handrem perikelen...

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

handrem perikelen...

Bericht door koendd »

Rijd ondertussen al 2 jaar vrolijk rond met mn kadett maar een paar weken geleden had ik plots de handrem "in mn handen" dus helemaal naar boven geschoten.

bleek dat de bus aan de ankerplaat eruit was geschoten.
Die er terug in gezet en het werkte weer (dacht ik), 2 de keer handrem optrekken en wederom hetzelfde probleem.

blijkbaar was de plastic bus die de kabel vastzet in de trommel wat versleten waardoor die teveel speling heeft en er zo terug uitschiet.

Nu had ik een nieuwe gekocht, iets dikkere kabel maar met metalen/alu busjes deze keer.

Nu heb ik die daarnet proberen te monteren maar het is nu nog erger, ik kan die busjes er gewoon los in en uitduwen....

dus dat lukt ook niet!


iemand een idee welke kabel ik dan wel moet hebben?

voor alle duidelijkheid, sedan C2 van 77 met 1.2 achteras/motor en standaard remmerij
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: handrem perikelen...

Bericht door wegrenner »

op de plastic bus hoort een klem ring te zitten

als de bus compleet in de anker plaat zit, is er een ingevallen randje zichtbaar

maar volgens mij moet de handrem ook gewoon werken ook al is die plastic bus/tule uit de ander plaat is
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: handrem perikelen...

Bericht door koendd »

dan trek de toch gewoon de veer uit je trommel?

en heb je toevallig een foto van die ring?
want dat zat er nu 2 jaar niet op en nooit problemen mee gehad...

laatste tijd wel behoorlijk wat binnenweggetjes gedaan met het nodige betere bochtenwerk (met gebruik van de handrem dus) en daar is het wat mis gegaan precies.

maar die met metalen bus mist dus ook een stuk?
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: handrem perikelen...

Bericht door koendd »

C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: handrem perikelen...

Bericht door wallaysdieter »

koendd schreef:Rijd ondertussen al 2 jaar vrolijk rond met mn kadett maar een paar weken geleden had ik plots de handrem "in mn handen" dus helemaal naar boven geschoten.

bleek dat de bus aan de ankerplaat eruit was geschoten.
Die er terug in gezet en het werkte weer (dacht ik), 2 de keer handrem optrekken en wederom hetzelfde probleem.

blijkbaar was de plastic bus die de kabel vastzet in de trommel wat versleten waardoor die teveel speling heeft en er zo terug uitschiet.

Nu had ik een nieuwe gekocht, iets dikkere kabel maar met metalen/alu busjes deze keer.

Nu heb ik die daarnet proberen te monteren maar het is nu nog erger, ik kan die busjes er gewoon los in en uitduwen....

dus dat lukt ook niet!


iemand een idee welke kabel ik dan wel moet hebben?

voor alle duidelijkheid, sedan C2 van 77 met 1.2 achteras/motor en standaard remmerij

weetje nog da ik es hetzelfde probleem heb gehad?
IK VERTELDE JOU HET OOK DAN EN WE KWAMEN DER OOK NIET UIT..
(stome capslock)
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: handrem perikelen...

Bericht door Kadettgek »

Het is een hoefijzer vorming ringetje wat je aan de binnenkant over het plastic/metalen hulsje schuift zodat deze niet meer door het gat van je ankerplaat past.
Afbeelding
Als hij het eerst wel gedaan heeft zou de veerrring misschien nog in je remtrommel kunnen zitten.
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: handrem perikelen...

Bericht door koendd »

dat is het rare, heb de eerste handremkabel zelf gemonteerd (na de resto) en er niet ingezet!
en dat is 2 jaar lang goed gegaan.

Maar was er ondertussen zelf ook achter gekomen, bij dieter om een andere handrem kabel geweest vrijdag en daar zaten die 2 gebruikte klemmetjes toevallig bij.
Dus heb ik toch mijn eigen handremkabel kunnen gebruiken, die is net iets dikker en met ijzeren busjes.
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten