Bouwen C kadett racer

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door Pietje »

gteturbo schreef:Bijna !!!
Breng hem maar Hans.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door gteturbo »

Opel C kadett Rally schreef:Wat bedoel je met bijna???


Groetjess
Hèhè mooi hè bedoel bijna , nog maar ff :wink: dan is tie klaar om bewonderd te worden :D
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door gteturbo »

Pietje schreef:
gteturbo schreef:Bijna !!!
Breng hem maar Hans.

Hèhè en die begrijp ik weer niet :?
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Opel C kadett Rally
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za feb 19, 2011 9:21 pm

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door Opel C kadett Rally »

Ja ik snapte het al niet , ( blond natuurlijk hahahah ) ja gaat leeker , heb de uitlaatpijp gehaald , deze nu van diverse delen pasmaken , gaat vanaf spruitstuk tot aan 1e pot met inwendig 60mm pijp na toe , ikhoop dat het geluid een beetje meevalt :-( mag anders niet op Zandvoort rijden , maar dat zien wel wel , ik denk dat als hij klaar is een keer met de auto naar een meeting ga komen , wel is leuk om dat mee te maken daar een keer . Nou hou jullie op de hoogte als ik weer flinke zichtbare dingen heb gedaan.

Groetjes
Opel C kadett Rally
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za feb 19, 2011 9:21 pm

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door Opel C kadett Rally »

Goedemiddag ,

heb weer wa dingen gedaan , heb de koplampen nu helemaal klaar . Ben nu bezig om te kijken of ik de voorspoiler ga monteren of niet , moeten nogal wat aangepast gaan worden dan, ben ik dus nog niet over uit :?: :?:

Hier nog wat foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Hier met de voorspoiler , ja vindt hem eigenlijk zonder ook best wel heftig :mrgreen:

Afbeelding


Wat er verder nog aan gedaan is :

Rembekrachtiger gemonteerd en pedalen stelsel aangesloten, voor langere wielbouten erin geperst, de remschijven voor en remklauwen gemonteerd, aandrijfas gemonteerd en nu bezig om vanaf het uitlaatspruitstuk het uitlaatssyteem aan te sluiten .

Wordt vervolgd
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door 16v kadett c turbo »

word een dike kadett

wat ook mooi is is een gte lip er op ik denk dat het hem net afmaakt die van jou is net te vind ik :wink:
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door Schedelwerk »

ik denk dat het er al een stuk beter uit zal zien als de spoiler in kleur staat. Maar inderdaad, een gt/e spoiler of iets wat daar op lijkt zal ook niet verkeerd staan!
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Opel C kadett Rally
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za feb 19, 2011 9:21 pm

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door Opel C kadett Rally »

Hallo,

Ik heb besloten om de spoiler er toch niet op te doen , wordt net wat jullie zeggen een beetje te ( misschien een volgende coupe ) ik hou hem voorlopig zo zonder spoiler , heb de uitlaat eronder gemaakt en het ruitenwissermechaniek gemonteerd , kachelhuis verbouwd zodat deze past , gaat denk woensdag gespoten worden en dan kan deze gemonteerd worden . Foto's volgen weer .

Groetsss
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door wegrenner »

met die achter spoiler en de manier waarop je hem opbouwt, vind ik dat die vooor spoiler er echt wel op kan en mag
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door patrick de boer »

ik heb iedere dag een bericht van een update hier en er staat helemaal niks
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door JvV »

patrick de boer schreef:ik heb iedere dag een bericht van een update hier en er staat helemaal niks
Dat komt door de spambots die hier reageren daar krijg jij een update bericht van en die spam berichten worden meestal verwijderd voordat je weer terugkomt op het forum.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door patrick de boer »

ja inderdaad word er veel gespamt de laatste tijd
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door erny70 »

de mod's hebben vakantie :?
Opel C kadett Rally
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za feb 19, 2011 9:21 pm

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door Opel C kadett Rally »

Hai hai,

Ben weer begonnen aan de auto na een tijdje stilte ivm een ander bouwproject maar deze is zover klaar dus kan weer verder aan de Kadett!!! De motor draaid en de bedrading heb ik gemaakt voor de verlichting en apart de motorbedrading , zal eerdaags weer eens wat foto's posten als jullie daar op zitten te wachten van dit project :lol: :lol: :lol:

Groets
Opel C kadett Rally
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za feb 19, 2011 9:21 pm

Re: Bouwen C kadett racer

Bericht door Opel C kadett Rally »

Na een tijdje stil te hebben gestaan toch weer begonnen aan de kadett, heb de motorbedrading gemaakt en aangesloten , brandstofleidingen getrokken en aangesloten. Heb nog een probleempje met de tankmeter , deze moet ik ernog ergens inbouwen maar weet niet of er een universele meter op de tankvlotter past :?: :?: De bedrading voor de verlichting is klaar ,deze gemaakt en alles apart gezekert en via relais aangesloten, moet nu nog de ventilatieroosters die op het voorraam blazen monteren ( moet deze uit een donor auto halen de mijne zijn gebroken ) zodra deze erin zitten gaat dashboard erin met het orginele klokkenpaneel . Heb de motor draaid en loopt zo onafgesteld verder niet verkeerd , hij wordt nog afgesteld op de bank. Hier wat foto's van hoe de auto erbij staat nu :) :)

Hier de achterzijde van de verlichting dat deze weer werkt na lange tijd het licht niet te hebben gezien :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Hier de motorruimte

Afbeelding

Afbeelding

De buigiekabels worden nog netjes weggewerkt :shock:

Hier de speciaal laten bouwen radiateur met een verstelbare thermoschakelaar, heb de koelventilator ook van binnen uit schakelbaar gemaakt

Afbeelding

De kofferruimte met brandstofpomp en drukregelaar met filter

Afbeelding

De leidingen worden nog netjes vastgelegd met beugeltjes ,maar moest kijken of het allemaal wel goed ging met het extra catchtankje !!! maar dat werkt goed , mocht ik ooit besluiten om een DTA systeem erop te zetten heb ik geen probleem met luchtaanzuigen , daarom zit het tankje erin , met webbers heb je dit niet echt nodig , maar weet maar nooit wat er nog veranderdt, nou dit was weer even de up date , wordt vervolgt.

Gr,
Kees
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten