Trommels(voorkant) Kadett C1 vervangen voor schijfremmen

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Matthijs
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 10:48 pm

Trommels(voorkant) Kadett C1 vervangen voor schijfremmen

Bericht door Matthijs »

Hallo,

Ik vraag me af of het mogelijk is om de trommelremmen aan de voorkant van een C1 Kadett te vervangen zijn voor schijfremmen. Ik heb al wat rond gezocht op internet en ook hier op het forum, maar ik kan niet echt hele concrete antwoorden vinden. Ik ben niet van plan een grotere motor in te bouwen ofzo, maar ik ben nieuw in de oudere auto's en ik voel me veiliger met schijfremmen dan met trommelremmen (ik weet het, het klinkt een beetje schijterig :oops: ). Ik heb wel op internet gelezen dat het mogelijk is en er zouden ombouw-kitjes te koop zijn, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Ook heb ik op dit forum gelezen dat ze op ebay verkocht worden, en ook daar niet veel concreets gevonden (ook de Duitse ebay bekeken).

Alvast bedankt!

Groeten,
Matthijs
Laatst gewijzigd door Matthijs op di nov 30, 2010 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Trommels(voorkant) Kadett C1 vervangen voor schijfremmen

Bericht door gabbermaikel »

misschien is het makkelijker om gewoon de fussee's te zoeken op marktplaats/hier op het forum, als je geluk hebt heb heeft iemand nog een complete set van 2 fussee's liggen met klauwen en schijven, dan hoef je volgens mij alleen nog maar een setje remslangen en in mijn ogen kun je die beter nieuw kopen

en ik weet niet hoe het zit met rembekrachtiging bij de versies met trommelremmen, want eigenlijk zijn trommelremmen ook wel zelfbekrachtigend(1 van de 2 remschoenen word er altijd meer op getrokken)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Trommels(voorkant) Kadett C1 vervangen voor schijfremmen

Bericht door schrump »

kadettjes met trommels hebben geen rembkrachtiging.

dus als je trommels vervang voor schijven moet je ook een andere hoofdremcilinder met rembekrachtiging er op zetten.
dat betekend dat je gaat trekken aan je remleidingen, dus die zal je ook moeten vervangen.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Matthijs
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 10:48 pm

Re: Trommels(voorkant) Kadett C1 vervangen voor schijfremmen

Bericht door Matthijs »

Bedankt voor de reacties. Ik had de auto nog niet gekocht trouwens... :oops: Maar ik heb toch besloten dat ik een coupé model wil :P Uiteraard is deze informatie ook handig bij deze zoektocht :D
Mocht iemand nog een leuk coupétje te koop hebben, kan je me ff mailen.
matthijsvanroosmalen@gmail.com
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast