Pignon en kroolwiel kadett B toepasbaar in C

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Pignon en kroolwiel kadett B toepasbaar in C

Bericht door Cityrider »

Weet iemand of heeft iemand ervaring met het gebruik van een kadett B pignon/kroonwiel in een Kadett C achteras ?
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Pignon en kroolwiel kadett B toepasbaar in C

Bericht door wegrenner »

als ze bijde kleine klokken zijn
of bijde grote klokken zijn past het

maar het luistert heel noukeurig kwa afstelling, tot 10de of 100ste mm
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Manta 24v
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: zo nov 15, 2009 2:21 am

Re: Pignon en kroolwiel kadett B toepasbaar in C

Bericht door Manta 24v »

Ze kunnen onderling uitgewiseld worden grote as in grote as kleine as in kleine as. Groot in klein gaat niet.

Neem anders eens contact met me op telefonnummer is te vinden op www.achterasrevisie.nl
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Pignon en kroolwiel kadett B toepasbaar in C

Bericht door Cityrider »

Manta 24v schreef:Ze kunnen onderling uitgewiseld worden grote as in grote as kleine as in kleine as. Groot in klein gaat niet.

Neem anders eens contact met me op telefonnummer is te vinden op http://www.achterasrevisie.nl
Dank voor de reaktie, ik had een nieuwe kleine set gekocht, maar nu blijkt dit van aan Vauxhall te zijn en helaas is de as van het aandrijfwiel niet een tikkie anders. Ga binnnenkort maar eens in de verkoop zetten, is nieuw maar ja wie rijdt vauxhall ???
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Pignon en kroolwiel kadett B toepasbaar in C

Bericht door wegrenner »

wat is er anders aan dan?
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Pignon en kroolwiel kadett B toepasbaar in C

Bericht door Cityrider »

wegrenner schreef:wat is er anders aan dan?
Opel assen hebben een staartstuk met daarin een klein stukje as. Bij de Vauxhall geen tussenas, maar de flens t.b.v. kruiskoppeling zit rechtstreeks op het aandrijvende tandwielas geschroefd en heeft ander spiebanen. Als ik weer weet hoe e.e.a. met foto's werkt zal ik een foto plaatsen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast