Wattgestänge in's en outs

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door kriekje »

en wat is hun antwoord dan op dat 'schoefdraad' ??
je hebt een ondeugdelijk product gekregen toch?
als jij je werk niet goed doet,dan krijg je dat toch ook terug?
of denk ik te simpel?
beCeten
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door coinoperator »

hmmz
tis "een gebruikt artikel" en blabla...

kortom
als je dus ook genaaid wilt worden door Professor Micheal Kornexl dan ook eentje kopen.

ah, ik kan er makkelijk nog iets moois van maken, ik ben al erger genaaid.
vertrokken
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door kriekje »

je verwacht toch iets bruikbaars?
succes met het weer bruikbaar maken!
beCeten
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door coinoperator »

ik kan ook niet bepaald zeggen dat ik blij ben maar het heeft ook geen ene moer zin om een rel te trappen dus we gaan gewoon vrolijk door.
en er zijn ergere dingen dan een helicoiltje indraaien hoor.

negatieve energie...das pas energieverspilling.

in ieder geval weet iedereen nu dat die dingen niet deugen.
kijk maar op ebay en kijk goed, er worden er meer verkocht en ze zijn allemaal (vagina) met peren getapt.
vertrokken
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door giuliettaevo »

Helicoil is niet zo geweldig... Dan kun je wellicht beter een stalen 'insert' nemen. :wink:

Zo'n blind gat in alu dichtlassen is erg lastig, meestal gaat het spetteren doordat de lucht onderin het gat te heet wordt. Dan zou je het gat het beste door kunnen boren en dan dichtlassen. Maar omdat het gietalu van een onbekende legering is is dat wel een risico...

Maar wel een mooi deksel verder. :mrgreen:

Mijn Alfa's hebben overigens standaard een Watt-stelsel achter. :) Aftermarket zijn daar raceversies voor te koop met stangkoppen en een gefreesde aluminium wybert met kogellagers. Origineel zit er een hele stugge rubber/kunststoffen bus in de wybert waar hij op draait. ook in de stangen zitten hele stugge bussen.

Als je de stangen maakt met stangkoppen hou er dan rekening mee dat je vaak geklapper krijgt omdat de stang gaat bewegen. Paar simpele zachte rubber ringen bij de stangkoppen gaan dat tegen. :wink: Stangkoppen ook goed invetten tegen roest en vuil, anders slijten ze best hard op een straatauto.
Saab powerrr
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door JvV »

Ik heb ook nog een wattgestange liggen (compleet in uniballs):

Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door erny70 »

ziet er goed uit, maar waar is die middelste stang eigenlijk voor .....
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door coinoperator »

Goeje vraag,
ik had dat vraagteken ook al in mijn kop maar de oplossing is simpel:

Die stang koppelt aan het oorspronkelijke ophangpunt van de as en voorkomt daarmee dat alle kracht alleen op het deksel komt.
vertrokken
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door coinoperator »

MBT Helicoils en sterkte.
Ik ben maar weer even in de studieboeken gedoken :mrgreen:

Een goed geplaatste helicoil (V-Coil of Re-coil) maakt de schroefdraad sterker dan het origineel.
vertrokken
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door JvV »

coinoperator schreef:Goeje vraag,
ik had dat vraagteken ook al in mijn kop maar de oplossing is simpel:

Die stang koppelt aan het oorspronkelijke ophangpunt van de as en voorkomt daarmee dat alle kracht alleen op het deksel komt.
Plaatje bij het praatje:

Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door erny70 »

JvV schreef:
coinoperator schreef:Goeje vraag,
ik had dat vraagteken ook al in mijn kop maar de oplossing is simpel:

Die stang koppelt aan het oorspronkelijke ophangpunt van de as en voorkomt daarmee dat alle kracht alleen op het deksel komt.
Plaatje bij het praatje:

Afbeelding
Hé, da's een goeie, dan is dat scharnierpunt een stuk sterker, mooie oplossing, ik had het ook nog niet eerder gezien.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door JvV »

En alle punten die er zijn in de uniballs dan heb je ook minder wrijving in de punten waar de meeste krachten op komen. Bovenstaande oplossing is vrijwel identiek als de foto die ik al eerder poste. Tevens de deksel voorzien van koelribben voor betere warmte afname/geleiding.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door erny70 »

coinoperator schreef:Niet mee eens,
Bal ends alleen op de gaffel en originele rubbers of PU bussen op de chassiseinden.
anders rukt het veel te veel en krijg je op den deur te maken met scheuren en erger.
Daar ben ik het dan weer wel mee eens, maar ik neem het op de koop toe, omdat het lekker strak voelt, en ook wel lekker klinkt door het achteras geluid wat zo heel direkt aan de carroserie wordt doorgegeven.
Neemt niet weg dat ik wss weer over ga op de rubbers aan de karroserie kant, als ik het overnieuw zou maken.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door erny70 »

coinoperator schreef:
erny70 schreef: omdat het lekker strak voelt, en ook wel lekker
Euhm......
We hebben het toch nog wel over een Wattgestänge..toch?

*SCHATERLACH*
:D :lol: :wink: 8) :twisted:
ik kom zaterdag bij je langs aan de conradweg, ik zal proberen er om een uur of tien te zijn, en neem dan Melanie (15) en Roy(11) ook mee, we hebben er nu al zin in :D
Of ben je zaterdags zo druk met klanten dat we amper over kadett's kunnen bomen ?
Cootje
C ervaren
Berichten: 291
Lid geworden op: di jan 26, 2010 10:14 pm
Locatie: Kessel

Re: Wattgestänge in's en outs

Bericht door Cootje »

Goed werk! Nu beter direct aanpakken dan later met problemen zitten.
En ik zie dat je het juiste materiaal hebt :)
Kadett Coupe in de verbouwing
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten