Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
city01
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:46 pm

Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Bericht door city01 »

Ik heb een Kadett Limo (sedan) uit 1978 in mijn bezit. Het is een 1200.
De auto moet nog opgemaakt worden, want hij heeft toch wel wat roest, maar ik wil hem in originele staat hebben.
Alleen,.. dan vind ik dat hij wat hoog ligt, daarom zou ik hem graag wat lager willen leggen.
Nu, ik woon in België en hier is de regelgeving nogal wat streng. Belangrijk: ik wil alles doen volgens de wet, zodat ik geen problemen heb bij een ongeval bij de verzekering of dergelijke. Volgens mij mag je auto op 9 cm van de grond liggen.

Hebben jullie wat adressen van garagisten die een auto LEGAAL verlagen?
Ik woon in de omgeving van Tongeren, Zuid-Limburg, België.

Mvg en alvast bedankt!
Opel Kadett C Limo 1.2, '78
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Bericht door Opeloco »

Een kadett c legaal verlagen mag je volgens mij vergeten, bij mijn weten zijn er nergens verlagingen te verkrijgen met goca attesten voor een kadett c.

Dus geen goca attest = niet legaal (in België alleszins)

Ben blij dat mijn city destijds nog gekeurd is als verlaagd voertuig net voor die attesten er kwamen, mij kunnen ze niets maken zolang ik maar op die 11cm (9cm) van de grond af lig.

En anders eens informeren bij een tuningbedrijf dat verlagingen doet, of bij de keuring gaan horen of een wagen van die leeftijd mss vrijgesteld is van die attesten.
buzzekadett
C geïnteresseerd
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 10:07 pm
Locatie: Essen

Re: Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Bericht door buzzekadett »

als je als oldtimer keurt moet je maar 1 keer gaan he , 1 keer met originele veren, darna verlagingsveren eronder , en geen haan dat daar over gaat kraaien hoor , ik lig zelf maar 4 cm van de grond , in totaal 15 cm verlaagt en geen hond die daar iets over zegt , als je natuurlijk je o- plaat voor de rst respecteert ( niet 's avonds rijden enzo, )
Kadett c team Essen
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Bericht door koendd »

ik moet ook naar de keuring naar de mijne dus mag ook weer omzetten naar de gewone veren.
Maar ga toch eerst proberen met de verlagingsveren en dempers gewoon zwart te spuiten, met originele velgen te gaan, en stuur en hopen dat het niet opvalt.

op opelforum.Be is er wel iemand die vorig jaar met zijn kadett naar de keuring is gegaan verlaagd. Is ongeveer 6 maand bezig geweest dacht ik ivm de geometrie keuring die niet lukte ...

dus bezint eer ge begint :)
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
city01
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:46 pm

Re: Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Bericht door city01 »

@buzzekadett, ja, maar wanneer je dan een ongeval hebt en de verzekering ziet dat je niet dezelfde veren als op de keuring hebt steken, dan pakken ze je hier toch op en dan kan je naar je geld fluiten,.. Niet?

@opeloco, bedankt voor de info! Dus, kortere veren steken door een erkende dealer mag ook niet?

Hm, wat een kutland :D
Opel Kadett C Limo 1.2, '78
city01
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:46 pm

Re: Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Bericht door city01 »

Eventjes snel gezocht via google, ik heb op enkele sites verlagingsveren gevonden voor een kadett c met goca attest en tuv certificaat. Of deze goed zijn, weet ik niet, maar er zouden er toch bestaan, blijkbaar! :D
Maar een montage-attest heb je, dacht ik, ook nodig als je je auto verlaagt, he?

http://www.nlpower.com/Producten/Produc ... fault.aspx
Opel Kadett C Limo 1.2, '78
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Bericht door Opeloco »

Tof, zou in principe moeten lukken dan als hij uitgelijnd kan worden na de verlaging. Montage-attest wordt door de garage/bandencentrale overhandigd.
city01
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:46 pm

Re: Kadett Limo verlagen in BELGIE??

Bericht door city01 »

Hm, ok, bedankt voor de hulp!
Opel Kadett C Limo 1.2, '78
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten