gewicht?
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Re: gewicht?
niemand die het zo uit hoofd weet? heb wat gegevens nodig voor eigenbouw project?
Re: gewicht?
nee sorry, ik heb ze nog nooit op de weegschaal gelegd!
Re: gewicht?
denk dat er ook nogal wat verschil tussen zit, met een ongelakte/gelakte.. tectyl, roest etc etc....
met of zonder diff olie....
met of zonder diff olie....
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: gewicht?
Denk dat lak niet zo'n verschil maakt hoor hoogstens 1 á 2 kilo maar denk dat dat ruim geschat is. tectiel en diff olie is wel een verschil al is de laatste niet van toepassing op de vooras.
gr kevin.
overigens heb ik m ook nog nooit gewogen
gr kevin.
overigens heb ik m ook nog nooit gewogen
Greetz Kevin
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: gewicht?
heb een paar dagen geleden wel een 1600 as met alles erop en eraan (en olie erin) versleept, die is aanzienlijk zwaarder (voorzichtige schatting +/- 70 kilo). Misschien dat een 1200 as rond de 30-40 kilo weegt?
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Re: gewicht?
ik vraag me eigenlijk af waarom je zo iets zou willen weten?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: gewicht?
wil graag gewicht weten voor een zelfbouw project. mag niet te zwaar worden ivm met keuring. voertuig tot 400kg gewicht is makkelijker te keuren.
wil zelf chassis bouwen met motoguzzi blok en "27 ford T-roadster body. een "echte" hotrod keuren in nederland kan wel, maar is veels te duur. met deze regeling zou het wel kunnen en vele malen goedkoper en makkelijker.
wil zelf chassis bouwen met motoguzzi blok en "27 ford T-roadster body. een "echte" hotrod keuren in nederland kan wel, maar is veels te duur. met deze regeling zou het wel kunnen en vele malen goedkoper en makkelijker.
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: gewicht?
denk dat achteras zo rond de 60 kg weegt,
en vooras zal compleet met remmerij ook zoiets zijn
en vooras zal compleet met remmerij ook zoiets zijn
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: gewicht?
is tot 400kg goedkoper dan?pascalw schreef:wil graag gewicht weten voor een zelfbouw project. mag niet te zwaar worden ivm met keuring. voertuig tot 400kg gewicht is makkelijker te keuren.
wil zelf chassis bouwen met motoguzzi blok en "27 ford T-roadster body. een "echte" hotrod keuren in nederland kan wel, maar is veels te duur. met deze regeling zou het wel kunnen en vele malen goedkoper en makkelijker.
wellicht te proberen om mijn kadett onderder dat gewicht te krijgen
waar vind ik die regels dan?
Re: gewicht?
dan moet je bij 3 wielige voertuigen zoeken, en zelfbouw
bij gewone voertuigen boven 400kg moet je euro 4 norm motor dus dure onderdelen. zeer strenge geluids en emissie normen. peperdure keuring (IKS) EN slurptax. keuren en tax is dan een bedrag waar ik een licht voertuig onder 400kg voor kan bouwen en keuren
onder 400Kg, geen emisie norm, geluid mag meer, keuren zelf makkelijker en goedkoper, slurptax maar schijntje. zoek al jaren manier om goedkoop hotrod te kunnen rijden. dat lag altijd heel ver boven mijn budget, maar dankzij aangepaste regels kan het zo wel. dan maar geen v8 maar v2. owja, en ook geen APK
bij gewone voertuigen boven 400kg moet je euro 4 norm motor dus dure onderdelen. zeer strenge geluids en emissie normen. peperdure keuring (IKS) EN slurptax. keuren en tax is dan een bedrag waar ik een licht voertuig onder 400kg voor kan bouwen en keuren
onder 400Kg, geen emisie norm, geluid mag meer, keuren zelf makkelijker en goedkoper, slurptax maar schijntje. zoek al jaren manier om goedkoop hotrod te kunnen rijden. dat lag altijd heel ver boven mijn budget, maar dankzij aangepaste regels kan het zo wel. dan maar geen v8 maar v2. owja, en ook geen APK
Re: gewicht?
pascalw schreef:dan moet je bij 3 wielige voertuigen zoeken, en zelfbouw
bij gewone voertuigen boven 400kg moet je euro 4 norm motor dus dure onderdelen. zeer strenge geluids en emissie normen. peperdure keuring (IKS) EN slurptax. keuren en tax is dan een bedrag waar ik een licht voertuig onder 400kg voor kan bouwen en keuren
onder 400Kg, geen emisie norm, geluid mag meer, keuren zelf makkelijker en goedkoper, slurptax maar schijntje. zoek al jaren manier om goedkoop hotrod te kunnen rijden. dat lag altijd heel ver boven mijn budget, maar dankzij aangepaste regels kan het zo wel. dan maar geen v8 maar v2. owja, en ook geen APK
heb je niet een precieze link
een kadett body, met motorfiets blok en spaceframe moet wel te bouwen zijn rond de 400kg denk ik zo
Re: gewicht?
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/EC3E9566 ... L1eL7e.pdf
volgens de regels valt het nieuwe voertuig dan onder motorfiets regeling. zo wellicht leuk zijn om een GFK vorm van een body te trekken en een glasfibre body te maken op een nieuw chassis.
ik wil dus lichtgewicht spaceframe chassis maken met een moto guzzi blok, kadett achteras en voornaven van kadett/manta. wishbones voor de voorophanging worden nieuw gemaakt. en dan een T-roadster hotrod body erop. al kontak met RDW over gehad en was geen probleem. keuring rond 1000 euro, ongeveer 400 euro "bpm" (slurptax)
met auto motor kost keuring hetzelfde, maar daar emissie aan euro4 moet voldoen kom je op vrij moderne, dus dure motoren uit. zou ik zelfde bouwen maar met bv 2liter blok met injectie,kat enzovoorts, dat haal je nooit onder 400Kg, dan zal slurptax als rond de 3000 euro liggen. veel kitcar mensen zijn bezig met keuren in nederland, op geluidsmormen na die bizar streng zijn zijn ze al goedgekeurd.
vandaar mijn keuze naar licht en met guzzi blok dus ook behoorlijke prestaties en van buiten zal men het toch niet zien ik denk dat een 1200 asje voldoende is voor een guzzi blok (zoniet NA keuring en weging dikke as eronder )
edit: voorbeeld van T-roadster hotrod:
volgens de regels valt het nieuwe voertuig dan onder motorfiets regeling. zo wellicht leuk zijn om een GFK vorm van een body te trekken en een glasfibre body te maken op een nieuw chassis.
ik wil dus lichtgewicht spaceframe chassis maken met een moto guzzi blok, kadett achteras en voornaven van kadett/manta. wishbones voor de voorophanging worden nieuw gemaakt. en dan een T-roadster hotrod body erop. al kontak met RDW over gehad en was geen probleem. keuring rond 1000 euro, ongeveer 400 euro "bpm" (slurptax)
met auto motor kost keuring hetzelfde, maar daar emissie aan euro4 moet voldoen kom je op vrij moderne, dus dure motoren uit. zou ik zelfde bouwen maar met bv 2liter blok met injectie,kat enzovoorts, dat haal je nooit onder 400Kg, dan zal slurptax als rond de 3000 euro liggen. veel kitcar mensen zijn bezig met keuren in nederland, op geluidsmormen na die bizar streng zijn zijn ze al goedgekeurd.
vandaar mijn keuze naar licht en met guzzi blok dus ook behoorlijke prestaties en van buiten zal men het toch niet zien ik denk dat een 1200 asje voldoende is voor een guzzi blok (zoniet NA keuring en weging dikke as eronder )
edit: voorbeeld van T-roadster hotrod:
Re: gewicht?
gewoon zon ophanging als die eskort mkI in een andere topic heeft!
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Re: gewicht?
ik ben gewoon opzoek naar lichte optie, die achteraf makkelijk versterkt kan worden mocht het nodig zijn. kadett asje is makkelijk ook in totaal nieuw frame te hangen door de staartstuk constructie. 400Kg is niet veel en zal al lastig zat worden om daar onder te blijven. maar lukt wel
pascal
pascal
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten