Restauratie kadett c rallye!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door ArieBaars. »

Was die bij jou ook officieel met rdw rapport afgekeurd?
En daarna bij zelfde dealer APK gedaan, of andere?

Want dan ga ik de gok wagen om m netjes glad af te werken en klaar, want de as zit er verdorie net netjes gespoten en wel onder, heb geen zin om er nou weer aan te gaan zitten lassen.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
lolke.kramer
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 10:40 pm
Locatie: Friesland

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door lolke.kramer »

Ik heb dit ook gehad met mijn 1200 coupe. Ook netjes gelast, gebeurt helemaal niets mee. Beide kanten van de as. As mooi in de verf e.d. Lassen wel goed zichtbaar. Ook meerdere keren daarvoor goedgekeurd. Ene keurmeester valt er wel over en de andere niet. Heb toen contact gehad met rdw en daar schrijven van gehad dat de keurmeester dit niet mocht afkeuren. Ben met dat schrijven naar de keurmeester geweest en de auto is toen gewoon goedgekeurd. Dit is denk ik wel 10 jaar geleden. Na die ene keer nooit weer gezeur gehad en heb hem nog steeds. Ben ook nooit weer bij die keurmeester geweest natuurlijk. Als je wilt kan ik dat schrijven wel voor je opzoeken alleen ligt dat in de kadett die nu nog in de winterstalling staat. Dan zal je even geduld moeten hebben.

Ik zou gewoon naar de rdw bellen en het probleem voorleggen. Grote kans dat het dan wel goedkomt. Je kunt immers die overzetdelen gewoon kopen, en je zou ze dan niet mogen gebruiken? Goede assen zijn er immers niet of nauwelijks en de auto zou dan naar de schroot kunnen zwart wit gezien.

Ben benieuwd.

Lolke
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door autocat »

klopt gewoon weer naar het zelfde RDW station had alleen een andere keur meester maar de keurmeester van de eerste keer is er bij geweest
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door ArieBaars. »

Oke,

Dan ga ik er denk ik niet aan zitten lassen, sowieso zonde, en dubbel werk.
En ik kan i.d rdw is contacten, of ik weet niet hoelang het duurt voordat jij weer herenigd word met je kadett?

Groeten Arie.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
paul
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 17, 2008 11:53 am

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door paul »

volgens mij zij de regels aangepast, niet meer met laswerk repareren alleen compleet vervangen dus .....

gr
paul

p.s. en doordat je last verander je natuurlijk wel structuur van het staal (wordt bij veel laswerk harder en dus brosser)
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door autocat »

maar dat gebeurt ook bij het vervangen van de schotel die moet ook gelast worden plus dat is in eerste instantie op de fabriek ook gebeurt ,maakt niet uit wat je last maar bij alle lassen heb je structuur verandering dan zou je nooit iets kunnen lassen.
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door RensR »

Ik heb in oktober precies hetzelfde gehad. Beide veerschotels waren gelast achter, kei hard, maar overduidelijk gelast. Nieuwe veerschotels zijn net zo duur als een andere as (ik heb een 1200tje), dus dat was snel besloten. Hansje (pipo) even geholpen en hij mijn as verwisseld. Officieel mag er inderdaad niet aan zijn gelast, als je het netjes afwerkt en het niet te zien is, is het prima. Beetje slechte regel als je het mij vraagt.
sedan1977
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: zo mar 01, 2015 2:44 pm

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door sedan1977 »

Ik werk al 20 jaar als apk keurmeester en een veel gemaakte fout(ja ik heb het in het begin ook fout gedaan)is dat veel mensen een veerschotel verkeerd beoordelen.
Onder een veerschotel wordt verstaan de hoogte van EEN veerwinding dat is de schotel daarboven wordt onderverdeelt als bevestiging en mag gewoon gelast worden maar wel deugdelijk uiteraard!

http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... fault.aspx
Hier staat het nog wat uitgebreider mocht je problemen hebben met een apk,print het uit en neem mee kun je het laten zien
Even naar artikel twee gaan en op toelichting klikken.
Laatst gewijzigd door sedan1977 op zo mei 10, 2015 10:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: Restauratie kadett c rallye!

Bericht door ArieBaars. »

PFOE, we zijn er doorheen!!

Er zitten weer 2 jaartjes APK op.
Nu bij een ander laten keuren, en gewoon goed, en ook nog eens met steekproef!! Verder geen apk punten.. Lekker gevoel.

Mischien nog een tip voor anderen die er tegen aan lopen.
Waar hij bij mij op afgekeurd werd, gelaste veerschotel, maar dat blijkt dus wel te mogen.
Wat niet mag, een scheur erin of roestschade, maar een apk keurmeester mag hem niet afkeuren op een gelaste veerschotel, als er maar geen roest aan zit.
Dus zit er roest aan met de apk, spuit hem van te voren in met verf-tectiel of iets, en ze mogen hem niet afkeuren.

De mijne was namelijk net gespoten en klaargemaakt, dus geen roest zichtbaar, dus goed.

Groeten Arie.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten