Pagina 1 van 12

Coupe 2.2 + sedan 2.2

Geplaatst: vr mei 01, 2009 8:54 am
door Paullus
Deze week gaat het dan eindelijk gebeuren, we gaan weer aan de gang met de kadett. Ik heb een week vrij en in deze week ga ik dus proberen hem weer de weg op te krijgen. Mijn kadett is momenteel geschorst omdat hij in oktober en later in januari de apk niet door kwam. Met name de blok/bakophanging was toen een probleem. Dit is een lang verhaal waar ik jullie nu niet mee ga lastig vallen. De bedoeling is om de 2.0s te vervangen voor een 2.4 met getrag 240 5-bak. De 2.0 is in de tijd dat ik de kadett heb (nu zo'n 9 maanden) een onbetrouwbaar blok gebleken, met veel problemen met ontsteking en carbarateur. Ik denk ook dat het blok lang niet het vermogen meer heeft dat ie ooit gehoud zou moeten hebben want ik vond hem helemaal niet zo vlot. Dus daarom maar gekozen voor wat meer peekaas met een betrouwbaar injectiesysteem. Voor de apk moet er achter een veerschotel gelast worden en nog wat kleine puntjes. Helaas heb ik geen tijd/geld voor een complete caros restauratie vanwege mijn studie. Dus het moet deze week in de vakantie gebeuren.
Zo staat de kadett er nu bij, vanmiddag ga ik hem toch even stiekem naar de werkplaats rijden in doesburg:
Afbeelding
en van de week al wat tijd gehad om mijn kleppendeksel netjes te maken:
Afbeelding

binnenkort volgt er meer! opmerkingen en tips zijn altijd welkom

Geplaatst: vr mei 01, 2009 8:12 pm
door Daigo
Hej paullus,

Dan eindelijk is jouw moment aangekomen
en is je kadettje toe aan zijn harttransplantatie.
Ik wens je heel veel succes. En maak veel foto's ed. haha.

Hou er wel rekening mee dat 2.4 injectie buis niet onder de kap past.
en dat er een van een 2.2 opmoet ( of ingekorte 3.0 buis)
of 2.0 buis maar dan verlies je wel ietsiepietsie pk.

succes.

Geplaatst: zo mei 03, 2009 8:32 am
door Paullus
een paar foto's van gisteren, kadett in de werkplaats:
Afbeelding

torretje dat plaats gaat maken:
Afbeelding

torretje dat ervoor in de plaats komt. Het schijnt een 'vege-motor' te zijn, iemand die me meer kan vertellen over deze motoren? ik weet alleen dat het een revisiebedrijf is.
Afbeelding

achteras demonteren:
Afbeelding

achteras schoon en roestvrij maken:
Afbeelding

blokkie ontkleden:
Afbeelding

achteras in de menie + mijn gruwelijk dikke corsa (rooie):P
Afbeelding

vandaag het blokkie er maar eens uithalen.... wordt vervolgd

Geplaatst: zo mei 03, 2009 10:08 am
door Daigo
Goed bezig paullus,

Ik blijf het zeker volgen.
Veel foto's maken en vooral van de details :p haha
dat zijn vaak de leukste. Maar super zeg zon blok
Hopelijk kan ik er ook nog ooit eens een vinden die goed is.


mvg gerry

Geplaatst: zo mei 03, 2009 12:59 pm
door Joepp
Hang die 2.4 toch gewoon in je Corsa :lol:




NIET!

Geplaatst: zo mei 03, 2009 8:23 pm
door Paullus
Die corsa is al een 1.2i dus met 45 pk een echt beest, hoe dat maar eens op de weg! :lol:

Update!!
kaal blokkie:
Afbeelding

provisorisch takelsysteem:
Afbeelding

hokus spocus, en weg issie:
Afbeelding

2.0S TE KOOP :P
Afbeelding

4-bak naast getrag 240 5-bak
Afbeelding

iemand enig idee wat voor een bak er onder mijn dett vandaan kwam? Op onderstaande foto zie je als je goed kijkt een wel heel oud opellogo:
Afbeelding

Geplaatst: zo mei 03, 2009 11:23 pm
door Danoontje
dat is toch gewoon een gewone 4bak voor een 1600/2L?

Geplaatst: ma mei 04, 2009 9:17 am
door Bear79
Hi Paulus,
had je de c2 koplampjes nog gevonden ?
Ik heb nog een setje liggen.

Tevens heb ik nog wat Corsa A spul liggen
- embleemloze grill
- Irmscher achter spoiler
- spatlapjes ook voor andere Opelkus
voor vriendeprijsje :idea: mag het weg..
kelder opruiming

Greetz,
Bear

Geplaatst: ma mei 04, 2009 8:41 pm
door daruler
ja ddie heb die van mij!


alleen toen hij ze kwam halen was in in het zieken huis me 2 topjes met een bijl bewerkt:p

:cry:

Geplaatst: di mei 05, 2009 8:30 am
door Paullus
@bear; ik heb geen onderdelen nodig voor de corsa, is maar een tijdelijk autotje waar ik geen geld in wil stoppen, wel bedankt voor het aanbod. koplampen heb ik idd bij daruler opgehaald.

@ daruler; alles weer goed gekomen met je vingertoppen?

Update;
ook vandaag niet stil gezeten. Voor de apk moest er wat gebeuren aan de roest rechtsvoor in wielkast. Na een hoop kit en vuil te hebben verwijderd kwam er wat meer te voorschijn als gedacht:
Afbeelding

stukkies eruit slijpen:
Afbeelding

ondertussen ook verder gegaan met de motorruimte:
Afbeelding

in dezelfde werkplaats wordt ook hard gewerkt aan deze E kadett carosserie van een vriend van mij, to become 2l 16v turbo:
Afbeelding

motorruimte in de verf:
Afbeelding

vandaag verder met de 2.4, de geslepen gaten weer opvullen, en mischien kan de motor er aan het eind van de dag al in.

Geplaatst: di mei 05, 2009 9:28 pm
door Paullus
wie weet wat het aanhaalmoment moet zijn van de drijfstanglagers van een 2.4. ik ben nu bezig de olie aanzuigbuis van mn 2.o te monteren op mn 2.4 om vervolgens mn carter te monteren.

Alvast bedankt, Paul

Geplaatst: vr mei 08, 2009 12:52 pm
door Paullus
update:

woensdag, alles weer dicht braaien:
Afbeelding

2.4 blok zwart gemaakt (zit ander kleppendeksel op om die van de 2.4 niet te beschadigen), vliegwiel en koppeling over gezet:
Afbeelding

alles weer dicht en in de tektiel:
Afbeelding

oliepijlstok en olie aanzuigbuis verplaatsen om vervolgens het carter van de 2.0 weer te monteren:
Afbeelding

bak er tegen aan en hij kan erin...:
Afbeelding

en, floep, daar issie al:
Afbeelding

Afbeelding

pookgat verplaatst (waar die hoort)
Afbeelding

en langzaam maar zeker weer beginnen met opbouwen:
Afbeelding

binnenkort de injectie erop, en bezineleidingen uitzoeken e.d.

Geplaatst: vr mei 08, 2009 8:34 pm
door toppertheo
ziet er weer netjes uit hoor :shock:

goed bezig :wink:

wel even je motor steuntjes weer schoon maken he :wink: :lol: :lol:

groeten.

Geplaatst: di mei 12, 2009 3:27 pm
door Paullus
de bedoeling was om alles van het weekend lopend en rijdend te krijgen. Helaas is dit niet gelukt, hij staat er nu zo bij:
Afbeelding
2.2 spruitstuk zit er inmiddels op en koelslangen aangesloten.

er moet nog een brandstof leiding getrokken worden, benzinepomp en filter vast maken, en de uitlaat nog goed vast gemaakt worden. heb zondag nog een gt/e tank op gehaald en gelijk gemonteerd, scheeld weer wat werk. Niet zo veel meer dus, maar dat is voor komend weekend.

Geplaatst: wo mei 13, 2009 9:47 am
door Daigo
Ziet er goed uit paullus.
Je bent netjes bezig. Ik ben benieuwd of je geen problemen gaat krijgen
tijdens eerste keer starten. Ik hoop het niet voor je
en dat alles in een keer goed gaat.

succes.

mvg gerry