Lengte panhardstang 1200 sedan

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Lengte panhardstang 1200 sedan

Bericht door kadettnico »

Beste Kadetters,

Heb sinds een paar dagen bredere 15inch wielen onder mijn kadett liggen en nu valt me ineens op dat mijn achteras niet in het midden lijkt te zitten.
De vorige eigenaar heeft een spatbordrand vervangen, deze zit ongeveer een cm naar binnen. (dit is moeilijk meten)
Heb de binnenbakken van de spatborden tot mijn wielen opgemeten en mijn wielen zitten 2cm naar links. Hetzelfde gedaan op de bevestiging van de trekhaak, hier ook 2cm verschil.
Aan de buitenkant lijkt mijn linkerachterwiel dus 3cm verder naar buiten te komen dan rechts. Het ziet er niet uit!

Heb een subwoofer van 22kg, een MDF kist, 2 versterkers, reservewiel en een krikje achterin liggen, maar dit inveren kan toch nooit de panhardstang zo ver laten draaien dat het 2cm scheelt? Het lijkt mij iig erg veel.

Ik wil nu graag weten waar het aan ligt en wat er allemaal krom is, daarom wil ik graag de originele lengte van de panhardstang weten. Dan kan ik uitsluiten dat het daaraan ligt.

Wat denken jullie dat het is? En weet iemand de originele lengte van de panhardstang?

Gr, Nico
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Lengte panhardstang 1200 sedan

Bericht door patrick de boer »

auto is waarschijnlijk verlaagt daarom duwt hij de as op zij
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Lengte panhardstang 1200 sedan

Bericht door kadettnico »

Kan dat zoveel schelen dan? :shock:

Heb net in de schuur nog wat andere afstanden opgemeten, maar ik kom steeds op 2cm verschil.
Mijn wielen zijn hetzelfde, de naven ook, dus daaraan ligt het zeker niet.

Ik denk dat ik dan toch aan een andere panhardstang moet...
Maar had gewoon niet verwacht dat het zoveel zou schelen!
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Lengte panhardstang 1200 sedan

Bericht door patrick de boer »

dat kan inderdaad zoveel schelem

nog een vraag wat zijn de et waardes van jou velgen ???
er is een tijdje geleden iemand hier op het forum geweest met het zelfde probleem
en bleken 2 verschillende velgen achterop tezitten een velg stak meer uit als de andere
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Lengte panhardstang 1200 sedan

Bericht door patrick de boer »

kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Lengte panhardstang 1200 sedan

Bericht door kadettnico »

Ha Patrick!

Heel erg bedankt! Heb op het forum nog gezocht op "panhardstang" maar ik kreeg dan niet zo snel iets gevonden over scheef staan en waar het nog meer aan kon liggen...

Mijn velgen heb ik allemaal op dezelfde manier gemeten en ik kom steeds op hetzelfde uit. (op de velgen staat ET25) Dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
Daarom heb ik net even opgemeten wat de as doet als je de auto opkrikt, en dan zit de as precies in het midden!

Ik ga mijn panhardstang instelbaar maken!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten