Ontluchtingsnippel achteras afgebroken

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
RoelP
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 10:12 pm

Ontluchtingsnippel achteras afgebroken

Bericht door RoelP »

Hallo,

Onlangs kwam ik er achter dat de ontluchtingsnippel op de achteras is afgebroken en aan de donkere verkleuring eromheen, is er ook olie uitgelekt. Het rechter achterwiel draait ook ietwat zwaar rond en daarbij is het goed hoorbaar dat 't intern niet zo gesmeerd meer loopt. Behalve 't deksel van de achteras eraf halen, olie (met slijpsel/troep ben ik bang) eruit en nieuwe er in doen, moet ik ook op zoek naar een nieuw ontluchtingsnippel, kun je die gewoon bij de brezan ofzo halen of moet ik daarvoor bij een oude opel onderdelen handelaar zijn?
Aangezien 't linker wiel wel soepel en geruisloos rond draait, heeft het zin om rechts via 't ontluchtings(gat) olie bij te vullen? Dit is m'n enige auto en wil geen dure 1600 as kapot rijden (of in ieder geval verdere slijtage/schade veroorzaken), maar moet 'm wel naar de werkplaats krijgen uiteraard. :)

Voor zover ik kan zien is ie overigens niet op andere plaatsen gaan lekken, zag wel dat er laswerk aan de veerschotel zit aan te komen *zucht*

Dus eh, vervangen ontluchtingsnippel hoe en wat? :) Bedankt

Roel
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Ontluchtingsnippel achteras afgebroken

Bericht door schrump »

dat nippel heb ik ook zien zitten op een automaten versnellingsbak. dus mogelijk is het te koop bij revisie bedrijven.

de olie in de achteras kan je verversen door aan de onderkant van het deksel een boute weg te draaien zodat de oude olie er uit kan.
de vuldop zit midden op het deksel. bijvullen tot het vol, zit tot aan het vulgat.
als je het deksel er af heb gehaald zal je een nieuwe pakking moeten monteren; deze worden geregeld op ebay.de aangeboden.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten