Mij hoef je niks over turbo's te vertellen hoor... en over motoren nog minder.
Maar ik schreef het stukje om aan te geven dat je op een 1200 je echt niet zorgen hoeft te gaan maken om de eventuele knijpende werking van het gasmengstuk als je een turbo monteert. De restrictor van een rallyauto is een vele grotere beperking als een gasmengstuk en was bedoeld als voorbeeld dat een turbomotor toch vermogen kan hebben met een vernauwing in de inlaat. op een atmosferische motor is die vernauwing veel erger.
en natuurlijk kost het vermogen, dat is het hele idee ervan. Anders zouden ze wel weer met de group B auto's kunnen gaan rijden.
Overigens praten we hier meestal over Bar en niet psi... is elke keer weer zo'n gedoe om dat om te rekenen.
wat kan een 1200as aan
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: wat kan een 1200as aan
Saab powerrr
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: wat kan een 1200as aan
dat je wel vermogen kan halen met een mengstuk was mij ook wel bekend hoor, want die kever met 1.2 motor rijd de kwartmijl in 15 sec ofzo, dat is al wel aardig snel
maar het is waarschijnlijk gewoon dat jullie het een beetje verkeerd opvatten wat ik dan zeg over het mengstuk enz, want wat ik bedoelde met het knijpen door een mengstuk gaat dan om wat een standaard(n/a dus) motor met alles origineel er van merkt
en in de praktijk is het vaak zo dat er met een mengstuk al snel 15% van je vermogen weg is, dat kun je dus inderdaad heel simpel compenseren door een grotere inlaat te gebruiken en dan dus ook een groter mengstuk, maar meestal word lpg er alleen op gemaakt omdat je dan goedkoper rijdt en dus niet voor hogere prestaties
maar het is waarschijnlijk gewoon dat jullie het een beetje verkeerd opvatten wat ik dan zeg over het mengstuk enz, want wat ik bedoelde met het knijpen door een mengstuk gaat dan om wat een standaard(n/a dus) motor met alles origineel er van merkt
en in de praktijk is het vaak zo dat er met een mengstuk al snel 15% van je vermogen weg is, dat kun je dus inderdaad heel simpel compenseren door een grotere inlaat te gebruiken en dan dus ook een groter mengstuk, maar meestal word lpg er alleen op gemaakt omdat je dan goedkoper rijdt en dus niet voor hogere prestaties
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Re: wat kan een 1200as aan
Ik denk dat het meer komt door de manier waarop je het zegt .gabbermaikel schreef:...maar het is waarschijnlijk gewoon dat jullie het een beetje verkeerd opvatten wat ik dan zeg over het mengstuk enz...
Smoking...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten