Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

cor--gte
C gevonden
Berichten: 34
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 5:23 pm

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door cor--gte »

dat wordtr weer een erg mooie kadett hoor!!! mijn compliomenten!!!
c1 gt/e gek en eigenaar
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door J v Delft »

En weer op weg naar zijn huisje;
Afbeelding
Afbeelding
Beetje bewogen fotootjes, valt ook niet mee in een rijdende auto te fotograveren.
afgeladen en bijna binnen gezet
eerste indrukken en inspectie, is nu alle tijd voor
mooi gezicht zo'n kale koets in maagdelijk Kristallblau
Net of ie nieuw uit de fabriek komt
Afbeelding
Alles compleet in de nieuwe lak, met uitzondering van waar de deurpanelen komen en het zwarte gedeelte dashboard blijft origineel matzwart.
Zelfs onder de tank in kleur gespoten.
Afbeelding
binnenkant en tankklepje
Afbeelding
onder de motorkap, wat bewogen valt niet mee te fotograven en de kap vasthouden tegelijk.
Afbeelding
Zaterdag de nieuwe raamrubbers gemonteerd en de ruiten schoongemaakt met thinner na een half jaar schuren stof en primerspatjes te moeten hebben doorstaan
Afbeelding
zondagochtend nog wat gemonteerd alvast. Voorbumper is meteen ter bescherming van de motorkap en front mocht hij een stukje wegrollen dan kan de bumper zijn werk doen.
Afbeelding
Bumperdetail
Afbeelding
Verchroomde boutjes van de voorspatborden gemonteerd.
Afbeelding
En ondertussen ook al de motorkapstok gemonteerd, is wel net zo makkelijk.
Richtingaanwijzer opgezocht, los er op gezet voor het idee moet eerst nog worden opgepoetst. Wil er strikt een wit glaasje op hebben i.p.v. oranje.
Binnenkort het motortje eens wat oppoetsen, ontvetten en voorzien van een vers laklaagje.
Vanavond eerst holle ruimten tectyleren.
Laatst gewijzigd door J v Delft op do jan 23, 2014 6:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
sniksnak
C liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 11:52 am
Locatie: Haaksbergen

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door sniksnak »

Mooi ding geworden. Gave kleur trouwens voor op de caravan.

Veel plezier met de opbouw.
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door daddy's ride »

Ook hier vind ik het een mooie kleur :D
willemvanderstaaij
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 26, 2013 5:13 pm

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door willemvanderstaaij »

Ik herken m'n oude Kadett Caravan niet meer, goed werk man, complementen, ik blijf je volgen.
Succes, vorige eigenaar.
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door J v Delft »

willemvanderstaaij schreef:Ik herken m'n oude Kadett Caravan niet meer, goed werk man, complementen, ik blijf je volgen.
Succes, vorige eigenaar.
Dank je, alleen nog herkenbaar aan de velgen en het stuur waarschijnlijk. Die zijn nog onveranderd en blijven ook zo.
En straks de kentekenplaten natuurlijk.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
blauweastra
C liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: wo dec 23, 2009 8:27 pm

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door blauweastra »

ziet er goed uit/Lijkt wel weer nieuw
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door JvV »

Inspiratie ;)

Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door J v Delft »

JvV schreef:Inspiratie ;)

Afbeelding
Die ken ik nog niet, wat zijn de plannen ?

Mijne blijft overigens maagdelijk blauw met standaard chroombumpers en spiegels. Geen mat zwart meer.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door J v Delft »

Nu maandagochtend dus weekend is weer voorbij.
Helaas.
Tussen de andere weekendse bezigheden door toch nog wat geprutst en gepoetst.
Komplete knipperlichtje rechts, ontstekingsunit, toeter (claxon), ruitewissermotor, gaspedaal en gasveer achterklep ontdaan van 34 jaar stof, vet, olie, tectyl en oranje en rode verfnevel.
Claxon, ruitewissermotor, gasveer en gaspedaal nog niet helemaal netjes dus deze lichtjes geschuurd en in matzwarte Hammerrite gespoten (ook origineel mat zwart). Weer als nieuw dus weer.
Ondertussen ook weer wat rubbertjes van motorkapgeleiding aan het spatbord opgezocht, gepoetst en er weer op gezet.
Kabels en (rem)leidingen weer bevrijd van het afplakplakband, beetje schoongepoetst en weer op hun plek gelegd en vastgezet.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door J v Delft »

Afgelopen vrijdagmiddag;

Ondanks het slechte weer tussen de regen en sneeuwbuien door een en ander gemonteerd.
Afbeelding
rechterknipperlicht, zit nog wel een beetje scheef maar moet stranks toch nog los als de koplampen er op terug gaan.
Afbeelding
Inside view
Afbeelding
Rubbers motorkapgeleiding
Afbeelding
Bout van de schokdempers weer vastgezet. Nieuw rubbertje ertussen en nieuw zwart kapje erop.
Afbeelding
Linkerknipperlicht voor de poetsbeurt
Afbeelding
Na poetsbeurt weer als nieuw, en er meteen maar weer op gezet. Kan hij zeker niet meer smerig worden of kapotvallen. (is al ooit eerder gebeurt)
AfbeeldingAfbeelding
Type plaatje; ergste aluminiumcorrosie weggepoets. Binnenkort weer vastpoppen.
Afbeelding
Claxon vastgezet.
Afbeelding
Van voren gezien. Nog beetje tectyl te zien en sneeuw/regendruppels
Afbeelding
En de kabels weer op zijn plaats gelegd.
Ruitewisser motor weer vastgezet en hefboompje van de gaskabel.
Dat was het weer voor vandaag, volgende week weer verder.
Ondertussen wel al de rembekrachtiger en remkrachtverdeler schooongemaakt en een eerste keer in de zwarte lak gezet.
Droogt alleen erg langzaam met dit weer.

Afgelopen zaterdag/zondag;
Tussendoor nog af en toe wat gedaan.
Remunit (hoofdremcilinder/bekrachtiger/verdeler) nog een keer in de matzwarte lak gezet.
Afbeelding
Vorig jaar gekocht ATS wielnaafdopje erop gezet. Past helaas niet helemaal, is een mm te klein dus klemt niet voldoende vast. Moet ik nog iets op verzinnen.
Gasveer weer gemonteerd

Detailfoto's
Afbeelding
Emblemen er weer terug op. Evenals de achterlichtjes. Helaas is het klepje niet helemaal strak. Nog wat golvingen zichtbaar. Had ik beter moeten doen. Maar was het laatste stukje dus was er een beetje te gehaast mee. Zitten nog wat kleine deukjes in die ik over het hoofd heb gezien. Meestal ook in de avond gewerkt met kunstlicht. Krijg je zoiets. Maar in ieder geval beter dan voor de reparatie.
Lampjes nog maar losjes vastgezet, kabels moeten nog vastgemaakt worden maar de kabelboom moet eerst nog worden gecontroleerd en de aftakkingen voor de trekhaakstekker helemaal opnieuw worden aangesloten. Is een beetje rommelig aan elkaar geplakt met plakband en loshangende stekkertjes. Ook moet ik nog nette rubbers voor de achterlichten vinden, die er nu opzitten zijn vergaan.
Afbeelding
Detail foto, kun je weer zien wat voor modelletje het is. Voorbijgangers vroegen vaak wat het voor iets was. Sommige dachten een Ascona. Achterklepje lijkt inderdaad wel op die van een Ascona A Voyage, of Rekord D caravan. Beetje zelfde bouwjaren en styling.
Afbeelding
Antirammel band geplakt. Is eigenlijk gewoon EPDM tochtstrip tape, 4mm.

Rechterdeurklink er weer op gezet. Linker moet ik nog schoonmaken.
Afbeelding
Sideview net gemonteerde achterbumper en achterlicht.
Afbeelding
Achterkantje met de bumper erop gemonteerd. Werd al snel donker. Was toch pas iets na 4 uur smiddags.
Laatst gewijzigd door J v Delft op do jan 23, 2014 6:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door J v Delft »

Vorige week nog contact gehad met het RDW. Had een email verzonden i.v.m. kleurwijziging en een dame belde me netjes terug om mijn vraag te beantwoorden.
We zitten nu schijnbaar in een overgangssituatie. 1 januari 2014 gaat er nogal wat veranderen.
Tot en met 31-12-2013;
Alle originele papieren I, II en III verzenden per post met verzoek de kleur te wijzigen in blauw in dit geval (geen onderscheid licht of donkerblauw, gewoon blauw dus).
Dan krijg je de gewijzigde papieren weer retour gestuurd per post.
Na 01-01-2014;
Kleurenfoto maken van het voertuig met kenteken duidelijk leesbaar/zichtbaar in de nieuwe kleur.
Deze foto met verzoek begeleidend schrijven op te sturen naar het RDW.
Dan krijg je geen gewijzigde papieren meer retour maar een plastic kaartje of pasje.

Denk dat ik voor het laatste kies.
Hoef dan de originele papieren niet mee te sturen. Zeker niet het risico dat een en ander vertraagd of zoek raakt tijdens de drukke december post bij onze vrienden van de TPG.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door City »

Ziet er netjes uit en het klepje kan je altijd een keer overdoen als je je eigen eraan begint te storen.
De pootjes van die ats naafkapjes kun je warm maken en dan naar buiten buigen dan krijg je ze wel pas.

Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door erny70 »

Dat is / wordt een heel mooie station !!!!
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C 1.2 Caravan 1979 Resto

Bericht door J v Delft »

City schreef:Ziet er netjes uit en het klepje kan je altijd een keer overdoen als je je eigen eraan begint te storen.
De pootjes van die ats naafkapjes kun je warm maken en dan naar buiten buigen dan krijg je ze wel pas.

Mvg Patrick
Spuiter had gezegd eerst maar eens opbouwen als ik er nog iets aan wilde doen (bijwerken) moest ik maar effe langskomen.
Ben van plan nog wat plaatwerk aan te schaffen als ik het ergens tegenkom, deuren, achterklep. Hoeft niet meteen te gebeuren. Over een paar jaar kan ook nog. Is wel de bedoeling hem voor onbepaalde tijd te houden. Zeker gezien het werk en de inversteringen die erin zitten.

De naafkapjes moet ik nog wel iets op kunnen verzinnen. De andere drie zitten nog nieuw geseald in het plastic. Een keer de velg afhalen en kijken en aan de binnenkant bekijken hoevel mm ik te kort kom om ze beter te kunnen vastklemmen.

Mijn oude coupe had ik ook meer dan 10 jaar gehad, maar vond hem geen goede basis om hem toenertijd te restaureren, was door vorige eigenaars al aardig verlast. En alle techniek was versleten. Zat een sunroof in wat hardstikke scheef erin was gezet en meer van dat soort dingen. Was ooit een ander front in gelast maar was ook beetje krom bijvoorbeeld. Koste in 2000 ook maar omgerekend 440 euro en toch nog 10 jaar mee rondgereden na wat nieuwe kokerbalkjes ingelast te hebben. Was achteraf geen slechte inverstering.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten