrager op de asdrager te schuiven.
Het stuurhuis moet worden gevuld met niet verdrogend vet.
Bijvoorbeeld molybdeenbysulfide ook wel bekend onder de merknaam Molycote.
Het grote nadeel is dat dit loeiduur is,
alternatief kun je ouderwets consistentvet gebruiken maar dat is niet zo'n intens perfect smeermiddel als molyb.
Ik heb een combinatie van beiden genomen,
de tandheugel heb ik met een zeer dikke laag molyb ingevet en die vervolgens diepgevroren.
Tegelijkertijd heb ik een koker consistentvet heet gemaakt.
Daarna heb ik de heugel in het stuurhuis teruggeplaatst, vervolgens het ronsel er in en het Consistentvet tot zo'n 80% afvulling er in gespoten.
beide vetten kunnen vrij hoge temperaturen aan en de Molyb zelfs extreem hoge,
hierdoor zal een en ander zich niet makkelijk mengen en de aanwezigheid van het consistentvet zal er echter voor zorgen dat de Molyb op zijn plaatst blijft.
oke oke
'tis weer eens een GEEK oplossing
Overigens denk ik dat alleen het gebruik van een dikke laag Molyb op de heugel al voldoende is.
vertrokken
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
Re: vooras klaarmaken
stuurhuis klaar
remmen ook beter vernieuwen zien er niet echt uit
kan het veel kwaad als die klauwen gezandstraald worden , of beter alles afplakken
van doorstrooming remolie
of nadien alles goed doorblazen
grtz
remmen ook beter vernieuwen zien er niet echt uit
kan het veel kwaad als die klauwen gezandstraald worden , of beter alles afplakken
van doorstrooming remolie
of nadien alles goed doorblazen
grtz
OPEL FOREVER
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten