remschijven achter niet genoeg rem druk

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door 16v kadett c turbo »

ik heb achter remschijven van een audi en golf remklouwen voor heb ik verbrede ate klouwen met een remdruk regelaar van qsp

nu heb ik 6 zuigers heb hem al paar keer ontlucht zelfs onder druk van 1 bar

nu heb ik alleen druk onder in het pendaal

waar ik zelf mee zit is dat er maar een remlijding naar achter loopt en dan op de as van links naar rechts gaat
nu heb ik een hooft remslinder zonder bodenklep er in nu had ik na gevraag bij c&c in baarlo voor een andere hooftrem slinder maar dat was niet nodig

heb ook al gehoord dat je wel een andere nodig hebt iemand een idee
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door wegrenner »

te kleine hoofdrem cilinder ?
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door 16v kadett c turbo »

wegrenner schreef:te kleine hoofdrem cilinder ?

oke heb nu een delco welke moet ik hebben die betaalbaar is
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door wegrenner »

er zit al iets verschil tussen een 1.2 en 1.6 remcilinder
maar ik heb begrepen dat die van een Mercedes ook past, maar welke model weet ik niet
als van een omega (daar heb je net als bij de kadett delco en ATE van) de delco pakt, past deze ook, dus dan zou ik gaan kijken naar een a-omega 3 liter rembekrachtiger ofzo
(een ATE rem cilinder past niet op een delco rembekrachtiger en omgekeerd)
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door 16v kadett c turbo »

heb je er een voor me dan
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door wegrenner »

ik heb er een liggen van een omega 2.4 maar ik weet niet of het een delco of ate is

maar peter poot, kan je waarschijnlijk wel meer vertellen over van welke mercedes hij de hoofdrem cilinder heeft gemonteerd
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door 16v kadett c turbo »

wegrenner schreef:ik heb er een liggen van een omega 2.4 maar ik weet niet of het een delco of ate is

maar peter poot, kan je waarschijnlijk wel meer vertellen over van welke mercedes hij de hoofdrem cilinder heeft gemonteerd
het probeel is dat de mijne nieuw is 120 euro

nu moet ik weer een koopen en maar hoope dat het daar aan licht

kan je eens kijken of je hem heb en wat kost die
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door wegrenner »

ik heb net even gekeken, maar die ik heb liggen is een ATE, die past alleen met een ATE rem bekrachtiger
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door 16v kadett c turbo »

dat is jamer die van peter kost 180 euro vind ik nog al veel geld en daan hoope dat het weg is snapje
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door wegrenner »

ik snap het
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: remschijven achter niet genoeg rem druk

Bericht door Pietje »

Neem maar van mij dat het hoogstwaarschijnlijk dan wel weg is.

Er zijn er meerdere hier die met mijn systeem rijden en waarvan ik ook geadviseerd (of uitgevoerd) heb de hoofdremcilinder te vervangen voor het grotere exemplaar geen van alle hebben een probleem met de remdruk.

Even een resume.
De Wielremcilindertjes hebben een doorsnede van wat zal het zijn 17MM-19MM.
De remklauwen die je nu achter hebt zullen zitten op 34MM-38MM.

Als je die dan aan gaat sturen met een remcilinder die MAX 17 MM zuiger opvlak heeft dan moet je een grotere slag maken alvorens er achter ook maar genoeg druk is.

De Hoofdremcilinder die ik altijd monteer heeft een diameter van 25MM voor de voorkant en de achterkant hetzelfde. Heeft geen stopklepje. En past 1 op 1 op de ATE Rembekrachtiger. Wel een remdrukregelaar monteren uiteraard. Maar deze zul je er nu ook al op hebben zitten neem ik aan???

Je kunt ook de HRC monteren van een Omega B of een Senator B. Deze heeft dubbele membramen. Gezien de motor waar jij mee rijdt zou ik je dit niet aanraden daar het "remgevoel" helemaal weg is met de 2 membraams rembekrachtiger.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten