HELLUP!!!! VELGPROBLEEM!!!!

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
shane
C gevonden
Berichten: 7
Lid geworden op: za mei 20, 2006 9:18 pm
Locatie: DEN HAAG

HELLUP!!!! VELGPROBLEEM!!!!

Bericht door shane »

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kom er ff niet meer uit.
Heb een kadett coupe uit 1976 reeds omgebouwd van 1.2 naar 2.0 ohc.
ben de auto nu aan het klaarstomen om de jaarlijkse apk te doorstaan.
Nu had ik er van meet af aan 4 hele leuke semi-sportvelgjes onderliggen van 13/175, echter had ik ook nog een setje liggen van mijn oude golf. nl. 16/205/50. omdat mijn 13" achterbandjes niet langer goed waren heb ik de 2 achtervelgen vervangen door de 16", nu ik ook de voorzijde wilde plaatsen bleek dat ze helaas niet passen, ze lopen namelijk aan tegen de schokbreker. nu zal ik met spoorverbreders moeten gaan werken wil ik ze eronder krijgen, alleen steken ze dan enorm uit en aangezien het wagentje van voren is verlaagd zal dat de band en mijn scherm weinig goed doen.

Onder mijn oude kadettje (ca.10jaar gelden) had ik zelfs 17" eronder liggen. die heb ik eronder gekregen zonder dat ik er ooit onderzoek voor had gedaan (mazzel dus!!!). deze liepen niet aan en vielen binnen de (omgeslagen) randen van mijn kadett (zowel voor als achter). nu weet ik van die velgen en banden allang de maten niet meer (dacht 205 breed). alles was gemonteerd zonder spoorverbreders !!!.

Nu wil ik dus graag een ander setje velgen aanschaffen, maar als ik kijk op het aanbod zie ik voornamelijk de 13" of 14" velgen voor onder de kadett, en dat terwijl ik minimaal 16" onder wil hebben. Ik weet alleen totaal niet waar ik op moet letten qua maat en breedte enz.

Kan iemand mij helpen? ik kan hem nl. over een week of 2 weer lekker gaan rijden (apk) en rij dan nog rond met aftandse oude, beschadigde velgjes rond. wie o wie heeft hier ervaring mee en wil deze delen en of heeft een ander idee vor mij?

ps. ik heb er geen verbredingskit op en wil deze ook niet!!!
basgsi
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: di mei 16, 2006 2:17 pm
Locatie: Duiven
Contacteer:

Bericht door basgsi »

als je minimaal 16 inch wil dan zit je max op 7, 7.5J en dan 195/45 banden erop en et waarde van rond de 25 / 35.

persoonlijk vind ik 16 inch veels te groot, maarja iedereen zn smaak
C kadett coupe 1.2N, '79
Corsa GSI 2.0 '96
love2xlr8
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 8:36 pm

Bericht door love2xlr8 »

205-45-16 gaat net met de schokbrekers met ET32 maar met volledig insturen raken de banden met een hobbeltje de voorschermen.
Lieber golf spielen als golf fahren
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

maar daar kun je toch eventueel een moertje op je draagarm plaatsen die je wieluitslag beperkt. zo heb ik dat ook gedaan met mn ATS Velgen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Opvolger »

klein nadeel is alleen dat je draaicirkel wat groter wordt.
By ikke geschryfd
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

waar hebben we nou achterwielaandrijving voor???

nee dat klopt.
maar goed het is kiezen of delen of die mooie wielen of een kleine draaicirkel.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten