gewicht?

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

gewicht?

Bericht door pascalw »

rare vraag wellicht, maar weet iemand het gewicht van een 1200 achteras en vooras?
dank,
Pascal
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: gewicht?

Bericht door pascalw »

niemand die het zo uit hoofd weet? heb wat gegevens nodig voor eigenbouw project?
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: gewicht?

Bericht door mieke279 »

nee sorry, ik heb ze nog nooit op de weegschaal gelegd!
Afbeelding
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: gewicht?

Bericht door Tijs »

denk dat er ook nogal wat verschil tussen zit, met een ongelakte/gelakte.. tectyl, roest etc etc....
met of zonder diff olie....
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: gewicht?

Bericht door kevin »

Denk dat lak niet zo'n verschil maakt hoor hoogstens 1 á 2 kilo maar denk dat dat ruim geschat is. tectiel en diff olie is wel een verschil al is de laatste niet van toepassing op de vooras.

gr kevin.

overigens heb ik m ook nog nooit gewogen
Greetz Kevin
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: gewicht?

Bericht door Schedelwerk »

heb een paar dagen geleden wel een 1600 as met alles erop en eraan (en olie erin) versleept, die is aanzienlijk zwaarder (voorzichtige schatting +/- 70 kilo). Misschien dat een 1200 as rond de 30-40 kilo weegt?
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: gewicht?

Bericht door Tijs »

ik vraag me eigenlijk af waarom je zo iets zou willen weten?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: gewicht?

Bericht door pascalw »

wil graag gewicht weten voor een zelfbouw project. mag niet te zwaar worden ivm met keuring. voertuig tot 400kg gewicht is makkelijker te keuren.
wil zelf chassis bouwen met motoguzzi blok en "27 ford T-roadster body. een "echte" hotrod keuren in nederland kan wel, maar is veels te duur. met deze regeling zou het wel kunnen en vele malen goedkoper en makkelijker.
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: gewicht?

Bericht door kadett coupe »

denk dat achteras zo rond de 60 kg weegt,
en vooras zal compleet met remmerij ook zoiets zijn
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: gewicht?

Bericht door joel »

pascalw schreef:wil graag gewicht weten voor een zelfbouw project. mag niet te zwaar worden ivm met keuring. voertuig tot 400kg gewicht is makkelijker te keuren.
wil zelf chassis bouwen met motoguzzi blok en "27 ford T-roadster body. een "echte" hotrod keuren in nederland kan wel, maar is veels te duur. met deze regeling zou het wel kunnen en vele malen goedkoper en makkelijker.
is tot 400kg goedkoper dan?

wellicht te proberen om mijn kadett onderder dat gewicht te krijgen :lol:

waar vind ik die regels dan?
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: gewicht?

Bericht door pascalw »

dan moet je bij 3 wielige voertuigen zoeken, en zelfbouw :)
bij gewone voertuigen boven 400kg moet je euro 4 norm motor dus dure onderdelen. zeer strenge geluids en emissie normen. peperdure keuring (IKS) EN slurptax. keuren en tax is dan een bedrag waar ik een licht voertuig onder 400kg voor kan bouwen en keuren :P

onder 400Kg, geen emisie norm, geluid mag meer, keuren zelf makkelijker en goedkoper, slurptax maar schijntje. zoek al jaren manier om goedkoop hotrod te kunnen rijden. dat lag altijd heel ver boven mijn budget, maar dankzij aangepaste regels kan het zo wel. dan maar geen v8 maar v2. owja, en ook geen APK :P
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: gewicht?

Bericht door joel »

pascalw schreef:dan moet je bij 3 wielige voertuigen zoeken, en zelfbouw :)
bij gewone voertuigen boven 400kg moet je euro 4 norm motor dus dure onderdelen. zeer strenge geluids en emissie normen. peperdure keuring (IKS) EN slurptax. keuren en tax is dan een bedrag waar ik een licht voertuig onder 400kg voor kan bouwen en keuren :P

onder 400Kg, geen emisie norm, geluid mag meer, keuren zelf makkelijker en goedkoper, slurptax maar schijntje. zoek al jaren manier om goedkoop hotrod te kunnen rijden. dat lag altijd heel ver boven mijn budget, maar dankzij aangepaste regels kan het zo wel. dan maar geen v8 maar v2. owja, en ook geen APK :P

heb je niet een precieze link

een kadett body, met motorfiets blok en spaceframe moet wel te bouwen zijn rond de 400kg denk ik zo
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: gewicht?

Bericht door pascalw »

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/EC3E9566 ... L1eL7e.pdf

volgens de regels valt het nieuwe voertuig dan onder motorfiets regeling. zo wellicht leuk zijn om een GFK vorm van een body te trekken en een glasfibre body te maken op een nieuw chassis.

ik wil dus lichtgewicht spaceframe chassis maken met een moto guzzi blok, kadett achteras en voornaven van kadett/manta. wishbones voor de voorophanging worden nieuw gemaakt. en dan een T-roadster hotrod body erop. al kontak met RDW over gehad en was geen probleem. keuring rond 1000 euro, ongeveer 400 euro "bpm" (slurptax)
met auto motor kost keuring hetzelfde, maar daar emissie aan euro4 moet voldoen kom je op vrij moderne, dus dure motoren uit. zou ik zelfde bouwen maar met bv 2liter blok met injectie,kat enzovoorts, dat haal je nooit onder 400Kg, dan zal slurptax als rond de 3000 euro liggen. veel kitcar mensen zijn bezig met keuren in nederland, op geluidsmormen na die bizar streng zijn zijn ze al goedgekeurd.
vandaar mijn keuze naar licht en met guzzi blok dus ook behoorlijke prestaties en van buiten zal men het toch niet zien :P ik denk dat een 1200 asje voldoende is voor een guzzi blok (zoniet NA keuring en weging dikke as eronder :P )

edit: voorbeeld van T-roadster hotrod:

Afbeelding
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Re: gewicht?

Bericht door Amstel »

gewoon zon ophanging als die eskort mkI in een andere topic heeft!
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: gewicht?

Bericht door pascalw »

ik ben gewoon opzoek naar lichte optie, die achteraf makkelijk versterkt kan worden mocht het nodig zijn. kadett asje is makkelijk ook in totaal nieuw frame te hangen door de staartstuk constructie. 400Kg is niet veel en zal al lastig zat worden om daar onder te blijven. maar lukt wel :)
pascal
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten