Mijn "nieuwe" station, nieuwe foto's mét stickers!!!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Mijn "nieuwe" station, nieuwe foto's mét stickers!!!

Bericht door mieke279 »

Vandaag ben ik met Ferdie en Tijs mijn nieuwe station op gaan halen. De station heeft de afgelopen 4 jaar binnen gestaan. De vorige eigenaar was van plan om hem te gaan restaureren maar is daar nooit echt mee aan de slag gegaan.

Ferdie en Tijs hebben hem nu mee genomen naar hun sleutelruimte in Veldhoven omdat er geen APK op zit en ik hier geen plek heb om hem, van de openbare weg, neer te kunnen zetten. Tot ik van de dokter weer mag bewegen en sleutelen blijft de station daar logeren bij streepje, hoorapparaat-bruine sedan en de Trabant natuurlijk.

Het plan is om hem eerst weer aan de gang te maken. De motor is een beetje afgebouwd. Startmotor, dynamo, ontsteking en radiator zijn er af gehaald. (zit er wel allemaal bij) Hij schijnt wel lopend weg te zijn gezet. De koppeling was gaar, daarom liggen de bak en de tussenas er nu onder vandaan. De achteras schijnt niet helemaal stil te zijn, maar dat weet je pas als je ermee gaat rijden. En de remschijfjes zouden een beetje krom zijn.

Als dat geregeld is moet er wel een weekendje lassen ingelast worden om enig prutswerk ongedaan te maken en een paar "nieuwe" plekjes aan te pakken. Roest is altijd erger dan het lijkt... dus ik zal wel voor verrassingen komen te staan. Wel leuk dat ik nu eindelijk een auto heb waar ik zelf aan mag lassen!

Het is de bedoeling om hem in de gulf kleuren te maken zoals in mijn onderschrift. Ik vind dat je dat met een roller ook voor elkaar kan krijgen maar mijn broer vind dat hij hem voor het zelfde geld kan spuiten..... Hoe netjes hij uiteindelijk wordt ligt er dus maar net aan wie z'n zin krijgt! :lol: Het wordt in ieder geval geen complete restauratie.

Hier de plaatjes bij het praatje, het vervolg van dit topicje gaat wel even op zich laten wachten aangezien ik nog steeds herstellende ben van een herniaoperatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het terrein waar de oude eigenaar zijn loods had hebben we nog wat andere leuke "oude troep" zien staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste hebben wij speciaal voor Jantje (REDP) gemaakt, wij dachten dat dit wel wat voor jou was!

Afbeelding
Afbeelding
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door kadett coupe »

coole station 8)
ook deze zal niet als pekelbakkie gebruikt worden denk ik :lol:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door erny70 »

Leuk projectjuuuh Mieke, maar jouw kennende pak je deze uiteindelijk net zo grondig aan als de Coupé, of heb ik het echt helemaal mis :wink:
En die GULF kleuren er op , ...... gerold of gespoten who cares, ..... gewoon super, lekkere nekkenverekker :lol:
Geert coupe gte
C ervaren
Berichten: 389
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
Locatie: Meterik

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door Geert coupe gte »

Kijk aan, leuk dat je er weer een kadett bij hebt, en als je weer goed ter been bent kun je er vol tegenaan met hulp van de brabanders :wink:
De gulf kleuren op de station is wel iets aparts om te zien.
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door Opvolger »

Leuk ding.... maar apart, even op RDW site opgezocht... zou geel moeten zijn volgens papier en het is wel een c2 kleur (dof rood), maar het is nu een c1....

Maar goed... een c1 is een c1 station!

Veel plezier er mee...
By ikke geschryfd
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door REDP. »

Ha Miek helemaal mooi die station en ik zeg Rollen hahaha :D

Mooie foto van de motor het is een Dnepr, imitatie BMW,
de duitsers mochten naar afloop van een conflictje met de rest van de wereld,
geen zwaardere motors bouwen dan 600 cc,
en de russen hebben toendertijd maar wat malletjes en tekeningen en ander spul MITGENOMEN :lol:
mijn zijspan zelf hoort eigenlijk aan zo'n ding,
het voordeel dat het imitatie BMW is,
is dat het redelijk past aan een R60 (1966) wat ik dan weer heb gebruikt voor mijn Bobber.

Maar kunnen we als hippies zijnde die bus niet krijgen :lol: :lol: :lol:
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door Automatic-freak »

Idd leuke CarAVan ... maar die bus is idd ideaal voor leuke uitstapjes !!
(maar zal wel niet te betalen zijn :roll: )

Was mij ook al opgevallen dat hij een '79-er kenteken had ... zal wel zichtbaar worden bij demontage :wink:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door erny70 »

chassisnummer ook ff checken op evt lasrandjes rondom ?
sjaak
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: za apr 23, 2011 9:49 pm

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door sjaak »

dat word weer een mooi project hoor. :D
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door sjonnie... »

Miek,

ziet der goed uit je station... :P
en die andere oude wagens ook die der staan...

deze gaa ik ook weer goed volgen... :D :P

groete, Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door mieke279 »

Afgelopen weekend zijn wij "2 manke en een lamme" "buurman, buurman en buurvrouw" begonnen aan de station.
Op de foto's is blijkbaar nogal wat viezigheid te zien wat ik meteen de stempel ROEST had gegeven. Bij nader inzien bleek dat niet het geval te zijn!

De linker deur kan ook best nog een paar jaar mee! Onderste rand is nog prima! :shock: Alleen de rechter deur moet wel echt vervangen worden.

De schermen zijn nog hard! Dat valt dus 100% mee! :D Bij het loshalen van de schermen kwamen wij er achter dat deze niet helemaal op de originele manier aan de keienvanger bevestigd zaten. Heb lang gezocht naar de parkertjes, maar die bleken er niet te zijn! De schermen zaten aan de keienvanger gekit! Ooit is er behoorlijke roestschade gerepareerd door middel van doodleuk een nieuw stuk plaat aan de binnenkant erin kitten en aan de buitenkant opvullen met plamuur! :lol: Wat een prutsers lopen er toch ook rond zeg! De keienvanger moet dus echt vervangen worden!

De a-stijl is links nog hard maar heeft rechts toch last van de roestwormpjes gehad, resultaat is 3 kleine gaatjes die met een paar plaatjes weer te redden zijn! Ook moet het bakje boven bij de a-stijl vervangen worden, en moet er een nieuw stukje in het binnenscherm gezet worden, daar zit een gaatje van 3cm in.

De achterste helft van de linker dorpel is ook rot, oplossing is een nieuw stuk dorpel.

Helaas van de koets geen detail foto's gemaakt. Zal ik a.s. weekend even doen als ik eraan denk.

Het motortje is er uit geweest, alle aanbouwonderdelen zitten er weer op o.a. carborateurtje (webertje van corsa die eerst op streepje zat) dynamo, startmotor, ontsteking (elektrische van een corsa) koppeling enz. Motortje hangt er ook weer in en heeft al even gelopen. Helaas stroomt het webertje over, waarschijnlijk een probleempje met de vlotter. Daar gaat Ferdie nog even naar kijken. Maar hij loopt dus!! :D

Voor a.s. weekend staat het laswerk en het APK klaar maken op de agenda. Eens kijken hoe ver we komen!
Afbeelding
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door sjonnie... »

ziet der goed uit miek, ken je weer wat meer met je rug?
wa moet je toch zonder die brabbo's heh... :P

al stickers laten maken van gulf... :P ?
of nog niet aan toegekomen?

gr. Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door mieke279 »

Heuj dikkop! :lol:

M'n rug gaat steeds een beetje beter! Sleutelen is ook beter gegaan als ik gedacht had gelukkig!

De stickers zijn besteld, verwacht ze elk moment eigenlijk. 1 grote van 40cm voor de motorkap en 3 kleinere van 17,5cm voor op de dorpels en de achterklep.

Als ze binnen zijn zal ik wel ff een kiekje posten! :wink:
Afbeelding
Jolleke
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:11 am
Locatie: Noord-Limburg

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door Jolleke »

We willen eigenlijk na elk sleutelweekend wel een foto-update!!!!
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station

Bericht door mieke279 »

:D Oké

Ik heb wel 3 bruikbare foto's gemaakt. De rest is: Sem in het gras, Sem met z'n eekie, Sem springt in de lucht en Sem op de bank :lol:

Motortje er uit halen
Afbeelding

Tijs wat heb jij een gekke auto!
Afbeelding

Motortje klaar om er weer in te gaan :lol: Met een héél mooi nieuw waterpompje die via Geert, Redp, Opvolger en Wegrenner bij mij aankwam! :D
Afbeelding

Misschien wil Ferdie van de week een paar kiekjes schieten als hij in de schuur is? Moeten we hem ff lief aan kijken! :lol:
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten