Ol' Teaser (Siamese kop ombouwen naar 4 kanaals)

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door joel »

ben je niet bang dat het hele deksel zo krom is als een hoepel nu?

mischien had je er beter een ring van 3mm dik rondom kunnen lassen. het deksel lekdicht krijgen lijkt me nu vrij moeilijk
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

joel schreef:ben je niet bang dat het hele deksel zo krom is als een hoepel nu?

mischien had je er beter een ring van 3mm dik rondom kunnen lassen. het deksel lekdicht krijgen lijkt me nu vrij moeilijk
Ik monteer hem zowiso met vloeibare pakking op het blok, want die kurkpakking ben ik helemaal klaar mee.
En het vlak waar het ronde deksel tegenaan komt heb ik redelijk vlak, en er komt aan het dekseltje ook nog een rand van 3 mm.
Hierbinnenin is ook alleen maar sprake van spat olie.
We zullen zien, maar jou tip zal ik iig onthouden voor het geval het toch nodig is, bedankt.
Ik heb nog een paar van die dekseltjes liggen, dus kan nog wel wat proberen.
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door Pietje »

Ernst als ik je dan ook nog eens een tip mag geven kijk eens naar zogenaamde Blind klinkmoeren.

Dit zijn een soort van Popnagels alleen dan MET schroefdraad erin. Weet je zeker dat de las niet losscheurt en het moertje per ongeluk naar beneden valt.

Mocht je zon tang niet hebben of in je kennisen kring kom dan gerust een keer langs met je deksel dan knijp ik ze er hier wel in voor je. M5 - M6 hebben we hier standaard op voorraad liggen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door joel »

Pietje schreef:Ernst als ik je dan ook nog eens een tip mag geven kijk eens naar zogenaamde Blind klinkmoeren.

Dit zijn een soort van Popnagels alleen dan MET schroefdraad erin. Weet je zeker dat de las niet losscheurt en het moertje per ongeluk naar beneden valt.

Mocht je zon tang niet hebben of in je kennisen kring kom dan gerust een keer langs met je deksel dan knijp ik ze er hier wel in voor je. M5 - M6 hebben we hier standaard op voorraad liggen.
die tang heb ik zelf ook. maar het probleem daarmee is dat ze te diep zijn denk ik. ze zijn minstens zo diep als 2a3 m6 moertjes achter elkaar, die plaats heb je niet achter dat deksel vermoed ik
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

joel schreef:
Pietje schreef:Ernst als ik je dan ook nog eens een tip mag geven kijk eens naar zogenaamde Blind klinkmoeren.

Dit zijn een soort van Popnagels alleen dan MET schroefdraad erin. Weet je zeker dat de las niet losscheurt en het moertje per ongeluk naar beneden valt.

Mocht je zon tang niet hebben of in je kennisen kring kom dan gerust een keer langs met je deksel dan knijp ik ze er hier wel in voor je. M5 - M6 hebben we hier standaard op voorraad liggen.
die tang heb ik zelf ook. maar het probleem daarmee is dat ze te diep zijn denk ik. ze zijn minstens zo diep als 2a3 m6 moertjes achter elkaar, die plaats heb je niet achter dat deksel vermoed ik
Klopt allebei, de moertjes mogen er niet af vallen, ik moet ze nog ff met een tang testen of ze goed vast zitten, dat heb ik nog niet gedaan.
En hoger dan deze moertjes moet het idd niet worden want dan loopt de ketting er tegen aan.

bedankt voor de tips
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door gteturbo »

Kijk dat wordt wat , maar van die vloeibarepakking weet ik niet of dat wat is beter kurk en licht met silicone aansmeren maar waar haal je een lap kurkpakking vandaan eigenlijk om een pakking van te maken ?
Silicone pakking gaat zeker werken maar vloeibarepakking wordt hard en veel schoonmaak werk :?
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door Deluxe77 »

gteturbo schreef:Kijk dat wordt wat , maar van die vloeibarepakking weet ik niet of dat wat is beter kurk en licht met silicone aansmeren maar waar haal je een lap kurkpakking vandaan eigenlijk om een pakking van te maken ?
Silicone pakking gaat zeker werken maar vloeibarepakking wordt hard en veel schoonmaak werk :?
http://www.frost-auto.nl/?p=productsList&iCategory=23

Alle soorten en maten.

Gr Daniel
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

gteturbo schreef:Kijk dat wordt wat , maar van die vloeibarepakking weet ik niet of dat wat is beter kurk en licht met silicone aansmeren maar waar haal je een lap kurkpakking vandaan eigenlijk om een pakking van te maken ?
Silicone pakking gaat zeker werken maar vloeibarepakking wordt hard en veel schoonmaak werk :?
Ik heb die "vloeibare"pakking er al een tijdje tussen gehad op advies van de man die m'n blokje gereviseerd had, en dat werkt gewoon prima, hij doet er bij een rallywagen die hij sponsort ook de carterpan mee.
Het is alleen wat extra schoonmaak werk als je de boel los haalt, maar valt erg mee.
En het werkt bij mij beter dan die !@#$%^& kurkpakking die toch altijd wel een beetje zweet.

Het ronde deksel die op het distributioedeksel komt smeer ik ook in met het zelfde spul, maar pas nadat de nokkenas definitief is afgesteld.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

Achteras met nieuwe schotels, en meteen maar ff een stalen staartstuk gemaakt.
Dan nog remschijven er op .....
Afbeelding
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door Jovink »

ziet dr goed uit
ben erg benieuwd naar de rij eigenschappen straks :wink:
Opel Kadett 1200 C Coupe
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door joel »

nu nog het 16v blokje
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

joel schreef:nu nog het 16v blokje
Daar ga ik misschien komende winter weer mee verder.
Als iemand nog een 5 bak weet met de startmotorbubbel aan de rechterkant (dus een OHC Getrag 5 bak)
Zo moet ie er uit zien, alleen dan zonder de binnenste rand

Afbeelding

En voor een redelijk bedrag natuurlijk :D
geezer
C verslaafd
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door geezer »

Goed bezig Ernst. Heb de de achteras spullen al liggen? Want ik heb hier klauwen en schijven liggen wat toch niet meer wat wordt.
Kadettloos

Fake Splits Can f*ck Off !!
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

Weer ff een paar avondjes aan het knutselen geweest, ...........
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En als dat allemaal klaar is, dus de remleidingen nog, en dan wil ik toch proberen om dit er onder te maken, .........
Afbeelding
Afbeelding
En daarna nog ff de vooras updaten, tegen de tijd dat dit allemaal klaar is begint het nieuwe seizoen wel zo'n beetje.
Laatst gewijzigd door erny70 op wo sep 07, 2011 7:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kimi NL
C liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 12:42 am
Locatie: Langeveen / Arnhem

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door Kimi NL »

ziet er goed uit....
[b]If in doubt. Flat out! - Colin Mcrae[/b]

Kadett Coupé 2.4: Rally Project
Kadett City 1.2*: Dagelijks LPG monster
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast