Re: Kadett Coupe Rallye C20XE restauratie
Moderator: JvV
-
- C liefhebber
- Berichten: 166
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm
Re: Kadett Coupe Rallye replica C20XE restauratie
ik heb van die afdek kapjes voor de onsteking af te deken
ook heb ik een set voor voorop de onsteking te plaatsen
meschien heb je intresse
ook heb ik een set voor voorop de onsteking te plaatsen
meschien heb je intresse
-
- C liefhebber
- Berichten: 111
- Lid geworden op: zo mar 27, 2011 9:18 pm
- Locatie: Leende
Re: Kadett Coupe Rallye replica C20XE restauratie
Zo weer even updaten.
@ 16v kadett c turbo,
Ik ga met KMS rijden, dus ik heb een DIS bobine en dus geen ontstekingsombouw nodig.
Tevens heb ik al een blinde dop gemaakt.
De accubak is nu ook helemaal klaar. (beugeltje zit er ook al op, niet op foto)
Ik ben weer verder gegaan met het stuk schutbord te repareren.
Alles is inmiddels afgewerkt, er moet alleen nog een nieuwe strip gezet worden op de zetbank, zodat ik deze met proplassen kan bevestigen.
Ook is er nog iets aangekocht, toevallig goedkoop gevonden op marktplaats nieuw 3e hands
En laat dit nu net de nokkenassen zijn waar ik de motor op berekend heb
Maar eerst de motor laten inlopen op de originele assen, dan kan ik op "safe" beginnen met afstellen van de KMS, maar dat zal nog even duren.
Ook heb ik plannen om mijn nokkenastandwielen afstelbaar te maken, meer hierover zal in de volgende update ter sprake komen.
Gisteren moest mijn daily Astra G met X20XEV motor eraan geloven zijn hydrostoters met kleinere oliekamer dus lichter af te geven aan de C20XE en deze hebben minder kans op tikken, althans ik heb ze nooit horen tikken. dus heb ik ze uitgewisseld
En hierna nog even aan het linker binnenscherm gewerkt om dit weer netjes kops gelast te hebben.
Ik ben hier nu ongeveer halverwege mee.
Dit was was het weer voor zover. De herfst breekt weer aan dus de laswerkzaamheden zullen weer ten einde gaan lopen wanneer er veel nat weer en kou gaan tegenwerken, zolang het nog gaat blijf ik stug doorwerken. Zo niet, dan beginnen we weer met de "winterwerkzaamheden".
@ 16v kadett c turbo,
Ik ga met KMS rijden, dus ik heb een DIS bobine en dus geen ontstekingsombouw nodig.
Tevens heb ik al een blinde dop gemaakt.
De accubak is nu ook helemaal klaar. (beugeltje zit er ook al op, niet op foto)
Ik ben weer verder gegaan met het stuk schutbord te repareren.
Alles is inmiddels afgewerkt, er moet alleen nog een nieuwe strip gezet worden op de zetbank, zodat ik deze met proplassen kan bevestigen.
Ook is er nog iets aangekocht, toevallig goedkoop gevonden op marktplaats nieuw 3e hands
En laat dit nu net de nokkenassen zijn waar ik de motor op berekend heb
Maar eerst de motor laten inlopen op de originele assen, dan kan ik op "safe" beginnen met afstellen van de KMS, maar dat zal nog even duren.
Ook heb ik plannen om mijn nokkenastandwielen afstelbaar te maken, meer hierover zal in de volgende update ter sprake komen.
Gisteren moest mijn daily Astra G met X20XEV motor eraan geloven zijn hydrostoters met kleinere oliekamer dus lichter af te geven aan de C20XE en deze hebben minder kans op tikken, althans ik heb ze nooit horen tikken. dus heb ik ze uitgewisseld
En hierna nog even aan het linker binnenscherm gewerkt om dit weer netjes kops gelast te hebben.
Ik ben hier nu ongeveer halverwege mee.
Dit was was het weer voor zover. De herfst breekt weer aan dus de laswerkzaamheden zullen weer ten einde gaan lopen wanneer er veel nat weer en kou gaan tegenwerken, zolang het nog gaat blijf ik stug doorwerken. Zo niet, dan beginnen we weer met de "winterwerkzaamheden".
Kadett C Rallye replica '78 C20XE project
-
- C liefhebber
- Berichten: 166
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm
Re: Kadett Coupe Rallye replica C20XE restauratie
oke
hoe ga je hem vast zetten ? en heb je ook het kogeltje
kijk eens hoe ik de kapjes maak Advertentie 843345068 op marktplaats
hoe ga je hem vast zetten ? en heb je ook het kogeltje
kijk eens hoe ik de kapjes maak Advertentie 843345068 op marktplaats
-
- C liefhebber
- Berichten: 111
- Lid geworden op: zo mar 27, 2011 9:18 pm
- Locatie: Leende
Re: Kadett Coupe Rallye replica C20XE restauratie
Na een lange tijd weer even updaten.
Ik heb inmiddels weer vakantie en dat betekent hobbyen aan de Coupe.
Al veel eerder een klein ultrasoonbadje kunnen lenen van een vriend van mij en de klepstoters 1 voor 1 gedemonteerd en gereinigd.
ze zijn er beduidend schoner van geworden. vervolgens weer rijkelijk met olie in mekaar gezet (zorgen dat ze kunnen veren en niet hard zijn, anders worden de kleppen al ingedrukt wanneer de nokkenassen gemonteerd worden en dat is niet de bedoeling).
De stoters gedemonteerd:
een deel van de vuile stoter:
en hetzelfde maar dan gereinigd:
en alle 16 gemonteerd:
hierna een gradenschijf uitgeprint en op karton geplakt (je moet iets als je niet van de mooie stalen gradenschijven hebt) en op de krukas gemaakt.
een vriend van mij is CNC draaier en CNC frezer en die kon mijn tandwielen afstelbaar maken, wat hij zeer netjes spelingsvrij op de 0.01mm nauwkeurig gemaakt heeft.
nu kan ik dus de nokkenassen monteren en afstellen.
dit ging vrij goed mooi met de meetklok en nog een hulpgereedschap die ik moest maken om om de nok van de nokkenas heen te komen op de klepstoter.
het hulpgereedschap:
eerst op BDP zetten en gelijk zetten op de gradenschijf:
en dan de nokkenassen afstellen naar de specificaties van Cat Cams.
en ook nog een luchtfilter binnengekregen;
Ook nog wat uitzoekwerk verricht aan de bouten van de wielophanging en bouten gekocht bij de Fabory.
vorige week maar begonnen de schermen te passen en kijken wat er allemaal aan moest gebeuren. de moed zakte me in de schoenen met dat imitatiespul....
De motorkap sluit gelukkig wel goed aan.
dan begonnen aan het voorste deel van het rechter binnenscherm:
Deze is inmiddels ook al klaar.
vervolgens de rechter a-stijl gerepareerd t.h.v. de portiervanger daar zat wat roest achter.
Het gaatje dat achter het rotte plaatje zat ook wat uitgevijld tot zuiver materiaal en dan ook een klein plaatje voor gemaakt, gelast, afgewerkt behandeld met fertan en daarna tegen roest en het nieuwe plaatwerk ingelast en ook afgewerkt.
hierna een stuk vloer aangepakt, gelukkig was de chassisbalk onder het rotte plaatje nog wel goed.
en ten slotte het front eraf gehaald omdat deze slecht gerepareerd was en ook omdat ik de binnenschermen nog aan de voorste gedeeltes netjes moest maken.
eveneens de dwarsbalk tussen de chassisbalken (radiateurbalk) moet ik ook nog repareren...
ik heb nog een ander front al reeds gerepareerd, deze zal ik ook gaan gebruiken.
een van de vorige eigenaren had dit gerepareerd...
Ik heb inmiddels weer vakantie en dat betekent hobbyen aan de Coupe.
Al veel eerder een klein ultrasoonbadje kunnen lenen van een vriend van mij en de klepstoters 1 voor 1 gedemonteerd en gereinigd.
ze zijn er beduidend schoner van geworden. vervolgens weer rijkelijk met olie in mekaar gezet (zorgen dat ze kunnen veren en niet hard zijn, anders worden de kleppen al ingedrukt wanneer de nokkenassen gemonteerd worden en dat is niet de bedoeling).
De stoters gedemonteerd:
een deel van de vuile stoter:
en hetzelfde maar dan gereinigd:
en alle 16 gemonteerd:
hierna een gradenschijf uitgeprint en op karton geplakt (je moet iets als je niet van de mooie stalen gradenschijven hebt) en op de krukas gemaakt.
een vriend van mij is CNC draaier en CNC frezer en die kon mijn tandwielen afstelbaar maken, wat hij zeer netjes spelingsvrij op de 0.01mm nauwkeurig gemaakt heeft.
nu kan ik dus de nokkenassen monteren en afstellen.
dit ging vrij goed mooi met de meetklok en nog een hulpgereedschap die ik moest maken om om de nok van de nokkenas heen te komen op de klepstoter.
het hulpgereedschap:
eerst op BDP zetten en gelijk zetten op de gradenschijf:
en dan de nokkenassen afstellen naar de specificaties van Cat Cams.
en ook nog een luchtfilter binnengekregen;
Ook nog wat uitzoekwerk verricht aan de bouten van de wielophanging en bouten gekocht bij de Fabory.
vorige week maar begonnen de schermen te passen en kijken wat er allemaal aan moest gebeuren. de moed zakte me in de schoenen met dat imitatiespul....
De motorkap sluit gelukkig wel goed aan.
dan begonnen aan het voorste deel van het rechter binnenscherm:
Deze is inmiddels ook al klaar.
vervolgens de rechter a-stijl gerepareerd t.h.v. de portiervanger daar zat wat roest achter.
Het gaatje dat achter het rotte plaatje zat ook wat uitgevijld tot zuiver materiaal en dan ook een klein plaatje voor gemaakt, gelast, afgewerkt behandeld met fertan en daarna tegen roest en het nieuwe plaatwerk ingelast en ook afgewerkt.
hierna een stuk vloer aangepakt, gelukkig was de chassisbalk onder het rotte plaatje nog wel goed.
en ten slotte het front eraf gehaald omdat deze slecht gerepareerd was en ook omdat ik de binnenschermen nog aan de voorste gedeeltes netjes moest maken.
eveneens de dwarsbalk tussen de chassisbalken (radiateurbalk) moet ik ook nog repareren...
ik heb nog een ander front al reeds gerepareerd, deze zal ik ook gaan gebruiken.
een van de vorige eigenaren had dit gerepareerd...
Kadett C Rallye replica '78 C20XE project
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Re: Kadett Coupe Rallye replica C20XE restauratie
Mooie update man!. Voor plaatmatriaal zou ik voor gebruikt origineel opel plaatmatriaal gaan. Heb ik bij mijn Coupe ook gedaan
pasvorm perfect, stukken goedkoper dan nieuw opel plaatwerk en veel minder werk dan imitatieplaatwerk (iig niet met pas krijgen).
Je kunt het plaatwerk herkennen door tijdstempels in de geultjes van het plaatwerk (bv op de voorschermen).
pasvorm perfect, stukken goedkoper dan nieuw opel plaatwerk en veel minder werk dan imitatieplaatwerk (iig niet met pas krijgen).
Je kunt het plaatwerk herkennen door tijdstempels in de geultjes van het plaatwerk (bv op de voorschermen).
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Re: Kadett Coupe Rallye replica C20XE restauratie
Hoi Wesley,
Ik heb je vorig weekend gesproken tijdens Youngtimer event.
Mooi project wat je hebt! Veel succes ermee.
Als ik in mijn eigen project iets wil weten dan weet ik je te vinden
gr.
Thomas
Ik heb je vorig weekend gesproken tijdens Youngtimer event.
Mooi project wat je hebt! Veel succes ermee.
Als ik in mijn eigen project iets wil weten dan weet ik je te vinden
gr.
Thomas
- Alfa Romeo GT 2006
- Peugeot 205 CTi 1989
- Opel Kadett C 1979
- Peugeot 205 CTi 1989
- Opel Kadett C 1979
-
- C liefhebber
- Berichten: 111
- Lid geworden op: zo mar 27, 2011 9:18 pm
- Locatie: Leende
Re: Kadett Coupe Rallye C20XE restauratie
Zo het is weer eens tijd voor de jaarlijkse update. normaal gezien na deze update zullen er meerdere komen, ook in de wintermaanden gezien dat ik mijn werkplaats erop aangepast heb. ik moest eerst werken in een soort van carport met een 1 boom die door het dak heen groeide. de boom is gekapt tot aan de grond, het was een flinke amerikaanse eik van 1 meter doorsnee dus ik heb ook een beetje meer ruimte gekregen. de voorkant is nu helemaal dicht met een rolluik van een winkelpand van 4.22m breed en een loopdeur aan de zijkant. verder nog wat verlichting opgehangen en ik had na 4 maanden aan vrije tijd aan de carport is het eindelijk een praktische garage geworden. dit om enkele redenen: 1 ik ben niet meer afhankelijk van het weer en 2 de geluidsoverlast is meer dan gehalveerd.
natuurlijk was er 1 achterbuurman en vrouw die daar problemen mee hadden en die dus afgelopen 2 jaren in mijn zomervakantie verhaal kwamen halen. deze vakantie zijn ze er niet geweest dus dat is dan weer positief
hier 2 foto's van de situatie voor en na:
en nu over de Kadett. ik heb een goeie motorkap gekregen van een kennis deze is voor zover ik weet op 1 klein plekje roest goed en er zitten booskijkers in die echt mooi erin zitten ben er in ieder geval blij mee!
De "witte schermen heb ik inmiddels weer verkocht omdat ik van Bear hier op het forum 2 goedpassende schermen heb kunnen kopen, deze hebben ook een beetje werk nodig, maar lang niet zoveel als die ik eerst had.
De voorste stukken binnenscherm heb ik ook gerepareerd weer netjes kops gelast.
vervolgens de radiateurbalk aangepakt, dus de donorcoupe moest de zijne afstaan.
nu de binnenschermen klaar zijn, kan ik de slotplaatuiteindes aan het front lassen
vervolgens de bumperdekplaat en front weggebracht om te parelstralen en in de epoxyprimer te spuiten.
Omdat het front een plaatwerkdeel is dat aansluit op variabele plaatwerkdelen, motorkap, schermen, bumperdekplaat, leek het mij beter om te wachten met het lassen van het front totdat ik daaraan toe ben om deze terug te zetten. de planning is dus om vanaf de b stijl naar voren te werken, dus nu de portieren afstellen naadjes en afstanden goedkrijgen, dan de portieren repareren en vervolgens de dorpels en wielranden, en dan de voorschemen passend hangenen dan naar het front toe werken.
zo gezegd, dus eerst de potieren afstellen:
nu de portieren redelijk op zijn plek zitten, kon ik ze gaan opereren.
Vervolgens maar de coupe maar in het spit gehangen zodat er op hoogte gewerkt kan worden.
en toen ik bezig was aan de portieren, heb ik 2 vrienden van mij aan het werk gezet om al de bitak eraf te krabben en steken, ze hadden er wel lol aan! en is ook gezelliger werken zo! onder het genot van een biertje dat dan wel weer
Ik hoop jullie spoedig weer een update te geven, want nu ik deze werkplaats heb, krijg ik er alleen maar meer zin in om eraan te werken!
natuurlijk was er 1 achterbuurman en vrouw die daar problemen mee hadden en die dus afgelopen 2 jaren in mijn zomervakantie verhaal kwamen halen. deze vakantie zijn ze er niet geweest dus dat is dan weer positief
hier 2 foto's van de situatie voor en na:
en nu over de Kadett. ik heb een goeie motorkap gekregen van een kennis deze is voor zover ik weet op 1 klein plekje roest goed en er zitten booskijkers in die echt mooi erin zitten ben er in ieder geval blij mee!
De "witte schermen heb ik inmiddels weer verkocht omdat ik van Bear hier op het forum 2 goedpassende schermen heb kunnen kopen, deze hebben ook een beetje werk nodig, maar lang niet zoveel als die ik eerst had.
De voorste stukken binnenscherm heb ik ook gerepareerd weer netjes kops gelast.
vervolgens de radiateurbalk aangepakt, dus de donorcoupe moest de zijne afstaan.
nu de binnenschermen klaar zijn, kan ik de slotplaatuiteindes aan het front lassen
vervolgens de bumperdekplaat en front weggebracht om te parelstralen en in de epoxyprimer te spuiten.
Omdat het front een plaatwerkdeel is dat aansluit op variabele plaatwerkdelen, motorkap, schermen, bumperdekplaat, leek het mij beter om te wachten met het lassen van het front totdat ik daaraan toe ben om deze terug te zetten. de planning is dus om vanaf de b stijl naar voren te werken, dus nu de portieren afstellen naadjes en afstanden goedkrijgen, dan de portieren repareren en vervolgens de dorpels en wielranden, en dan de voorschemen passend hangenen dan naar het front toe werken.
zo gezegd, dus eerst de potieren afstellen:
nu de portieren redelijk op zijn plek zitten, kon ik ze gaan opereren.
Vervolgens maar de coupe maar in het spit gehangen zodat er op hoogte gewerkt kan worden.
en toen ik bezig was aan de portieren, heb ik 2 vrienden van mij aan het werk gezet om al de bitak eraf te krabben en steken, ze hadden er wel lol aan! en is ook gezelliger werken zo! onder het genot van een biertje dat dan wel weer
Ik hoop jullie spoedig weer een update te geven, want nu ik deze werkplaats heb, krijg ik er alleen maar meer zin in om eraan te werken!
Kadett C Rallye replica '78 C20XE project
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Re: Kadett Coupe Rallye C20XE restauratie
Leuk werk om te doen onder het genot van een biertje!..
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Re: Kadett Coupe Rallye C20XE restauratie
Ziet er erg goed uit! En ik denk dat bij menig restauratie wel een biertje gedronken wordt, zeker bij zulke geestdodende karweitjes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten