KADETT GT/E C1

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

coupe78
C ervaren
Berichten: 336
Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
Locatie: sijsele -damme in belgie

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door coupe78 »

ik heb een goed geheugen
vergeet niet rap iets als er gasten naar zoeken

mocht je ergens eens 2 borbet a velgen tegen komen 9x16 et 15
zonder of met banden

wel niet voor onder een c tje
OPEL FOREVER
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door wallaysdieter »

coupe78 schreef:ik heb een goed geheugen
vergeet niet rap iets als er gasten naar zoeken

mocht je ergens eens 2 borbet a velgen tegen komen 9x16 et 15
zonder of met banden

wel niet voor onder een c tje
welke steek dan?
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
coupe78
C ervaren
Berichten: 336
Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
Locatie: sijsele -damme in belgie

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door coupe78 »

ook 4x100 borbet a 9x16 et15

grtz
OPEL FOREVER
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door wallaysdieter »

heb het toch niet kunnen laten en iets gekocht om de winter door te komen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

we zullen zien hoeveel miserie het geeft maar fijn zal het wel zijn :roll:
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door kadettnico »

Benieuwd hoe dit gaat lopen!
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door wallaysdieter »

kadettnico schreef:Benieuwd hoe dit gaat lopen!
ik ook :p
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door joel »

ga je werken vanuit een compleet zelfbouw spruitstuk of ga je vanuit weber spruitstukken verder werken?
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door wallaysdieter »

joel schreef:ga je werken vanuit een compleet zelfbouw spruitstuk of ga je vanuit weber spruitstukken verder werken?
ben aan het kijken om nieuw spruitstuk te maken zodat de carbs in
een redelijke hoek staan , dit zou niet lukken met weber spruitstukken.

en is wel nodig om het mengsel goed te krijgen zeggen ze..
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door joel »

Het zijn constant vacuum carburateurs. Dus in principe werken ze nog als ze op de kop hangen. Echter moet je ff kijken hoe je met de vlotters zit
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door wallaysdieter »

joel schreef:Het zijn constant vacuum carburateurs. Dus in principe werken ze nog als ze op de kop hangen. Echter moet je ff kijken hoe je met de vlotters zit
oke , zit enkel nog met de vraag of het zal lukken met de brandstofpomp van de GTE?
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door joel »

Nee. Die levert veels teveel druk

je moet een carburateurpompje hebben. Die werken op 0.8 bar ofzo. Een injectiepomp op een bar of 3, dan komt er benzine uit elk gaatje wat die carburateur heeft
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door wallaysdieter »

joel schreef:Nee. Die levert veels teveel druk

je moet een carburateurpompje hebben. Die werken op 0.8 bar ofzo. Een injectiepomp op een bar of 3, dan komt er benzine uit elk gaatje wat die carburateur heeft
ik had idd gelezen "no more then 3 psi fuel pressure.." , dus best niet aansluiten dan ook om te proberen? :(
zo'n facetpompje dan? weetje een goeie prijs/kwaliteits pomp?
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door joel »

wallaysdieter schreef:
joel schreef:Nee. Die levert veels teveel druk

je moet een carburateurpompje hebben. Die werken op 0.8 bar ofzo. Een injectiepomp op een bar of 3, dan komt er benzine uit elk gaatje wat die carburateur heeft
ik had idd gelezen "no more then 3 psi fuel pressure.." , dus best niet aansluiten dan ook om te proberen? :(
zo'n facetpompje dan? weetje een goeie prijs/kwaliteits pomp?
Zon facet of qsp pompje ofzo. Wel ff zon schottenpompje pakken ( dat is zon cilindervormig ding ) en niet zon vierkant membraampompje ookwel tikpomp genoemd, door die naam weet je ook meteen waarom
RALLYE 2.0E
C geïnteresseerd
Berichten: 93
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door RALLYE 2.0E »

je kan ook je originele pomp gebruiken en een vernouwing in de terugloop leiding plaatsen of een drukregelaartje er tussen plaatsen
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: KADETT GT/E C1

Bericht door kadett coupe »

Beste pompje is de facet red top. Weet niet of deze nog verkrijgbaar is.
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten