remleidingen (nieuwe set)
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C verslaafd
- Berichten: 578
- Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
- Locatie: heuvelland (belgie)
remleidingen (nieuwe set)
dus: zit ik mijn kadett wat in elkaar te steken, dacht ik bij mezelf, even de nieuwe remleidingenset bekijken.
ik had mijn oude set nog dus ik vergelijk even en ik vind het erg raar:
maar deze past dus voor geen meter , ik snap het echt niet, er zitten enkele stukken tekort bij,
om alles te kunnen passen, en sommige staven zijn niet lang genoeg, of de hele zooi is gewoon
niet correct, of ik ben té veel amateur
hier heb je het zakje met opschrift en 2 leidingen voor aan de remklauw.
hier heb je het lange stuk remleiding, loopt van voor tot aan de achteras, daarvoor heb ik 2 leidingen die samen
even lang zijn, maar daarvoor moet je ze aan elkaar maken, waarvoor niets is bijgeleverd. want het oude stuk is
maar 1 deel
dan heb je het stuk voor op de achteras, waar 2 stukken tamelijk uitkomen, maar het derde stuk heb ik niet ,
ik heb enkel nog deze 2 die te kort zijn
dan heb ik er ook nog dit stuk die moet vernieuwd worden natuurlijk.. dit heb ik dus ook niet echt...
snapt iemand me? ik weet het , het is ingewikkeld, maar ik snap er dus echt de kl**ten van
ik had mijn oude set nog dus ik vergelijk even en ik vind het erg raar:
maar deze past dus voor geen meter , ik snap het echt niet, er zitten enkele stukken tekort bij,
om alles te kunnen passen, en sommige staven zijn niet lang genoeg, of de hele zooi is gewoon
niet correct, of ik ben té veel amateur
hier heb je het zakje met opschrift en 2 leidingen voor aan de remklauw.
hier heb je het lange stuk remleiding, loopt van voor tot aan de achteras, daarvoor heb ik 2 leidingen die samen
even lang zijn, maar daarvoor moet je ze aan elkaar maken, waarvoor niets is bijgeleverd. want het oude stuk is
maar 1 deel
dan heb je het stuk voor op de achteras, waar 2 stukken tamelijk uitkomen, maar het derde stuk heb ik niet ,
ik heb enkel nog deze 2 die te kort zijn
dan heb ik er ook nog dit stuk die moet vernieuwd worden natuurlijk.. dit heb ik dus ook niet echt...
snapt iemand me? ik weet het , het is ingewikkeld, maar ik snap er dus echt de kl**ten van
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir
--
Wir leben und wir sterben hier
--
Wir leben und wir sterben hier
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: remleidingen (nieuwe set)
Volgens mij moet je één lang stuk hebben van de bekrachtiger naar de achteras (de langste van de twee); de andere lange van de bekrachtiger naar wiel rechtsvoor, een korter stuk voor het wiel linksvoor.
Vanaf het achteras-verdeelblokje één stuk naar links en ééntje naar rechts (verschillende lengte's) en twee kleine stukjes voor bij de remklauwen vóór ...
(de goudkleurige die jij daar hebt is waarschijnlijk al eens zelf gemaakt ...)
Over het algemeen zijn de stukken voor de achteras een stukje te lang, maar de rest moet aardig kloppen volgens mij ...
Mvg Erik
Vanaf het achteras-verdeelblokje één stuk naar links en ééntje naar rechts (verschillende lengte's) en twee kleine stukjes voor bij de remklauwen vóór ...
(de goudkleurige die jij daar hebt is waarschijnlijk al eens zelf gemaakt ...)
Over het algemeen zijn de stukken voor de achteras een stukje te lang, maar de rest moet aardig kloppen volgens mij ...
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C verslaafd
- Berichten: 578
- Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
- Locatie: heuvelland (belgie)
Re: remleidingen (nieuwe set)
jep , eindelijk heb ik het een beetje gesnaptAutomatic-freak schreef:Volgens mij moet je één lang stuk hebben van de bekrachtiger naar de achteras (de langste van de twee); de andere lange van de bekrachtiger naar wiel rechtsvoor, een korter stuk voor het wiel linksvoor.
Vanaf het achteras-verdeelblokje één stuk naar links en ééntje naar rechts (verschillende lengte's) en twee kleine stukjes voor bij de remklauwen vóór ...
(de goudkleurige die jij daar hebt is waarschijnlijk al eens zelf gemaakt ...)
Over het algemeen zijn de stukken voor de achteras een stukje te lang, maar de rest moet aardig kloppen volgens mij ...
Mvg Erik
nu zal alles wel passen denkik, maar de achteras (ben ik mee bezig) past ,
maar dat korte stuk is gewoon te kort, ik heb er al 2 gepast,
maar die derde is zelfs in vogelvlucht al te kort, ik denk dat ik daar
een stukje van die gouden ga laten steken ..
zie je , deze zijn gewoon te kort
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir
--
Wir leben und wir sterben hier
--
Wir leben und wir sterben hier
-
- C verslaafd
- Berichten: 682
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
- Locatie: Gent/Lichtervelde BE
Re: remleidingen (nieuwe set)
strange,
ik heb dezelfde set en van mij zitten ze er nochtans onder hoor
denk dat het aan het mannetje achter het plooi-ijzer ligt
ik heb dezelfde set en van mij zitten ze er nochtans onder hoor
denk dat het aan het mannetje achter het plooi-ijzer ligt
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: remleidingen (nieuwe set)
Mijn ervaring is dat juist de achteras-delen altijd te lang zijn & je deze altijd in een extra bochtje moet leggen ...
(het verdeelblokje zit trouwens niet in de midden van de as, maar naast de 'klok' ...
Mvg Erik
(het verdeelblokje zit trouwens niet in de midden van de as, maar naast de 'klok' ...
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Re: remleidingen (nieuwe set)
Weet iemand, waar ik dat gereedschap kan krijgen, om die leidingen op het einde zelf te kunnen 'omvouwen' ?
-
- C verslaafd
- Berichten: 578
- Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
- Locatie: heuvelland (belgie)
Re: remleidingen (nieuwe set)
haha , zou kunnen , maar kdenk het niet , het is echt gewoon té kort, nu komt alles mooi en juist uit (het is al klaar) maar ik heb nog een stukje over , en dat is te kort.. een centimeter of 5.koendd schreef:strange,
ik heb dezelfde set en van mij zitten ze er nochtans onder hoor
denk dat het aan het mannetje achter het plooi-ijzer ligt
stomme duitsers
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir
--
Wir leben und wir sterben hier
--
Wir leben und wir sterben hier
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: remleidingen (nieuwe set)
misschien klink ik nu heel dom ofzo, maar hoezo wil jij die oude leiding vervangen? want als ik dat goed zie is dat gewoon een koperen leiding die volgens mij gewoon in goede staat is, en wat je er nu onder gaat zetten is volgens mij weer staal wat dus weer zal gaan roesten na een paar jaar en uiteindelijk weer doorgerot is
maar misschien zie ik dit wel verkeerd, maar bij mij is het zo dat remmen vooral goed moeten werken, en met een koperen leiding werkt het meestal prima zolang het dicht is
maar misschien zie ik dit wel verkeerd, maar bij mij is het zo dat remmen vooral goed moeten werken, en met een koperen leiding werkt het meestal prima zolang het dicht is
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
-
- C verslaafd
- Berichten: 578
- Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
- Locatie: heuvelland (belgie)
Re: remleidingen (nieuwe set)
ik had het in goudkleur gespoten in een van mijn prachtige momentengabbermaikel schreef:misschien klink ik nu heel dom ofzo, maar hoezo wil jij die oude leiding vervangen? want als ik dat goed zie is dat gewoon een koperen leiding die volgens mij gewoon in goede staat is, en wat je er nu onder gaat zetten is volgens mij weer staal wat dus weer zal gaan roesten na een paar jaar en uiteindelijk weer doorgerot is
maar misschien zie ik dit wel verkeerd, maar bij mij is het zo dat remmen vooral goed moeten werken, en met een koperen leiding werkt het meestal prima zolang het dicht is
daarmee, die andere set zal wel niet direct roesten, ook al weet ik het soort metaal niet..
MVG
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir
--
Wir leben und wir sterben hier
--
Wir leben und wir sterben hier
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten