Ascona-B achteras onder een C-kadett?

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
kakanox
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 11:44 am
Locatie: Harderwijk

Ascona-B achteras onder een C-kadett?

Bericht door kakanox »

ik kan vrij eenvoudig aan een Ascona-B achteras komen (van een 2.0S).

Nu vroeg ik mij af of deze passend te krijgen is onder een Caravan, ik dacht nl. dat de spoorbreedte flink forser zou zijn maar volgens een paar gegevenssites is deze juist 1cm smaller?
Wat zou ik aan de cardanas aan moeten passen?

En weet iemand hoe de overbrengingsverhoudingen liggen? Ik ben van plan een koppelmotor te bouwen en monteren en wil de toerentallen dus zo laag mogelijk houden.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

de as is (zo uit mijn hoofd) 3 of 3,5 cm breder aan elke kant en je kunt dan dus nog maar een beperkt aantal velg soorten monteren omdat ze anders ver uitsteken buiten de wielkast (of je moet spatbord verbreders monteren) (heb ik toevallig nog nieuw liggen en tekoop).

de as huls van een ascona as heeft andere ophang punten en zal omgebouwd moeten worden naar C kadett ophanging.

dan heb je een C caravan en daarvan zitten de bevestigingen van de schokdempers op een andere plaats en zul je dus over moeten lassen.

een paar aanpassingen maar niet onmogelijk dus.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
kakanox
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 11:44 am
Locatie: Harderwijk

Bericht door kakanox »

Hmm.. klinkt wel alsof het eenvoudiger is om gewoon een 1.6S asje te zoeken met een overbrenging die lang genoeg is.

Zijn er andere tandwielen te krijgen voor deze assen? d.w.z. kan ik ze zelf ombouwen zodat de overbrenging langer wordt?
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Bericht door daddy's ride »

kakanox schreef:Hmm.. klinkt wel alsof het eenvoudiger is om gewoon een 1.6S asje te zoeken met een overbrenging die lang genoeg is.

Zijn er andere tandwielen te krijgen voor deze assen? d.w.z. kan ik ze zelf ombouwen zodat de overbrenging langer wordt?
ja, de overbrengingen van een manta/ascona as passen er in. je kan ook aan een a-manta as denken, die is (uit mijn hoofd) 1,5 cm aan beide kanten breder
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

dat klopt helemaal
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
kakanox
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 11:44 am
Locatie: Harderwijk

Bericht door kakanox »

Als dat zo is... wat zijn verder dan de verschillen tussen een 1.2 en een 1.6/2.0 achteras? (dus behalve de overbrenging)

En is de 1.2 as - eventueel met betere dempers en veren - sterk genoeg om 150 pk stabiel op de weg te krijgen?
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Bericht door Deluxe77 »

Klok van een 1200 is veel kleiner.
Er zal dus nooit een diff van een 1600 of groter in passen.
Bij welk type opel dan ook.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
kakanox
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 11:44 am
Locatie: Harderwijk

Bericht door kakanox »

Okee, dan weet ik geloof ik wat me te doen staat :)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

Houd er wel rekening mee dat het ombouwen van je Diff niet ff een karweitje is van een half uur maar dat dit zeer nauwkeurig uitgeklokt moet worden.

Ze zijn toen met mijn as een forse vier uur bezig geweest met het uitbouwen en het weer inmeten van de andere klok.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten