Opel C City 1978 Grote update!
Moderator: JvV
Re: Opel C City 1978 update 1.2N is uitgebouwd!
Goed bedankt voor het antwoord ! dus moet er op letten dat hij rechts zit, wat betreft de kadett morgen gaat de slijpschijf/lasapparaat erin!
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978 update 1.2N is uitgebouwd!
Zo vandaag begonnen met slijpen en lassen aan de kadett, er zat rechts voor een gat in de veerschotel hier heb ik een plaatje in gemaakt, ook heb ik de veerschotel's verstevigd door de rand af te lassen.
De accubak heb ik er ook uit geslepen deze zal er spoedig weer in gaan!
Morgen komt waarschijnlijk de plaatschaar op lucht dit zal iets makkelijker zijn en ook minder beschadigingen veroorzaken.
nu de plaatjes:
De kale carrosserie en pa's benz :
de achterkant:
C20XE??:
Waar het gat zat:
de versteviging:
Accubak :
De accubak heb ik er ook uit geslepen deze zal er spoedig weer in gaan!
Morgen komt waarschijnlijk de plaatschaar op lucht dit zal iets makkelijker zijn en ook minder beschadigingen veroorzaken.
nu de plaatjes:
De kale carrosserie en pa's benz :
de achterkant:
C20XE??:
Waar het gat zat:
de versteviging:
Accubak :
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978 update slijpen en bakken!
Zo tijdje rustig geweest (op het forum/voor de rest druk ) maar toch nog links en rechts wat gedaan!
De accubak zit erin en het tussenschot is hard, beide veerschotels heb ik afgelast en deze week ga ik het front onderhanden nemen.
Vandaag geweest kijken voor een motor en ik heb dus nu 2 C20XE's
ook heb ik een automaat tunnel gekregen, deze is breder en de aansluitpunten komen redelijk uit met een getrag (is mij verteld).
Ook zou iemand voor mijn motor (1.2) komen maar om vreemde reden heeft deze al twee keer afgesproken om te komen, maar ik heb nog niemand gezien...
zo foto's:
De tunnelbak:
stukje binnenscherm:
stukje in de veerschotel:
de afgelaste veerpoot:
accubakje:
dat was het wel weer, de C20xe's zullen spoedig mijn kant uit komen
De accubak zit erin en het tussenschot is hard, beide veerschotels heb ik afgelast en deze week ga ik het front onderhanden nemen.
Vandaag geweest kijken voor een motor en ik heb dus nu 2 C20XE's
ook heb ik een automaat tunnel gekregen, deze is breder en de aansluitpunten komen redelijk uit met een getrag (is mij verteld).
Ook zou iemand voor mijn motor (1.2) komen maar om vreemde reden heeft deze al twee keer afgesproken om te komen, maar ik heb nog niemand gezien...
zo foto's:
De tunnelbak:
stukje binnenscherm:
stukje in de veerschotel:
de afgelaste veerpoot:
accubakje:
dat was het wel weer, de C20xe's zullen spoedig mijn kant uit komen
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
-
- C liefhebber
- Berichten: 111
- Lid geworden op: zo mar 27, 2011 9:18 pm
- Locatie: Leende
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
ik ben benieuwd naar de 16v's
Kadett C Rallye replica '78 C20XE project
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
ja ik ook, deze week zullen er wat foto's verschijnen:) weet iemand trouwens of de onderblok van een coscast anders is dan die met een KS kop?Wesley_Rallykadett schreef:ik ben benieuwd naar de 16v's
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
-
- C liefhebber
- Berichten: 111
- Lid geworden op: zo mar 27, 2011 9:18 pm
- Locatie: Leende
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
de onderblokken passen vrijwel op elke kop (als er teminste niet aan geknoeid is).
Kadett C Rallye replica '78 C20XE project
-
- C ervaren
- Berichten: 406
- Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
- Locatie: astencity
- Contacteer:
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
met een gewone getrag hoef je geen brede tunnel er in te lassen .op zich komt het wel beter uit maar hoeft niet.
als je er en 4 bak in legt dan heb je die brede tunnel wel nodig.
dat een getrag niet past is een fabeltje dat elke keer terug komt
als je er en 4 bak in legt dan heb je die brede tunnel wel nodig.
dat een getrag niet past is een fabeltje dat elke keer terug komt
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
-
- C ervaren
- Berichten: 298
- Lid geworden op: wo jun 17, 2009 8:34 pm
- Locatie: Oirschot
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
mijn getrag zit ook in een gewone 1.2 handgeschakelde tunnelpipo schreef:met een gewone getrag hoef je geen brede tunnel er in te lassen .op zich komt het wel beter uit maar hoeft niet.
als je er en 4 bak in legt dan heb je die brede tunnel wel nodig.
dat een getrag niet past is een fabeltje dat elke keer terug komt
Opel Kadett C2 Sedan 1978 [c20ne]
wai rolle dur het café, de asbak en de flipperkast die zen vandaag wc, oleeolee de stoeprand gift nie mee.
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
klopt als een bus, het is alleen wat lastig om bak en blok aan elkaar te schroeven, maar passen doet het zeker weet ik uit ervaring (wel lang geleden trouwens)rollingstone schreef:mijn getrag zit ook in een gewone 1.2 handgeschakelde tunnelpipo schreef:met een gewone getrag hoef je geen brede tunnel er in te lassen .op zich komt het wel beter uit maar hoeft niet.
als je er en 4 bak in legt dan heb je die brede tunnel wel nodig.
dat een getrag niet past is een fabeltje dat elke keer terug komt
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
Ja dat zou ook geen problemen moeten geven, maar deze was voor niks dus daar zeg ik geen nee tegenerny70 schreef:klopt als een bus, het is alleen wat lastig om bak en blok aan elkaar te schroeven, maar passen doet het zeker weet ik uit ervaring (wel lang geleden trouwens)rollingstone schreef:mijn getrag zit ook in een gewone 1.2 handgeschakelde tunnelpipo schreef:met een gewone getrag hoef je geen brede tunnel er in te lassen .op zich komt het wel beter uit maar hoeft niet.
als je er en 4 bak in legt dan heb je die brede tunnel wel nodig.
dat een getrag niet past is een fabeltje dat elke keer terug komt
En als het dan ook nog een beetje makelijker gaat dan is dat mooi meegenomen toch?
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
Die tunnel komt volgens mij niet uit een kadett C als ik het pookgat bekijk en het verloop van de tunnel op zich.
Hoe ga je die er dan in lassen ten op zichte van de bodemplaat?
Hoe ga je die er dan in lassen ten op zichte van de bodemplaat?
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
er moeten toch nieuwe bodemplaten in dus dat zien we dan wel weersniksnak schreef:Die tunnel komt volgens mij niet uit een kadett C als ik het pookgat bekijk en het verloop van de tunnel op zich.
Hoe ga je die er dan in lassen ten op zichte van de bodemplaat?
Net 2 goede spatborden opgehaald en reparatie stuk voor het binnenscherm en een setje koplamp oortjes!
foto's volgen
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
sniksnak schreef:Die tunnel komt volgens mij niet uit een kadett C als ik het pookgat bekijk en het verloop van de tunnel op zich.
Hoe ga je die er dan in lassen ten op zichte van de bodemplaat?
lijkt mij aardig een automaten tunnel, de bout gaten voor de hendel kloppen en die voor de pook bak ook zo te zien
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
dat is mij ook verteld, alleen moet ik het pook gat zelf anders maken en is de tunnel iets breder voor de rest moet het kloppen.wegrenner schreef:sniksnak schreef:Die tunnel komt volgens mij niet uit een kadett C als ik het pookgat bekijk en het verloop van de tunnel op zich.
Hoe ga je die er dan in lassen ten op zichte van de bodemplaat?
lijkt mij aardig een automaten tunnel, de bout gaten voor de hendel kloppen en die voor de pook bak ook zo te zien
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
Re: Opel C City 1978 update motor(en) onderweg!
Wat betreft automatentunnel heb je gelijk maar dan wel van een manta of ascona Bwegrenner schreef:sniksnak schreef:Die tunnel komt volgens mij niet uit een kadett C als ik het pookgat bekijk en het verloop van de tunnel op zich.
Hoe ga je die er dan in lassen ten op zichte van de bodemplaat?
lijkt mij aardig een automaten tunnel, de bout gaten voor de hendel kloppen en die voor de pook bak ook zo te zien
Mis namelijk links het hoekige van de kadett C en de golfjes voor de afwatering in de bodem.
Verder zit het bevestigingsgat van de console achter de pook uit het midden wat bij de kadett niet zo is.
Denk dat ie dan voor smaller is en achter dieper doorloopt, dan zitten de baksteunen ook weer op een andere plaats .
En dan zit er nog een verhoging voor een middendemper waar je er bij de kadett geen nodig bent maar eerder de ruimte voor de voorpijp zoals bij de 1.6 en automatentunnel van de kadett C.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten