Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
Moderator: JvV
Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
Ik reed al een tijdje rond met mijn Bruine sedan en vond het tijd worden de auto wat meer pit te geven.
Nu was ik het slechte starten door toedoen van de Weber carburateur ook wel zat aan het worden en werd de keuze maar eens gemaakt een ombouw te gaan starten.
Motors ombouwen was het probleem niet maar om nu eens een keer van een 1200 een 2000 dat was wonderbaarlijk genoeg eens iets nieuws. Meestal had ik het geluk met ombouwen dat het allemaal 1.6-2.0 carrosserie waren. Of de steunen waren al aangepast.
Nu is het niet zo dat ik er Maandag mee begonnen ben maar ik had al wat dingetjes voorbereid.
afijn de foto's.
De auto waar het allemaal mee gaat gebeuren.
De 1.2S met 40MM Weber.
De auto de werkplaats in
Motor eruit en de motorruimte even schoongespoten. tevens ook meteen een begin gemaakt met de raditeursteunen in te korten.
Na een heel stukkie zagen en slijpen en een beetje stralen.
Bleef het grijze deel nog over van de steun.
Nog een beetje pas gemaakt.
En erin gelast.
Nu is de kant die het mooiste moest worden ietswas mislukt. Daarin tegen is de andere kant wel aardig netjes gelukt.
Je zult altijd kunnen zien dat het een 1.2 is geweest maar dat is voor deze auto ook niet zo heel erg. (vind ik).
De motor. met wat onderdeeltjes die ik nog in het magazijn had liggen.
Dit vliegwiel zit nu mooi verstopt achter in een Getrag 240. Fruija zal dit topic toch niet bekijken dus als jullie verder niks zeggen is het helemaal goed.
Motor ingebouwd.
Ik heb er nu motorrubbers ingezet van een Omega 2.4 maar ik twijfel er sterk aan om deze toch te vervangen voor een paar stuggere motorrubbers.
Uiteraard ook onder de carrosserie de nodige aanpassingen.
De oude remmerij.
Vervangen door 2.0 remmen. met normale massieve schijven.
De achteras ook even de remmerij compleet van vernieuwd.
Dan zijn er een paar foto's die niet geschikt zijn om hier te posten.
Aanpassen van de schokbreker bevestiging aan de achteras.
Aanpassen van de Panhard stang.
Inmiddels zit de achteras eronder.
Het is een As van een Opel GT en die is inderdaad een stukje smaller.
Met de 15 inch ATS wielen gaat het net langs de binnenschermen.
Dus zullen er met de APK 13 Inch velgjes opkomen die wat meer speling hebben en komen er na de APK een setje spoorverbreders op met wat langere tapeinden gemonteerd.
Dus tot zover zit het er alvast in.
Motor nog aansluiten en nog van wat kleine wijzigingtjes voorzien.
Het is niet de bedoeling dat het een 2e Coupe wordt als is het wel erg moeilijk om het niet allemaal even netjes schoon te maken. Het word dadelijk onze daily Kadett. Dus misschien als Fruija er zin in heeft mag ze nog het een en ander komen zandstralen dat het ook nog toonbaar wordt.
wat zeg nu zelf.
Dit kan Pietje Bling toch niet gemaakt hebben
Nu was ik het slechte starten door toedoen van de Weber carburateur ook wel zat aan het worden en werd de keuze maar eens gemaakt een ombouw te gaan starten.
Motors ombouwen was het probleem niet maar om nu eens een keer van een 1200 een 2000 dat was wonderbaarlijk genoeg eens iets nieuws. Meestal had ik het geluk met ombouwen dat het allemaal 1.6-2.0 carrosserie waren. Of de steunen waren al aangepast.
Nu is het niet zo dat ik er Maandag mee begonnen ben maar ik had al wat dingetjes voorbereid.
afijn de foto's.
De auto waar het allemaal mee gaat gebeuren.
De 1.2S met 40MM Weber.
De auto de werkplaats in
Motor eruit en de motorruimte even schoongespoten. tevens ook meteen een begin gemaakt met de raditeursteunen in te korten.
Na een heel stukkie zagen en slijpen en een beetje stralen.
Bleef het grijze deel nog over van de steun.
Nog een beetje pas gemaakt.
En erin gelast.
Nu is de kant die het mooiste moest worden ietswas mislukt. Daarin tegen is de andere kant wel aardig netjes gelukt.
Je zult altijd kunnen zien dat het een 1.2 is geweest maar dat is voor deze auto ook niet zo heel erg. (vind ik).
De motor. met wat onderdeeltjes die ik nog in het magazijn had liggen.
Dit vliegwiel zit nu mooi verstopt achter in een Getrag 240. Fruija zal dit topic toch niet bekijken dus als jullie verder niks zeggen is het helemaal goed.
Motor ingebouwd.
Ik heb er nu motorrubbers ingezet van een Omega 2.4 maar ik twijfel er sterk aan om deze toch te vervangen voor een paar stuggere motorrubbers.
Uiteraard ook onder de carrosserie de nodige aanpassingen.
De oude remmerij.
Vervangen door 2.0 remmen. met normale massieve schijven.
De achteras ook even de remmerij compleet van vernieuwd.
Dan zijn er een paar foto's die niet geschikt zijn om hier te posten.
Aanpassen van de schokbreker bevestiging aan de achteras.
Aanpassen van de Panhard stang.
Inmiddels zit de achteras eronder.
Het is een As van een Opel GT en die is inderdaad een stukje smaller.
Met de 15 inch ATS wielen gaat het net langs de binnenschermen.
Dus zullen er met de APK 13 Inch velgjes opkomen die wat meer speling hebben en komen er na de APK een setje spoorverbreders op met wat langere tapeinden gemonteerd.
Dus tot zover zit het er alvast in.
Motor nog aansluiten en nog van wat kleine wijzigingtjes voorzien.
Het is niet de bedoeling dat het een 2e Coupe wordt als is het wel erg moeilijk om het niet allemaal even netjes schoon te maken. Het word dadelijk onze daily Kadett. Dus misschien als Fruija er zin in heeft mag ze nog het een en ander komen zandstralen dat het ook nog toonbaar wordt.
wat zeg nu zelf.
Dit kan Pietje Bling toch niet gemaakt hebben
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
En zo snel kan het gaan.. Althans zo snel lijkt het.
Heb je verder geen laswerk oid aan de carosserie?
Gr.
Heb je verder geen laswerk oid aan de carosserie?
Gr.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
Het lijkt heel snel te gaan maar zo is het niet.
Ik denk dat ik er er nu al 2 weken mee bezig ben.
Voorbereiding is wel het toverwoord met dit soort dingen.
Als alles klaar en zo voor het grijpen licht kom je er wel een keer doorheen.
Lassen.
Tja waarschijnlijk een wielrand RA en de dorpel RA daar heb ik vorig jaar wat plaatjes ingelast voor de APK omdat dit de vervanger werd van de Coupe die ik ook nog heb alleen die op dat moment stuk was.
Dus die zal ik waarschijnlijk nog wel een keer aan het vervangen komen die 2 delen.
En een Baksteun moet ik nog gaan verzinnen hoe ik dat precies ga maken.
Heb wel wat ideeen maar moet ff bedenken wat de makkelijkste en betrouwbaarste word aangezien ik met deze auto ook wel eens met een Circuitdag wil gaan spelen.
Ik denk dat ik er er nu al 2 weken mee bezig ben.
Voorbereiding is wel het toverwoord met dit soort dingen.
Als alles klaar en zo voor het grijpen licht kom je er wel een keer doorheen.
Lassen.
Tja waarschijnlijk een wielrand RA en de dorpel RA daar heb ik vorig jaar wat plaatjes ingelast voor de APK omdat dit de vervanger werd van de Coupe die ik ook nog heb alleen die op dat moment stuk was.
Dus die zal ik waarschijnlijk nog wel een keer aan het vervangen komen die 2 delen.
En een Baksteun moet ik nog gaan verzinnen hoe ik dat precies ga maken.
Heb wel wat ideeen maar moet ff bedenken wat de makkelijkste en betrouwbaarste word aangezien ik met deze auto ook wel eens met een Circuitdag wil gaan spelen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
genoeg brommerspul liggen ook,, toevallig familie van piet poot? of mischien ben je het wel
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
gevalletje "de spijker op zn kop slaan"joel schreef:genoeg brommerspul liggen ook,, toevallig familie van piet poot? of mischien ben je het wel
verder zou ik de boel niet te mooi make pietje, zo lijtk het alsof het al jaaaaren erin zit
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
Ik ben de zoon van Piet Poot.joel schreef:genoeg brommerspul liggen ook,, toevallig familie van piet poot? of mischien ben je het wel
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
En toch heb ik de motor er weer uit gehaald om wat onderdelen te zandstralen want het zag er gewoon niet uit zo.Tijs schreef:gevalletje "de spijker op zn kop slaan"joel schreef:genoeg brommerspul liggen ook,, toevallig familie van piet poot? of mischien ben je het wel
verder zou ik de boel niet te mooi make pietje, zo lijtk het alsof het al jaaaaren erin zit
Zal nu allemaal wel een weekje langer duren maar dan heb ik het ook naar mijn zin en het oog wil ook wat denk ik dan maar weer.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C ervaren
- Berichten: 389
- Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
- Locatie: Meterik
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
Ziet er allemaal veelbelovend uit Pietje, ben benieuwd naar het resultaat.
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
haha ja we kunnen niet allemaal met vette vingers opde motorkap rond rijden
ik zal aankomend seizoen wel weer wachtte op de reactie "veel panne gehad? al die vette vingers"
zal er stiekem toch wel weer redelijk gelikt uitkomen te zien
ik zal aankomend seizoen wel weer wachtte op de reactie "veel panne gehad? al die vette vingers"
zal er stiekem toch wel weer redelijk gelikt uitkomen te zien
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
Ik ga proberen er niet te ver in door te slaan maar dat idee had ik met de Coupe destijds ook al.
De motor die erin lag is er inmiddels uit en heb ik uit elkaar gehaald.
Dit is nog een heel erg mooi onderblok. alleen is het carburateur motor.
Nu krijg ik de plug voor de kachelaansluiting achterop het blok er niet goed uit.
Van alles geprobeerd.
In het magazijn lag ook nog een 2.0E voor de verkoop en naar alle waarschijnlijkheid gaat die er nu in.
En bouw ik de andere 2.0S motor weer op met nieuwe lagers en pakkingen en leg ik die aan de kant.
Het onderblok van de S motor is namelijk niet zo heel lang geleden geboord en gehoond en de krukas gepolijst en voorzien van nieuwe lagers. Beetje te goed om weg te gooien dus.
De motor die erin lag is er inmiddels uit en heb ik uit elkaar gehaald.
Dit is nog een heel erg mooi onderblok. alleen is het carburateur motor.
Nu krijg ik de plug voor de kachelaansluiting achterop het blok er niet goed uit.
Van alles geprobeerd.
In het magazijn lag ook nog een 2.0E voor de verkoop en naar alle waarschijnlijkheid gaat die er nu in.
En bouw ik de andere 2.0S motor weer op met nieuwe lagers en pakkingen en leg ik die aan de kant.
Het onderblok van de S motor is namelijk niet zo heel lang geleden geboord en gehoond en de krukas gepolijst en voorzien van nieuwe lagers. Beetje te goed om weg te gooien dus.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C ervaren
- Berichten: 484
- Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
- Locatie: Zelhem
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
als die kachelplug er bij mij niet uit wil boor ik deze gewoon door met een grote boor zodat ik met een klein ijzerzaagje de wanden kan doorzagen,als je voorzichtig zaagt (dus niet te diep) kun je de plug in 2 stuken zagen en zonder veel moeite uit het gat plukken,waar dan nog steeds een mooie schroefdraad overblijft voor montage van een waterpijpje.
dit heb ik zelf al diverse malen uitgevoerd en werkt goed.
gr,
Guus
dit heb ik zelf al diverse malen uitgevoerd en werkt goed.
gr,
Guus
DWARS DE HOEK OM
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
ik ben met stomheid geslagen.......
sinds jij in de familie zit, durf ik geen onderdeel meer in of aan een auto te schroeven, zonder het netjes te schuren en spuiten.........
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
Ja Ids,
Mijn excuses ik weet ook niet wat me mankeerde.
Deze motor is er inmiddels uit en ik ben vandaag begonnen met wat onderdeeltjes te stralen voor de "nieuwe" motor.
Die ga ik morgen weer een stukje opbouwen.
Mijn excuses ik weet ook niet wat me mankeerde.
Deze motor is er inmiddels uit en ik ben vandaag begonnen met wat onderdeeltjes te stralen voor de "nieuwe" motor.
Die ga ik morgen weer een stukje opbouwen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
Dit is idd schandalig je zei tegen mij dat t blokje er niet zo fris uit zag maar als ik dit zo zie lijkt het wel of ie te water is geweest.
En bij het aanzicht van mijn coupe moest je al een traantje weg pinken. Volgens mij heb je na het aanzien van deze motor ruimte de hele nacht wakker gelegen. Ben zeer benieuwd naar het nieuw(ere) blok. Ben ook zeer benieuwd hoe de sedan zich zal "gedragen" als hij klaar is. Zul je zien dat ie stukke sneller is dan m'n coupe. Dan Moet daar ook weer een sneller blok in... En zo heb je weer werk :p
groetjes kevin
En bij het aanzicht van mijn coupe moest je al een traantje weg pinken. Volgens mij heb je na het aanzien van deze motor ruimte de hele nacht wakker gelegen. Ben zeer benieuwd naar het nieuw(ere) blok. Ben ook zeer benieuwd hoe de sedan zich zal "gedragen" als hij klaar is. Zul je zien dat ie stukke sneller is dan m'n coupe. Dan Moet daar ook weer een sneller blok in... En zo heb je weer werk :p
groetjes kevin
Greetz Kevin
Re: Ombouw sedan 1.2---> 2.0S / E
nee hij zal niet sneller dan je coupe.
Heb vandaag de bak aan de andere motor gehangen even een prise-as lagertje gemonteerd. (moet ik bij die van jou ook nog doen).
En wat de waterpomp poelie gemonteerd.
Verder wordt de werkplaats op dit moment even gebruikt voor het goede doel en wel het GO FOR AFRICA.
Een kennis hier uit het dorp gaat daarheen met een Daihatsu Rocky vanuit school.
Hier en daar hebben ze nog wat sturing nodig dus staat de sedan ff op de lange baan.
Komt wel weer tevoorschijn.
Wou er met de Kerst maar eens klaar mee zijn.
Mss dat ik hem dan in de loop van het jaar verder schoonmaak en een verfje geef hier en daar.
Heb vandaag de bak aan de andere motor gehangen even een prise-as lagertje gemonteerd. (moet ik bij die van jou ook nog doen).
En wat de waterpomp poelie gemonteerd.
Verder wordt de werkplaats op dit moment even gebruikt voor het goede doel en wel het GO FOR AFRICA.
Een kennis hier uit het dorp gaat daarheen met een Daihatsu Rocky vanuit school.
Hier en daar hebben ze nog wat sturing nodig dus staat de sedan ff op de lange baan.
Komt wel weer tevoorschijn.
Wou er met de Kerst maar eens klaar mee zijn.
Mss dat ik hem dan in de loop van het jaar verder schoonmaak en een verfje geef hier en daar.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten