Mijn city dan ook erbij.

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Mijn city dan ook erbij.

Bericht door kadettcity »

Ik ga hier ook maar eens een topic van mijn c kadettje aanmaken. Het is een 1.2s city uit 1978. Ik heb haar gekocht nadat ik op zoek was naar een tweede autootje om mijn eigen auto te sparen. Het hoefde niets moois te zijn maar moest van a naar b gaan. Eerst naar een coupe gaan kijken maar deze beviel me niet. Vervolgens naar de city, deze zag er vrij net uit dus meegenomen, toen zag ze er nog zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik de eerste morgen wegreed zagen we dat er een redelijke olieplek onder lag. S'middags was ik met een vriend aan het rijden en vloog ik uit de bocht, ik schrok zelf en dacht eerst dat het door het wennen aan achterwiel aandrijving kwam.Schade: steekas, wiellager en een velg kapot. Ook het olielekken werd steeds erger.

Bleek tussen de versnellingsbak en de motor te lekken, dus alles ertussenuit laten halen en meteen nieuwe koppeling en drukgroep erin. Achterasje op de kop getikt en steekas en wiellager overgezet. Tevens een set stalen velgen gekocht:

Ik kwam er ook achter dat de auto niet verlaagd was door veren maar door het doorflexen van de veren, dit kwam de wegligging niet ten goede dus een set veren besteld en deze gemonteerd.

Einddemper en middendemper waren ook in mindere staat dus deze ook vervangen. De einddemper moet echter wel nog ingekort worden, tevens een jalouzie gemonteerd:

Afbeelding

Ook moest er natuurlijk wat audio inkomen, dus werden de volgende updates gedaan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De achterschokbrekers gingen er vervolgens aan dus moesten ook vervangen worden.

Afgelopen week de vooras weer even een mooi kleurtje gegeven, voor:

Afbeelding


En na:

Afbeelding

Onder de kap ook eens langzaam begonnen met poetsen:

Afbeelding

Afbeelding

En de wagen zelf na een goede cleaner en wax beurt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal de veranderingen in dit topic bijhouden, zoals in het begin van het verhaal verteld was de kadett bedoeld als dagelijkse wagen waar rustig wat mee mocht gebeuren, echter ondertussen hebben ik en mijn vriendin er een band mee gekregen en weet ik zeker dat de kadett in de toekomst geheel gerestaureerd gaat worden.

Ik weet dat de kadett niet zo apart is als sommige hier maar uiteindelijk zal dat wel een keer komen :wink: :wink: [/list][/quote]
Laatst gewijzigd door kadettcity op do jun 14, 2007 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Schedelwerk »

Leuke dett! Wat zijn die dingen bij je radiateur?

maarre... kan je de foto's er ook wat kleiner op krijgen? Ik weet dat iedereen hier van foto's houdt maar dit is wel een beetje veel van het goede :wink:
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

die dingen bij de radiateur zijn van die luchthoorns
hij heeft een 5 tonige
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Is inderdaad een luchthoorn, en hoe kan het ook anders een dixie. Heb die een tijd geleden een keer van mijn vader gekregen en vond het wel leuk bij de dett passen.

Heb de foto's verkleind, sorry zit ook nog op een ander forum en daar worden de foto's automatisch verkleind dus dit is nieuw voor mij :wink: maar het is nu opgelost :wink:

Thnx trouwens, er moet nog genoeg gebeuren, hoedenplank moet bekleed worden, heb wat plekjes die bijgespoten moeten worden. Heb een set originele stalen velgen wat ik wil verbreden voor erop enz enz. Maar voorlopig ff lekker rijden en genieten :wink:
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Zaterdag op de meeting van een mede forumbezoeker nieuwe raampjes met rubbers kunnen overnemen, van het plaatsen volgen snel foto's. Tevens een grilletje om een leuk project van te maken.

Op de meeting zelf heb ik een set chrome spiegels gekocht, wilde eigenlijk een setje engelmann maar kwam er daarna achter dat deze op de deur zelf komen. Dus ik denk dan pak ik een setje chrome. Rechts zo gebeurd, blijkt dat ik links toch een andere spiegel heb gekregen, dus moet ik alsnog de gaten in de deur gaan bijmaken.

Maar er kwam toch nog wat roest onder 1 van de spiegels uit dus het moest sowiezo gebeuren.

Hier in elk geval foto's van de spiegels, bijmaken volgt later:


Afbeelding
By Carismatuner

Afbeelding
By Carismatuner
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Ik blijf wel foto's posten van de kadett spiegels zeg, hij heeft weer andere. ik kwam een setje cup spiegels tegen op een braderie, voor 10 euro nieuw in de doos, meteen gekocht en gemonteerd:

Afbeelding
By Carismatuner

Afbeelding
By Carismatuner
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

De kadett heeft sinds Zaterdag weer twee goodies erbij namelijk een embleemloze gril:

- Afbeelding
By Carismatuner


Afbeelding
By Carismatuner

En twee nieuwe raamslingers in de stijl van het SR stuur.

Afbeelding
By Carismatuner
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Nice!!
Heb je die grill flink moeten verbouwen> ziet er netjes uit zo op die foto!

Grtz Arie
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Thnx, een vriend van mij is nogal handig, we hebben van een forumlid nog een kadett gril erbij gekocht en van die twee 1 gemaakt. het was wel ff werk zei die zelf maar het is toch netjes gelukt. :wink:
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Hey mensen, maar weer een update aan mijn kadettje, heb een paar oude wielen van een vriend kunnen overnemen. Beetje opgeknapt en gemonteerd:

Afbeelding
By Carismatuner





Denk dat er naderhand toch wat moderners opkomt maar dan heb ik altijd nog mooie winterwielen. Auto was hier nog uit de veren maar hij mag toch nog wel een stuk lager.
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Vandaag het oudje winterklaar gemaakt, eerst zoveel mogelijk oude tectyl weggehaald, zag er allemaal nog vrij netjes uit, 1 plaatje aan de onderkant kunnen ontdekken.

Vervolgens de bodem volledig opnieuw getectyleerd, toen de wagen gepolijst met een poets/polijst apparaat en toen in de wax gezet. Meteen weer wat foto's gemaakt":


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/list]
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Bericht door koendd »

jammer van het kleurverschil in je voorscherm!
voor de rest een zeer leuke city al zag ik liever de chrome opel spiegels...
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Thnx. Kleurverschil komt ook nog wel een keer goed, als alles doorgaat laten we hem een keer volledig opnieuw doen. Maar ik vind dat nu nog wat zonde omdat die toch vrij goed uitziet :wink:
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Enige tijd geleden was er al een hoedenplankje voro de kadett gemaakt. Aangezien de houtkleur me niet echt aanstond :P Ben ik vanavond begonnen met het bekleden van de hoedenplank.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien is het ''leder'' in het koffer ook helemaal vergaan. Dus deze zjin als volgende aan de beurt :wink:
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Hey mensen, de c kadett blijft voorlopig! Stond zoals jullie weten te koop op het forum, maar als ik zie wat erop geboden wordt dan houd ik hem liever zelf. Ik ga dan nog de grill voor vervangen (is doorgebroken) ik moet een band laten plakken en er moet nog een standaard uitlaatje onder.

Vervolgens ga ik gewoon lekker rondrijden en van het autootje genieten :wink:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten