eindelijke verbouwing 1200 na 2.0 16v
Moderator: JvV
eindelijke verbouwing 1200 na 2.0 16v
ik heb eindelijk de stap gezet om mijn kadett om te bouwen na 2.0 16v
ik had in eerste instantie een c20xe motor in gedachten alleen dat werd vrij prijzig en ik kon deze vrij schappelijk kopen (omdat ik al aardig op de hoogte was van prijzen) aan een x20xev motor kon komen (een 2.0 16v ecotec) zelfde onderblok als een xe alleen met een "geknepen" kop om het ff simpel uit te leggen.. de kenners kennen het blok wel geen 150 pk maar 136 pk (maar ben op zoek naar een chip dan heb je 159pk) dus dan heb je eigelijk qwa pk's een c20xe motor in je kadettje hangen... dus dit was goed genoeg
blok opgehaald + versnellings bak en alle elekronica (wat een bende)
en 2 tussen assen (van 2 moet je 1 maken... vrij logisch) en GTE achteras
+ complete gas installatie van deze motor (met tank) is tevens te koop...
hier onder wat fotos van het project:
motorblok zonder kop...(de oude koppakking is er tussen uitgespat vandaar dat de 2de cilinder erg schoon is.. doormede van koelvloeistof gereinigt)
cilinderkop met op de achtergrond de stoters.. en de nokkenassen enzo..
cilinderkop na het Vlakken.. (koppakking en distributie komt morgen binnen)
gt/e achteras..
elektra en luchtfilter en lucht massa meter en koelvloeistof tankje en gas spul enz enz.. alleen de gas tank staat er niet op..
alleen een chip en een radiateur en een branstof pomp zoek ik nog..
en verders heb ik nog 1 min puntje
ik heb nog GEEN plek om hem er in te bouwen (***) (blok is al tepas gemaakt kan er zo in bak ook das dan weer een voordeeltje wat ik heb..
ik had in eerste instantie een c20xe motor in gedachten alleen dat werd vrij prijzig en ik kon deze vrij schappelijk kopen (omdat ik al aardig op de hoogte was van prijzen) aan een x20xev motor kon komen (een 2.0 16v ecotec) zelfde onderblok als een xe alleen met een "geknepen" kop om het ff simpel uit te leggen.. de kenners kennen het blok wel geen 150 pk maar 136 pk (maar ben op zoek naar een chip dan heb je 159pk) dus dan heb je eigelijk qwa pk's een c20xe motor in je kadettje hangen... dus dit was goed genoeg
blok opgehaald + versnellings bak en alle elekronica (wat een bende)
en 2 tussen assen (van 2 moet je 1 maken... vrij logisch) en GTE achteras
+ complete gas installatie van deze motor (met tank) is tevens te koop...
hier onder wat fotos van het project:
motorblok zonder kop...(de oude koppakking is er tussen uitgespat vandaar dat de 2de cilinder erg schoon is.. doormede van koelvloeistof gereinigt)
cilinderkop met op de achtergrond de stoters.. en de nokkenassen enzo..
cilinderkop na het Vlakken.. (koppakking en distributie komt morgen binnen)
gt/e achteras..
elektra en luchtfilter en lucht massa meter en koelvloeistof tankje en gas spul enz enz.. alleen de gas tank staat er niet op..
alleen een chip en een radiateur en een branstof pomp zoek ik nog..
en verders heb ik nog 1 min puntje
ik heb nog GEEN plek om hem er in te bouwen (***) (blok is al tepas gemaakt kan er zo in bak ook das dan weer een voordeeltje wat ik heb..
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Nou dit is een leuk en intressant projectje.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Zal alleen niet gemakkelijk worden denk ik om alles goed te maken.
maar je hebt wel het geluk dat blok en bak er zo inkunnen
dat is vaak een heel gepiel met.
succes en hou ons op de hoogte.
ps. leuk setje op de kop getikt zeg. Wat was prijsje voor het allemaal?
wil je dat zeggen of niet?
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Zal alleen niet gemakkelijk worden denk ik om alles goed te maken.
maar je hebt wel het geluk dat blok en bak er zo inkunnen
dat is vaak een heel gepiel met.
succes en hou ons op de hoogte.
ps. leuk setje op de kop getikt zeg. Wat was prijsje voor het allemaal?
wil je dat zeggen of niet?
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
natuurlijk hou ik jullie op de hoogte
dat was ook de reden op dit te posten
ik hou jullie op de hoogte en als ik ergens mee zit kan ik dat meteen vragen omdat ik hier al uitgebreid over praat maar ik denk dat alles wel mee valt ik bouw hem gelukkig niet geheel alleen in dat scheeld een eind..
en de prijs jaja.. voor jou een vraag voor mij een weet..
GAS INSTALLATIE + TANK EN ELEKRONICA is te koop
2.0 16v.. wie ow wie kan ook wel op c20xe (neem ik aan..)
dat was ook de reden op dit te posten
ik hou jullie op de hoogte en als ik ergens mee zit kan ik dat meteen vragen omdat ik hier al uitgebreid over praat maar ik denk dat alles wel mee valt ik bouw hem gelukkig niet geheel alleen in dat scheeld een eind..
en de prijs jaja.. voor jou een vraag voor mij een weet..
GAS INSTALLATIE + TANK EN ELEKRONICA is te koop
2.0 16v.. wie ow wie kan ook wel op c20xe (neem ik aan..)
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
alleen de aanzuigbuus heb ik van een 18s die bulk kan ik wel omlassen omdat het ijzer is en 1 van een c20xe is van alluminium dus dat kan wel.. daarom heb ik geen 18s charterpan... scheeld weer 150 eurigiuliettaevo schreef:Ik neem aan dat je wel een manta 18S carterpan en aanzuigbuis hebt? de carterpan van een Omega komt niet zo lekker uit geloof ik.
Verder is het een relatief makkelijke ombouw.
Succes ermee in ieder geval.
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
kon ook wel alleen als je de olie aanzuigbuis er gratis bij krijgt.... hehehheegiuliettaevo schreef:
zou ik precies zo gedaan hebben. aanzuigbuis zou ik ook rustig lassen, bij een van mijn alfa v6en ook gedaan.
Bij mijn volvo motor kom ik volgens mij wel aardig uit met de carterpan maar anders gaat er ook gewoon de slijptol in en las ik hem om, handig zo'n stalen pan.
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Ik gebruik gewoon zogenaamde trillingsdempers. die zijn er in allerlei maten te krijgen en met draadeinden of binnendraad.
Zijn wel een stuk stugger als de standaard rubbers. Voordeel is wel dat je voor een tientje of drie twee hele goede rubbers hebt.
Bij de meeste motorombouwen hebben we die rubbers gebruikt. ik weet in ieder geval een manta en drie Kadettjes die ze hebben. En allemaal hebben ze meer als 150 pk.
Zijn wel een stuk stugger als de standaard rubbers. Voordeel is wel dat je voor een tientje of drie twee hele goede rubbers hebt.
Bij de meeste motorombouwen hebben we die rubbers gebruikt. ik weet in ieder geval een manta en drie Kadettjes die ze hebben. En allemaal hebben ze meer als 150 pk.
Saab powerrr
we zijn vandaag begonnen met het grote verbouw proces
heb het vet nog aan de handen zitten hahaha heerlijk gevoel
we hebben heel wat kunnen doen vandaag vanochtend 7 uur begonnen
de nieuwe onderdelen waterpomp en spanrollen en geleiderollen
de nieuwe kop pakking
het motorblok eruit nog op de voortrein (later deze dag is de motor al verkocht dus dat was snelle knappe handel..)
de lege motorruimte
motor van de voortrein en lang leven de verlaaging (pipo bedankt hier voor nogmaals..)
GT/E acteras met verlaagings veren (schokdempers waren helaas niet op voorraad.. komt nog gelukkig...)
dit was het weer voor van daag volgende week verder klussen..
heb het vet nog aan de handen zitten hahaha heerlijk gevoel
we hebben heel wat kunnen doen vandaag vanochtend 7 uur begonnen
de nieuwe onderdelen waterpomp en spanrollen en geleiderollen
de nieuwe kop pakking
het motorblok eruit nog op de voortrein (later deze dag is de motor al verkocht dus dat was snelle knappe handel..)
de lege motorruimte
motor van de voortrein en lang leven de verlaaging (pipo bedankt hier voor nogmaals..)
GT/E acteras met verlaagings veren (schokdempers waren helaas niet op voorraad.. komt nog gelukkig...)
dit was het weer voor van daag volgende week verder klussen..
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
eey linda dat klopt
die heb ik helaas niet gemaakt
zal ik a.s zaterdag wel ff doen..
de set die ik bij pipo heb besteld is 60/60 (met schokdempers)
ik ga morgen 14 inch velgen halen.. (wou 13 maar ja..) deze zijn ook mooi
inmiddels ook een 1800s pan gevonden
dus we kunnen weer verder met het projecht a.s zaterdag
heb er nu al weer zin in.. alleen nu nog ff een goede (harde) rechter deur vinden...
wie o wie he...
die heb ik helaas niet gemaakt
zal ik a.s zaterdag wel ff doen..
de set die ik bij pipo heb besteld is 60/60 (met schokdempers)
ik ga morgen 14 inch velgen halen.. (wou 13 maar ja..) deze zijn ook mooi
inmiddels ook een 1800s pan gevonden
dus we kunnen weer verder met het projecht a.s zaterdag
heb er nu al weer zin in.. alleen nu nog ff een goede (harde) rechter deur vinden...
wie o wie he...
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten