kadett city 1978
Moderator: JvV
kadett city 1978
zo, na een tijdje op dit forum ga ik toch maar een projectje toevoegen
het begon zo net voor mijn 18e. een vriend van me kocht een manta a project, zelf werkte ik toendertijd bij een schadeherstel bedrijf. dus ik hielp hem veel en ging me steeds meer interesseren in een eigen project. ik was altijd al met oldtimers bezig, maar dan vooral motoren. ook kostte mijn brommer me erg veel geld ( voor het geld dat er inmiddels in zit kun je een leuke opgeknapte kadett kopen ). een manta a vond ik net iets te prijzig in opknapstaat. dus ik ging verder zoeken, toen kwam ik bij de c-kadett's. hier eindigd hoofdstuk 1
na uren lang rondstruinen op alle verkoopsites die ik maar kon vinden vond ik een ( op internet ) leuke sedan.
hier zou "wat opknapwerk" aan zitten omdat de beste man tegen een vangrail gereden was met 30km/h. toen ik daar aankwam geloofde ik mijn ogen niet, ik had een uur gereist voor een wrak. de sedan leek wel een golfbal en tot overmaat van ramp was de deurstijl gedeukt waardoor er een vouw in het dak zat. die werd het dus niet. daarna mijn zoektoch voor een tijdje stil gelegd totdat ik getipt werd door een leeraar dat hij nog een city project wist te staan.
ik naar de verkoper toe, de auto stond midden in een woonwijk, achterin een tuintje van een paar vierkante meter. de man had een duitse vrouw die 15 jaar geleden elk weekend met de kadett opgehaald werdt, dit duurde 7 jaar lang. toen werd er een gezinnetje gesticht en stond de kadett geschorst stil. eens per jaar werdt het motortje even gestart en een keer door de straat gereden. maar dit deed het ding natuurlijk geen goed, maar ik zocht overigens een project. maargoed, genoeg gelult. nu plaatjes
zo stond hij bij de vorige eigenaar in de tuin
ik mocht hem hebben voor 150euro. en de hele achterbak lag vol met onderdelen. dus die gok heb ik maar genomen en het ding opgehaald
hier stond hij thuis op de ambulance
de dag erna heb ik hem naar zijn voorlopige rustplaats gebracht ( oude loods van mn werk, daar heb ik namelijk bruggen enzo tot mijn beschikking )
in de weken erna heb ik de kadett voor een groot deel gedemonteerd en ook het motorruim leeggemaakt
in eerste instantie wou ik een 1200 turbomotor opbouwen, enkel toen ik aan het demonteren van het 1200 blok bezig was kwam ik een leuk blokje tegen bij een hobbyist in de buurt. een 2500 motor uit een senator a
toen begonnen het blok passend te maken, na wat slijpwerk zag de tunnel er zo uit
het leuke vond ik dat ik bij toeval dit stickertje eens ging lezen
er stond: "volledig tegen roest behandeld door valvoline 1979" dat stickertje wil ik dus graag behouden als de raam er weer terug in gaat.
na een paar avondjes werken was joel blij
en waarom?....... omdat hij het blok er ver genoeg naar achteren in had gekregen
inmiddels heb ik ook nog wat onderdeeltjes aangeschaft waaronder een 85mm verlagingsset
ik ben momenteel op zoek naar een 5bak die ik passend wil maken. ook ben ik nog aan het twijfelen tussen een turbo en webers. ook is de kleur nog niet geheel zeker, ik denk eraan om hem zijn originele kleur weer terug te geven en hem een soort van hotrod look geven.
het verdere verloop zal ik af en toe in dit topic bijhouden, maar verwacht niet dat het snel gaat. ik doe het immers voor de lol ( ben meer een sleutelaar dan een rijder )
het begon zo net voor mijn 18e. een vriend van me kocht een manta a project, zelf werkte ik toendertijd bij een schadeherstel bedrijf. dus ik hielp hem veel en ging me steeds meer interesseren in een eigen project. ik was altijd al met oldtimers bezig, maar dan vooral motoren. ook kostte mijn brommer me erg veel geld ( voor het geld dat er inmiddels in zit kun je een leuke opgeknapte kadett kopen ). een manta a vond ik net iets te prijzig in opknapstaat. dus ik ging verder zoeken, toen kwam ik bij de c-kadett's. hier eindigd hoofdstuk 1
na uren lang rondstruinen op alle verkoopsites die ik maar kon vinden vond ik een ( op internet ) leuke sedan.
hier zou "wat opknapwerk" aan zitten omdat de beste man tegen een vangrail gereden was met 30km/h. toen ik daar aankwam geloofde ik mijn ogen niet, ik had een uur gereist voor een wrak. de sedan leek wel een golfbal en tot overmaat van ramp was de deurstijl gedeukt waardoor er een vouw in het dak zat. die werd het dus niet. daarna mijn zoektoch voor een tijdje stil gelegd totdat ik getipt werd door een leeraar dat hij nog een city project wist te staan.
ik naar de verkoper toe, de auto stond midden in een woonwijk, achterin een tuintje van een paar vierkante meter. de man had een duitse vrouw die 15 jaar geleden elk weekend met de kadett opgehaald werdt, dit duurde 7 jaar lang. toen werd er een gezinnetje gesticht en stond de kadett geschorst stil. eens per jaar werdt het motortje even gestart en een keer door de straat gereden. maar dit deed het ding natuurlijk geen goed, maar ik zocht overigens een project. maargoed, genoeg gelult. nu plaatjes
zo stond hij bij de vorige eigenaar in de tuin
ik mocht hem hebben voor 150euro. en de hele achterbak lag vol met onderdelen. dus die gok heb ik maar genomen en het ding opgehaald
hier stond hij thuis op de ambulance
de dag erna heb ik hem naar zijn voorlopige rustplaats gebracht ( oude loods van mn werk, daar heb ik namelijk bruggen enzo tot mijn beschikking )
in de weken erna heb ik de kadett voor een groot deel gedemonteerd en ook het motorruim leeggemaakt
in eerste instantie wou ik een 1200 turbomotor opbouwen, enkel toen ik aan het demonteren van het 1200 blok bezig was kwam ik een leuk blokje tegen bij een hobbyist in de buurt. een 2500 motor uit een senator a
toen begonnen het blok passend te maken, na wat slijpwerk zag de tunnel er zo uit
het leuke vond ik dat ik bij toeval dit stickertje eens ging lezen
er stond: "volledig tegen roest behandeld door valvoline 1979" dat stickertje wil ik dus graag behouden als de raam er weer terug in gaat.
na een paar avondjes werken was joel blij
en waarom?....... omdat hij het blok er ver genoeg naar achteren in had gekregen
inmiddels heb ik ook nog wat onderdeeltjes aangeschaft waaronder een 85mm verlagingsset
ik ben momenteel op zoek naar een 5bak die ik passend wil maken. ook ben ik nog aan het twijfelen tussen een turbo en webers. ook is de kleur nog niet geheel zeker, ik denk eraan om hem zijn originele kleur weer terug te geven en hem een soort van hotrod look geven.
het verdere verloop zal ik af en toe in dit topic bijhouden, maar verwacht niet dat het snel gaat. ik doe het immers voor de lol ( ben meer een sleutelaar dan een rijder )
Nice!
Kan me herinneren dat je ergens eens een gefotoshopte city hebt geplaatst als hoe hij ging worden.
Laag, geel, sr velgen en sr striping was de planning nietwaar?
Iniedergeval veel succes verder!
gr.
Kan me herinneren dat je ergens eens een gefotoshopte city hebt geplaatst als hoe hij ging worden.
Laag, geel, sr velgen en sr striping was de planning nietwaar?
Iniedergeval veel succes verder!
gr.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
klopt. enkel klopt er van die shop geen holJoepp schreef:Nice!
Kan me herinneren dat je ergens eens een gefotoshopte city hebt geplaatst als hoe hij ging worden.
Laag, geel, sr velgen en sr striping was de planning nietwaar?
Iniedergeval veel succes verder!
gr.
kleur klopt niet. sr velgen zal niet gaan lukken ivm grote remmen voor, en die van mij is immers een c2 en geen c1
super project
Maar als je dan toch echt iets aparts ervan wilt maken hotrod style (L)
me like like. dan zou ik voor de turbo gaan.
toch weer net wat aparts. en het heeft gewoon iets.
Het is misschein net wat meer werk. maar ik denk dat het resultaat er beter van word.
op wobbers rijden er meerdere turbo 6 pitter zijn er aanzienlijk minder.
en aangezien jij toch graag sleutelt. WHY NOT?
je hebt het gereedschap/ervaring/spullen bij elkaar.
Maar als je dan toch echt iets aparts ervan wilt maken hotrod style (L)
me like like. dan zou ik voor de turbo gaan.
toch weer net wat aparts. en het heeft gewoon iets.
Het is misschein net wat meer werk. maar ik denk dat het resultaat er beter van word.
op wobbers rijden er meerdere turbo 6 pitter zijn er aanzienlijk minder.
en aangezien jij toch graag sleutelt. WHY NOT?
je hebt het gereedschap/ervaring/spullen bij elkaar.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
nouja, spullen bij mekaar zou ik het niet graag noemenDaigo schreef:super project
Maar als je dan toch echt iets aparts ervan wilt maken hotrod style (L)
me like like. dan zou ik voor de turbo gaan.
toch weer net wat aparts. en het heeft gewoon iets.
Het is misschein net wat meer werk. maar ik denk dat het resultaat er beter van word.
op wobbers rijden er meerdere turbo 6 pitter zijn er aanzienlijk minder.
en aangezien jij toch graag sleutelt. WHY NOT?
je hebt het gereedschap/ervaring/spullen bij elkaar.
ik heb de turbo en de blowoffvalve liggen. verder eigenlijk niks voor de rest van het systeem ik zal eens bij flatlander gaan imformeren of die lagedruk zuigers voor me hebben
zit veel werk aan. maar ik heb al het plaatwerk liggen, enkel nog inlassen ( goede week werk denk ik ) maar dat trekt me momenteel niet zo gister wel ff mn dak kaal gemaakt en in de rostjager gezet. verder heb ik aan de body nog weinig gedaan. ik wil eerst het blok+bak+as er netjes in/onder hebben, dan ga ik pas aan de body beginnenBear79 schreef:Hi Joel,
je praat steeds over motorische spul, maar hoe zit het eigenlijk met de body van de city, is hier nog veel werk aan of wat zijn de "wilde" plannen ?
Greetz,
Bear79
wat en hoe ik de body wil hebben weet ik nog niet precies. ik denk, golf 1 wielrandjes, lekker clean houden. beetje hotrod style
-
- C ervaren
- Berichten: 406
- Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
- Locatie: astencity
- Contacteer:
mm -85 denk dat dat met de 6 cil - 100 word.ik heb onder mijn city 6 cil voor -60 zitten en achter -85 en hij ligt mooi recht hahaha.
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
ik weet het niet, ik heb die veren voor 20euro gekocht. dus daar kan ik me geen bult voor vallen ziet het er niet uit dan regel ik wel andere.pipo schreef:mm -85 denk dat dat met de 6 cil - 100 word.ik heb onder mijn city 6 cil voor -60 zitten en achter -85 en hij ligt mooi recht hahaha.
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij
zon 2.5 is inderdaad wel zwaar ja, maar ik denk dat de as het wel moet houden met 1000serie's achtige verstevigingen. de draagarmen ga ik denk ik wel van een 1600 gebruiken ( uiteraard ook verstevigd ) de motorsteunen zijn gewoon de originele
-
- C ervaren
- Berichten: 406
- Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
- Locatie: astencity
- Contacteer:
joel schreef:ik weet het niet, ik heb die veren voor 20euro gekocht. dus daar kan ik me geen bult voor vallen ziet het er niet uit dan regel ik wel andere.pipo schreef:mm -85 denk dat dat met de 6 cil - 100 word.ik heb onder mijn city 6 cil voor -60 zitten en achter -85 en hij ligt mooi recht hahaha.
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij
zon 2.5 is inderdaad wel zwaar ja, maar ik denk dat de as het wel moet houden met 1000serie's achtige verstevigingen. de draagarmen ga ik denk ik wel van een 1600 gebruiken ( uiteraard ook verstevigd ) de motorsteunen zijn gewoon de originele
orginele motorsteunen van de senator?? komt dat wel uit op de vooras van de kadett??
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
de ori steunen van de senator ja. komt precies uit ja. wel raar opzich ik denk eraan om nog wel stuggere rubbers te gebruiken. hopelijk past het dan ook nog, anders moet ik weer aan het klussen gaan en zelf even wat steunen lassenpipo schreef:joel schreef:ik weet het niet, ik heb die veren voor 20euro gekocht. dus daar kan ik me geen bult voor vallen ziet het er niet uit dan regel ik wel andere.pipo schreef:mm -85 denk dat dat met de 6 cil - 100 word.ik heb onder mijn city 6 cil voor -60 zitten en achter -85 en hij ligt mooi recht hahaha.
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij
zon 2.5 is inderdaad wel zwaar ja, maar ik denk dat de as het wel moet houden met 1000serie's achtige verstevigingen. de draagarmen ga ik denk ik wel van een 1600 gebruiken ( uiteraard ook verstevigd ) de motorsteunen zijn gewoon de originele
orginele motorsteunen van de senator?? komt dat wel uit op de vooras van de kadett??
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten