Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Moderator: JvV
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
De laatste weken weer flink gewerkt aan de GT/E.
De kabelboom samen met Luc en Michel helemaal "doorgepiept". Alle verbindingen liggen nu helemaal goed. Mooie nieuwe tape omwikkeld waar nodig.
Hij ligt er weer in. De kunst is nu om alle massa's goed te krijgen in deze helemaal vers gelakte carrosserie.
Ook de radiator van de kachel zit er weer in:
En de ventilator:
Mooie voortgang, maar we zijn er nog lang niet...!
De kabelboom samen met Luc en Michel helemaal "doorgepiept". Alle verbindingen liggen nu helemaal goed. Mooie nieuwe tape omwikkeld waar nodig.
Hij ligt er weer in. De kunst is nu om alle massa's goed te krijgen in deze helemaal vers gelakte carrosserie.
Ook de radiator van de kachel zit er weer in:
En de ventilator:
Mooie voortgang, maar we zijn er nog lang niet...!
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
FedOC: http://www.opelclubs.nl
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
wanneer je de massapunten 'mooi' wit krijgen moet je een zoeken op " KOPVERZINKFREES 180° "
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Veel gedaan afgelopen tijd. Even een moment nemen om wat te posten.
Allereerst een ideetje voor extra aanduiding: spanning, olietemperatuur en benzinedruk. Allen belangrijke technische gegevens...
Verder veel spullen uitgezocht om te laten passiveren/verzinken. Gaat van 't weekend weg, en ik hoop dat ik het goed aangeleverd heb, zodat het perfect terug komt. Een kleine greep:
Ook de onderdelen van het ondersten zijn zo goed als allemaal gespoten. Samen met de bouten en moeren kunnen we eindelijk vol aan de opbouw beginnen!
Allereerst een ideetje voor extra aanduiding: spanning, olietemperatuur en benzinedruk. Allen belangrijke technische gegevens...
Verder veel spullen uitgezocht om te laten passiveren/verzinken. Gaat van 't weekend weg, en ik hoop dat ik het goed aangeleverd heb, zodat het perfect terug komt. Een kleine greep:
Ook de onderdelen van het ondersten zijn zo goed als allemaal gespoten. Samen met de bouten en moeren kunnen we eindelijk vol aan de opbouw beginnen!
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
FedOC: http://www.opelclubs.nl
-
- C liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: wo dec 23, 2009 8:27 pm
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
goed bezig
ziet er netjes uit
ziet er netjes uit
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Ziet er goed uit! Die extra meters op de plek van de radio, zitten deze in een een origineel afdekplaatje gemaakt?
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Klopt! Ik had toch een afgezaagd "raampje" liggen (zie begin van dit topic).kadett coupe schreef:Ziet er goed uit! Die extra meters op de plek van de radio, zitten deze in een een origineel afdekplaatje gemaakt?
Een radio komt er niet in, zodoende...
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Laatste weken weer wat stapjes gemaakt!
Spullen zijn weer terug van het verzinken. Alles is weer als nieuw. Hier een greep uit enkele delen:
De velgen zijn terug van het stralen/poedercoaten. Ook zijn het inlaatspruitstuk en de motorsteunen gestraald. Deze zitten ondertussen in de blanke lak.
De voorbrug zit er weer onder. Was redelijk makkelijk te doen.
Deze is nog wel kaal, maar daar komt snel verandering in!
Spullen zijn weer terug van het verzinken. Alles is weer als nieuw. Hier een greep uit enkele delen:
De velgen zijn terug van het stralen/poedercoaten. Ook zijn het inlaatspruitstuk en de motorsteunen gestraald. Deze zitten ondertussen in de blanke lak.
De voorbrug zit er weer onder. Was redelijk makkelijk te doen.
Deze is nog wel kaal, maar daar komt snel verandering in!
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
FedOC: http://www.opelclubs.nl
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Mooie update weer Ton!..
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
-
- C liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: wo dec 23, 2009 8:27 pm
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
ziet er als nieuw uit.
Heel mooi werk
Heel mooi werk
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
De GT/E staat intussen weer op de wielen! Dus hij is nu te gebruiken als Flinstone auto...
Verder is de accu aangesloten, en vrij snel werkte de verlichting, ruitenwissers (Mijn eerste Kadett met interval!) en aanjager.
Alleen het knipperlicht linksvoor lijkt geen spanning te krijgen. Dus dat moet nog even doorgemeten worden.
De ZF-versnellingsbak is terug van revisie!
Er zitten nieuwe hoofdlagers, keerringen en pakkingen in, maar verder is hij helemaal oké. Het lijkt alsof deze weinig kilometers heeft gedraaid.
Kent iemand de volgorde van serienummers? Zou dit de eerste ZF-bak zijn bij deze GT/E (laag serienummer)?
Dus nu kan binnenkort de versnellingsbak en motor ingebouwd worden.
Verder is de accu aangesloten, en vrij snel werkte de verlichting, ruitenwissers (Mijn eerste Kadett met interval!) en aanjager.
Alleen het knipperlicht linksvoor lijkt geen spanning te krijgen. Dus dat moet nog even doorgemeten worden.
De ZF-versnellingsbak is terug van revisie!
Er zitten nieuwe hoofdlagers, keerringen en pakkingen in, maar verder is hij helemaal oké. Het lijkt alsof deze weinig kilometers heeft gedraaid.
Kent iemand de volgorde van serienummers? Zou dit de eerste ZF-bak zijn bij deze GT/E (laag serienummer)?
Dus nu kan binnenkort de versnellingsbak en motor ingebouwd worden.
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
FedOC: http://www.opelclubs.nl
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 93
- Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
prachtig echt prachtig, heb weer een vraag die stickers die op de verwarmingskast hangen (AY) en rond de kabelboom van reinshagen zijn de er die je gerecupereerd hebt of zijn die ergens te vinden in repro?
-
- C liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: wo dec 23, 2009 8:27 pm
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
super mooi deze auto
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Heel erg mooi allemaal.
Wat voor bandenmaat heb je eronder.
Mvg patrick
Wat voor bandenmaat heb je eronder.
Mvg patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Dank je voor de complimenten!RALLYE 2.0E schreef:prachtig echt prachtig, heb weer een vraag die stickers die op de verwarmingskast hangen (AY) en rond de kabelboom van reinshagen zijn de er die je gerecupereerd hebt of zijn die ergens te vinden in repro?
De 2 stickers die je noemde zijn nog de originelen. Deze heb ik voorzichtig schoongemaakt. Resultaat is redelijk goed.
Ik heb op de meeting in Kaiserslautern dit jaar de stickers als "AY" zien liggen. Er zijn dus mensen die dit namaken.
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Ook dank!City schreef:Heel erg mooi allemaal.
Wat voor bandenmaat heb je eronder.
Mvg patrick
Ik heb de maat 185/60-13 eronder. Deze heb ik ook onder de groene GT/E.
Deze is voor mij het mooiste compromis: iets breder en lager dan origineel, en toch amper verschil in toerental bij dezelfde snelheid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten