Opel C City 1978 Grote update!
Moderator: JvV
Opel C City 1978 Grote update!
Hallo,
Vandaag mijn eerste Kadett op gehaald, het betreft een city uit '78.
Van de week ga ik hem ophalen, de auto staat nu nog in Brabant.
Het is zeker een restauratie project gezien hij nog wel last heeft van iet wat roest
Het is dan ook de bedoeling om hem compleet te restaureren.
Ik wil graag een redelijk standaart look houden niet veel poespas, de bedoeling is om er ook trackdays mee te gaan rijden, maar dit in een later stadium!
De foto hoe hij er bij staat:
Mijn plannen zijn:
-Restaureren (roest weg halen, plaatwerk)
-Rolkooi
-Ats Classic
-2.0 16v GSI
-GTE kleuren (geel-zwart/geel-wit?)
-Race kuipen
-verlagen
Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar dit is het voor het moment!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de City gisteren opgehaald hij valt me genoeg mee en er zit nog een berg aan onderdelen bij!
Ik zal zorgen dat er vandaag nog foto's opkomen van hoe hij er momenteel bij staat!
Hij loopt nog goed, eerste keer starten! (al komt er een ander blok in), het interieur is wat minder, dit gaat overigens ook er uit.
Verder valt het me genoeg mee hoe rot hij is.
Het eerste sloopwerk is al begonnen, ik heb de stoelhoezen eruit gehaald, de hemel was kapot dus die is ook eruit en er zit al een andere gril in zonder mistlampen.
Verder zal ik strakjes ook nog wat aan de Kadett gaan werken!
De foto's:
De gril met mistlampen is weg!
De onderdelen nog in de kadett:
Met alle extra onderdelen:
Op de trailer:
Dat was het wel zo weer,
Mocht iemand onderdelen nodig hebben pm me, ik heb nog al wat
To be continued....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo tijd voor een update
Ben deze week begonnen met strippen/bestellen.
Ik heb tot nu toe de gril en alle lampen eruit gehaald, de zij ramen eruit gehaald en het interieur verwijderd.
Ik ben momenteel bezig met het verwijderen van de geluidsdempings-matten die in de auto geplakt zitten, ook ben ik al 'ietwat' roest tegen gekomen (Wat ik ook al verwachten) de bodemplaten zijn rot, de accubak is rot en de a-stijlen verder nog de keienvanger en achter aan de zijkanten onderaan.
Over het algemeen valt de auto me genoeg mee!
Ik krijg morgen of dinsdag het eerste plaatwerk namelijk:
-Bodemplaten L+R
-A-stijlen
-A-stijl verstevigingen
-Accubak
verder wordt het zelf wat improviseren met het plaatwerk, al scheelt het dat ik nog wat meters thuis heb liggen
Ook denk ik dat de keienvangen een glasvezel versie word van Risse motorsport, omdat dit (tot nu toe) de goedkoopste oplossing lijkt.
Verder heb ik vele onderdelen beschikbaar voor de verkoop maar dit in het aanbod-topic.
Genoeg gepraat nu de plaatjes!
de gestripte voorkant:
De achterkant en de nieuwe plaats voor het kenteken:
Het interieur (deurpaneel is er inmiddels ook uit)
Flintstones :
Dat was het wel weer en ik houd jullie op de hoogte!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag mijn eerste Kadett op gehaald, het betreft een city uit '78.
Van de week ga ik hem ophalen, de auto staat nu nog in Brabant.
Het is zeker een restauratie project gezien hij nog wel last heeft van iet wat roest
Het is dan ook de bedoeling om hem compleet te restaureren.
Ik wil graag een redelijk standaart look houden niet veel poespas, de bedoeling is om er ook trackdays mee te gaan rijden, maar dit in een later stadium!
De foto hoe hij er bij staat:
Mijn plannen zijn:
-Restaureren (roest weg halen, plaatwerk)
-Rolkooi
-Ats Classic
-2.0 16v GSI
-GTE kleuren (geel-zwart/geel-wit?)
-Race kuipen
-verlagen
Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar dit is het voor het moment!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de City gisteren opgehaald hij valt me genoeg mee en er zit nog een berg aan onderdelen bij!
Ik zal zorgen dat er vandaag nog foto's opkomen van hoe hij er momenteel bij staat!
Hij loopt nog goed, eerste keer starten! (al komt er een ander blok in), het interieur is wat minder, dit gaat overigens ook er uit.
Verder valt het me genoeg mee hoe rot hij is.
Het eerste sloopwerk is al begonnen, ik heb de stoelhoezen eruit gehaald, de hemel was kapot dus die is ook eruit en er zit al een andere gril in zonder mistlampen.
Verder zal ik strakjes ook nog wat aan de Kadett gaan werken!
De foto's:
De gril met mistlampen is weg!
De onderdelen nog in de kadett:
Met alle extra onderdelen:
Op de trailer:
Dat was het wel zo weer,
Mocht iemand onderdelen nodig hebben pm me, ik heb nog al wat
To be continued....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo tijd voor een update
Ben deze week begonnen met strippen/bestellen.
Ik heb tot nu toe de gril en alle lampen eruit gehaald, de zij ramen eruit gehaald en het interieur verwijderd.
Ik ben momenteel bezig met het verwijderen van de geluidsdempings-matten die in de auto geplakt zitten, ook ben ik al 'ietwat' roest tegen gekomen (Wat ik ook al verwachten) de bodemplaten zijn rot, de accubak is rot en de a-stijlen verder nog de keienvanger en achter aan de zijkanten onderaan.
Over het algemeen valt de auto me genoeg mee!
Ik krijg morgen of dinsdag het eerste plaatwerk namelijk:
-Bodemplaten L+R
-A-stijlen
-A-stijl verstevigingen
-Accubak
verder wordt het zelf wat improviseren met het plaatwerk, al scheelt het dat ik nog wat meters thuis heb liggen
Ook denk ik dat de keienvangen een glasvezel versie word van Risse motorsport, omdat dit (tot nu toe) de goedkoopste oplossing lijkt.
Verder heb ik vele onderdelen beschikbaar voor de verkoop maar dit in het aanbod-topic.
Genoeg gepraat nu de plaatjes!
de gestripte voorkant:
De achterkant en de nieuwe plaats voor het kenteken:
Het interieur (deurpaneel is er inmiddels ook uit)
Flintstones :
Dat was het wel weer en ik houd jullie op de hoogte!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door SArDO70 op zo jan 20, 2013 5:01 pm, 15 keer totaal gewijzigd.
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978
Standaard looks en niet teveel poespas? Dan mag je dat plannenlijstje toch wel even gaan aanpassen.
In ieder geval veel sucses met de restauratie, hij lijkt niet heel slecht maargoed, dat heb ik vaker gedacht bij bepaalde autos. Bodyshuts, plamuur en lak kunnen veel elende verbergen
In ieder geval veel sucses met de restauratie, hij lijkt niet heel slecht maargoed, dat heb ik vaker gedacht bij bepaalde autos. Bodyshuts, plamuur en lak kunnen veel elende verbergen
-
- C liefhebber
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm
Re: Opel C City 1978
Lol @ joel! Maar veel succes met de restauratie. Heb je al ervaring met restauraties?
Gr. Werk
Gr. Werk
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
Re: Opel C City 1978
zo te zien, nog een redelijke tot goede city.
wat me wel opvalt; de motorklep is van een C2.
succes met het opknappen en aanpassen van je aanwinst
wat me wel opvalt; de motorklep is van een C2.
succes met het opknappen en aanpassen van je aanwinst
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Re: Opel C City 1978
Ja ik bedoelde het meer met betrekking tot flip-flop lak en van die spaceshuttle bodykits,joel schreef:Standaard looks en niet teveel poespas? Dan mag je dat plannenlijstje toch wel even gaan aanpassen.
In ieder geval veel sucses met de restauratie, hij lijkt niet heel slecht maargoed, dat heb ik vaker gedacht bij bepaalde autos. Bodyshuts, plamuur en lak kunnen veel elende verbergen
Hij is niet heel slecht, maar ook zeker niet heel goed, hij heeft last van roest op de gebruikelijke plaatsen, te denken aan; a stijlen, spatbordranden achter, bodemplaat onder de stoel.
De auto viel me genoeg mee en er zat ook nog een halve city aan onderdelen bij.
het scheelt dat ik geen gebrek aan ruimte en materiaal heb anders is een restauratie redelijk onbegonnen werk.
Groeten!
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978
Ik heb al wat restauraties gedaan met mijn vader, voornamelijk mercedesen (die ook last hebben van 'een beetje' roest.werkhovense schreef:Lol @ joel! Maar veel succes met de restauratie. Heb je al ervaring met restauraties?
Gr. Werk
Deze is dan voor mij, tevens ook als leerproject gezien ik voor automonteur aan het leren ben!
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978
Dat had ik nog niet eens gezien, nu is de vraag is het een C2 met C1 spatborden of een C1 met een C2 motorkap...schrump schreef:zo te zien, nog een redelijke tot goede city.
wat me wel opvalt; de motorklep is van een C2.
succes met het opknappen en aanpassen van je aanwinst
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978
C1 spatbordenSArDO70 schreef:Dat had ik nog niet eens gezien, nu is de vraag is het een C2 met C1 spatborden of een C1 met een C2 motorkap...schrump schreef:zo te zien, nog een redelijke tot goede city.
wat me wel opvalt; de motorklep is van een C2.
succes met het opknappen en aanpassen van je aanwinst
C1 grill
C1 keienvanger( plaat onder de grill
C1 Gril
C1 bumper
aan de stand van de koplampen te zien is het een C1 carrossorie met alleen een C2 motorklep
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Opel C City 1978
Kijk even waar het chassisnummer mee begint ... de eerste twee zijn bepalend voor C1 of C2
Zijn de eerste twee 32******* dan is het een C1 !!
mvg Erik
Zijn de eerste twee 32******* dan is het een C1 !!
mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Re: Opel C City 1978
De mijne begint met 33******* dus dan zal het wel een C2 zijn (?).Automatic-freak schreef:Kijk even waar het chassisnummer mee begint ... de eerste twee zijn bepalend voor C1 of C2
Zijn de eerste twee 32******* dan is het een C1 !!
mvg Erik
In dat geval lijkt het me het makkelijkst om er een C1 kap en lampen op te maken
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978
nee de eerste 3 zegt dat het een c1 is (een c2 begint met een 9) het tweede getal zegt wat voor een het is, een city, coupe. station e.d.)
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo mei 09, 2007 9:00 am
- Locatie: Laren
Re: Opel C City 1978
De auto is van 1978, dus dan zou het in theorie een C2 moeten zijn. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze auto erg lang in een showroom heeft staan wachten voordat hij op kenteken is gezet.
Er is maar 1 C-klasse
Re: Opel C City 1978
wij hebben hier een city rider c1 en die is ook uit 78.
dus het kan wel dat een c1 uit 78 is
dus het kan wel dat een c1 uit 78 is
55pk... Op de achter wielen!
Re: Opel C City 1978
lukelaaf schreef:wij hebben hier een city rider c1 en die is ook uit 78.
dus het kan wel dat een c1 uit 78 is
De city rider is ook een overjarig model c1 die door de nederlandse importeur met een hollandia dak en wat stickertjes opgeleukt zodat ze de c1's die overbleven nog konden verkopen
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Opel C City 1978
Dus een C1, een 32 is een C1 Coupe, een 33 een C1 City ..SArDO70 schreef:De mijne begint met 33******* dus dan zal het wel een C2 zijn (?).Automatic-freak schreef:Kijk even waar het chassisnummer mee begint ... de eerste twee zijn bepalend voor C1 of C2
Zijn de eerste twee 32******* dan is het een C1 !!
mvg Erik
In dat geval lijkt het me het makkelijkst om er een C1 kap en lampen op te maken
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten