project opel sedan TopperTheo (update 19-06-07)

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

project opel sedan TopperTheo (update 19-06-07)

Bericht door toppertheo »

dit is mijn project van mijn sedan die ik voor 4 weken terug gekocht heb en die ik nu ga opknappen.

ik heb het project ook al op het http://oldtimerforum.opelteameefde.com gepost maar zal jullie hier ook een beetje op de hoogte houden van het project :wink:


dit is dus tot zover ik ben op het oltimerforum opelteameefde



zondag beetje aan het neuzen op internet zag ik limo tekoop staan voor weinig dus direct gebeld over de staat van de auto en eigenaar zei dat het een nog harde auto was met paar plekjes.
dus direct afspraak gemaakt voor de volgende dag (gisteravond) en meteen een auto ambulance meegenomen beetje gehandeld en toen auto gekocht
het is een blauwe limo automaat uit 1978
de auto is ingevoerd (denk ik omdat ik nieuwe kentekenpapieren heb) het is voor de rest een orgineele auto alleen hebben ze de automaat vervangen voor een schakelbak.
voorzover ik kan zien (in het schemer) is er niet aan de auto gelast en is hij in goede staat (niet nieuw natuurlijk maar voor zijn leeftijd netjes)

hij stond tekoop omdat de vesnellingsbak kapot was volgens de eigenaar omdat als je reed en dan veel gas gaf hij wel veel toeren maakte maar niet vooruit kwam en dat deed hij in elke versnelling (volgens mij de koppelingsplaat af).

hij had er wel een andere motor bij compleet met versnellingsbak maar dat was een ander type motor en dat past allemaal niet op elkaar (in de auto zit een 1200S en er bij kreeg ik een 1200N + bak (dus dat past wel volgens mij) die kon ik dan ook wel inbouwen maar dan moest alles er uit en dat was hem teveel werk.

volgens mij is de auto in een nog goede staat zonder ernstige roestplekken (zal morgen alles beetje schoon maken).
helaas wel beetje schade aan de voorkant maar dat kan gemaakt worden en het interieur is ook flink uitgeleefd en ze zijn bij het contactslot bezig geweest met de draden dus dat word ook nog een flinke klus.


genoeg gepraat, ik heb vanmiddag snel even foto's gemaakt dus kijk zelf maar en laat maar horen wat je er van vind :wink:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door toppertheo op di jun 19, 2007 12:50 pm, 11 keer totaal gewijzigd.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

heb nog geen tijd gehad om hem schoon te maken maar hij heeft gister wel gelopen en GEREDEN :lol: helaas klonk het allemaal niet fris.
blokje wil niet stationaair lopen en heeft veel lawaai, maar dat kan ook uit de versnellingsbak komen van de koppeling want dat zit allemaal echt niet lekker.
heb er gister even een accu op gezet en geprobeerd te starten maar dat viel tegen omdat het contact helemaal niet werkt :shock: dus kapje er af en gekeken, hing de hele bedrading gewoon los onder het contact.
na beetje prutsen ging zomaar de tank meter omhoog tot bijna bovenin (dus heb er dus ook nog een zo goed als volle tank bij :D ) dus er was stroom alleen geen olie lampje en accu lamp enz.
wel deden de lampen het en alles werkt naar behoren :oke: stadslicht, gewoon licht, groot licht, knipperlichten, achteruit rijlicht, kortom alles.
alleen starten wilde hij nog niet dus dan maar even schroevendraaier op de startmotor en hij sprong direct aan! maar ging ook net zo snel weer uit dus de choke er op en nog een keer starten en toen liep hij.
maakte wel herrie omdat er geen uitlaat demper meer onder zit en de koppeling rammelde maar toch even proberen stukje te rijden, dus koppeling in en in de versnelling en koppeling omhoog en hij reed zo weg.
dus 5 meter voor uit en 5 meter terug in de vrij en toen kwam er een enorme verbrande lucht van koppelingsplaat in de auto dus ding maar weer uitgezet.
toen was het alweer laat genoeg want wekker ging vanmorge ook weer vroeg.
zal wel weekend worden voor ik hem ga schoon maken wand is altijd alweer donker als ik thuis kom dus dan zie je ook niet wat je schoon maakt.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ben dus eindelijk weer even met de kadett bezig geweest maar lijkt toch minder netjes te zijn dan eerst leek en er zitten toch wel een paar plekjes aan die ik eerst wil aanpakken.
ik zou denk ik wel door de APK kunnen komen zonder dat ik de plekjes behandel maar ja als je dan eenmaal met de auto rijd, dan ga je ook niet zo snel meer met de auto bezig dus heb ik besloten om hem eerst netjes te maken en dan pas voor de apk te doen.

helaas was de versnellingsbak wel het probleem van de aandrijving.
de eigenaar wist dus wel waar hij oversprak toen hij zei dat de bak kapot was, hij heeft er een nieuwe drukgroep en koppelingsplaten in gezet (of laten zetten) dus wist hij dat het daar niet aan lag.
het probleem zat hem in het toplager die zat er namelijk niet meer in! :shock: hadden gewoon de bak achter het blok gezet zonder toplager dan kun je verwachten dat de bak dus kapot gaat :dom:


heb helaas nog geen mooie foto's kunnen maken maar hier vast een paar pic's :mooi:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

maar goed ik ben weer heel even met de auto bezig geweest :oke:
was dit weekend ziek [smilie=hs_griep.gif] dus lekker op de bank gelegen filmpjes kijken.
ben vanmiddag weer even begonnen maar was nog wat tevroeg denk ik want na 3 uurtjes brak me het zweet van allekanten uit en voelde ik me niet lekker dus ben maar weer gestaakt :boe:

maar heb in die tijd toch nog redelijk wat kunnen doen: heb de auto uitgezogen en et blok er uit gehaald en ben even bezig geweest met tectiel te verwijderen want de vorige eigenaar kon wel eens aandeelhouder in tectiel zijn geweest en daarom zijn auto er helemaal vol mee gespoten te hebben.

ook heb ik van de week 2 hele mooie deuren kunnen bemachtigen die nog heel mooi zijn en zonder roest.
ze komen bij een autosloper bij mij in de buurt van zolder en liggen daar al ongeveer 10 jaar!
hij kreeg toen een sedan met heel weinig km op de teller die er nog punt gaaf uitzag alleen de hele achterkant was plat gereden.
hij heeft toen veel onderdelen eraf gehaald en op zolder gelegd.
waarschijnlijk heeft hij nog wel meer onderdelen van C kadett maar is op zolder dikke bende dus alles is moeilijk te vinden maar maar deze deuren stonden vooraan dus kon ze zo pakken.
komende dagen als ik een keer optijd ben maar even wat op zolder gaan rommelen kijken of ik nog iets moois vind :loop:

even een paar foto's want zonder is er ook niks aan zo'n verhaal :mooi: :P

blokje er uit
Afbeelding

lege motorruimte
Afbeelding

hier kun je zien dat er overal laag ML tectiel opzit
Afbeelding

hier heb ik het voorste gedeelte beetje schoon gepoetst met benzine
Afbeelding

foto van boven af
Afbeelding

de randen van de deur waren bij het uithalen beetje beschadigd (het blijft natuurlijk een autoSLOPER [smilie=hs_boos2.gif] ) daarom zijn de randen zwart gespoten zodat ze opzolder niet zouden gaan roesten.
Afbeelding

de felsranden nog helemaal gaaf zonder roest.
Afbeelding

hoop dat ik me deze week beter voel en nog iets kan doen aan de kadett!
als ik wat gedaan heb post ik het wel even.

groeten: TopperTheo :P
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

gisteravond weer even verder gegaan met de sedan en heb nu toch een paar min puntjes gevonden :shock:
heb eerst de koplampen en knipperlichten er uitgehaald en toen kwam het eerste min puntje al tevoorschijn.
de oortjes (bij het knipperlicht) heeft de vorige eigenaar (of eigenaar daar voor) al een beetje aan geprobeerd te lassen maar dat viel hem waarschijnlijk niet mee dus plamuur er over en klaar is hij weer :oops:
dus dat gedeelte kan ik er weer uitslijpen en nieuw er in lassen.
toen het voorfront zat toch iets verder inelkaar dan op het eerste gezicht leek dus dat word ook weer een lekker klusje.
toen de voorkant kaal was maar begonnen met de accubak kaal maken en de kachelventilator er af te halenen die rubberen matten een beetje los te krijgen.
dacht begin maar bij de accubak want daar zit altijd de meeste rottigheid! maar dat veel heel erg mee kon zelfs niks vinden zo op het eerste gezicht dus de hamer er bij gepakt en begonnen te slaan want dan zal er wel een laag plamuur op zitten maar waar ik ook sloeg er kwamen geen gaten.
dus ik dacht als dit het ergste is dan heb ik een super auto, tot ik bij de bestuurders kant kwam en daar een tikje gaf in ging er direct door met de hamer :schrik: dus dat word stukjes er in lassen.
toen maar even met de kachelventilator bezig geweest en kwam tot de conclussie dat die echt overleden was, dus daarom had de vorige eigenaar een gat in de ventilatorbak gemaakt :x niet gewoon de bak even los halen nee gewoon even de haakse slijper er in scheelt een boel schroefjes los draaien [smilie=hs_boos2.gif]
maar goed krijg er wel weer een andere in maar is gewoon jammer dat ze zo lomp bezig zijn geweest.

paar foto's van het geheel.


de rubberen matten er uit en de ventielator bak er af
Afbeelding

de andere zijkant beetje schoon gemaakt
Afbeelding

de voorkant beetje gedeukt
Afbeelding

de bestuurders kant die gelast moet worden
Afbeelding


als ik weer eens tijd heb en als het licht is dan de bende maar weer eens schoon maken want ventilatorbak zat stamp vol met blad en zooi.

Groeten TopperTheo
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ben vandaag weer even bezig geweest heb de draden bende allemaal naar 1 kant gelegd zodat ik er zo min mogelijk last van heb. (later alle draden maar even naar binnen leggen in de auto).
heb de rempomp er af gehaald zodat het nu mooi leeg word onder de kap en ik straks kan beginnen met alles schoon maken en nieuwe plaat zooi er inlassen kan.

dit weekend maar even voorfront er af halen en zij schermen en dan kijken of dat ook schrikken word :schrik:

foto van rotterij na even tikken met hamer :shock:

Afbeelding


foto van rempomp er af en leege motorruimte.
Afbeelding


groeten; TopperTheo
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ben gister weer verder gekomen met de kadett.
heb het interieur er uit gehaald en de vloerbedekking er uit gehaald.
was gister wel koud maar toch ben ik met water aan het spelen geweest.
mijn vriendin heeft namelijk de motorruimte weer verder schoon gemaakt en de tectiel bende er af gehaald (is wel een rot klus om dat tectiel er af te krijgen)!
om het tectiel er af te halen smeert ze het eerst in met benzine zodat het een beetje week word en dan ga ik met de hogedrukspuit het er proberen af te spuiten, het werkt wel maar gaat niet echt snel.
mijn vriendin vind het een leuke auto en heeft hem toegeeigend zo van "dat is een leuke auto die wil ik" [smilie=hs_auto.gif] en dan heb ik niks meer te vertellen :cry:
maar goed als zij die auto wil moet ze er ook voor werken :hhmm: dus poetsen zal ze en schuuren enz. ja het is nu haar auto dus moet ze er ook aan werken :lees:

ben zaterdag nog op zoek geweest naar onderdelen en heb een andere motorkap gekocht en ander dachboord en 4 dikke geele schokdempers en verlagings veren voor kadett. dit had een kennis in de buurt nog liggen.

paar foto's van het geheel :mooi:

de stoelen er uit
Afbeelding

de vloerbedekking er uit
Afbeelding

bijrijders kant klein gaatje helemaal rechts
Afbeelding

het gaatje bijrijderskant
Afbeelding

frammenummer verrott
Afbeelding

bestuurderskant helemaal goed dus geen gaatjes of slechte plekken gevonden :oke: wel veel oppervlakte roest maar dat kan er zo afgeschuurd worden.
Afbeelding

de nieuwe eigenaarres druk aan het poetsen
Afbeelding

en ooohhhwww wat had ze het koud maar door doen :oke:
Afbeelding

nog maar 1 omdat ze zo goed haar best deed [smilie=hs_aplaus.gif]
Afbeelding

ik zelf nog even op de foto in actie
Afbeelding

en het resultaat van een middagje poetsen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hebben nu alleen de linker kant helemaal schoon en de rechterkant een groot gedeelte werk zat dus!

groeten: TopperTheo
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

zo weer even bezig geweest.
heb nu de motorruimte helemaal leeg en heb het voorfront er voorweg gehaald en de spatborden er af zodat ik alles wat er achter zit kan gaan repareeren.
ik had bij het afhalen van de spatborden verwacht dat de stijl waar de deuren aan vast zitten ook wel helemaal gaar zou zijn maar dat viel erg mee.

heb eigenlijk tot nu toe alleen nog maar gestript en gesloopt maar daar gaat vanaf nu verandering in komen.
als het een beetje mee zit dan gaan we morgen met z'n tweeen flink bezig met de auto.
ik ga proberen deelen te lassen en dan gaat caren proberen om de tectiel die na dat ik het meeste er met de hogedrukspuit er af heb proberen te spuiten aan de binnenkant van de spatschermen zit er af te halen met een verf krabber ofzo. en gaat ze zoveel mogelijk plekjes waar roest zit proberen kaal te krijgen.
maar goed dat is iets voor morgen :wink:

eerst even een paar pic's van wat ik zo afgelopen week smiddag's tussen 5 en 6 heb gedaan heb :mooi:

voorscherm er af gehaald
Afbeelding

dit is er nog over van het voorscherm
Afbeelding

wat las werk van vorige eigenaar wat ook weer vervangen moet worden
Afbeelding

plekje bovenop wat gelast moet worden
Afbeelding

de stijl waar de deur aan vast zit zonder rot gaten (voor zover ik kon vinden)
Afbeelding

stijl aan bijrijderskant met een klein gaatje aan de onderkant (was met hamer aan het tikken en dit klonk zacht en na even tikken ging ik er door)
Afbeelding

het gaatje
Afbeelding

de voorste balk die een tik gehad heeft en dus weer uitgedeukt moet worden
Afbeelding

alle kabels weg gehaald zodat ik ongestoord kan lassen
Afbeelding

is nu we een bende in de auto maar ga eerst de voorkant opknappen en dan steeds verder naar achter (is de bedoeling) :wink:
Afbeelding

nog maar 1 van de draaden rommel
Afbeelding



dat was het eerst weer even :!:

groeten: Topper Theo
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ben vandaag weer even bezig geweest maar niet zoveel gedaan als gehoopt :cry:
was nog maar net bezig en toen begon het al te regenen :boe:
maar goed heb tussen de buien door toch nog iets kunnen doen, ben met de hogedrukspuit bezig geweest en heb veel tectiel er zo af kunnen spuiten en de rest zit zo vast dat ik het er maar gewoon op laat zitten want er komt toch nieuw tectiel op.
het wilde er eerst niet best af met de hogedrukspuit dus maar even de vuilfrees er op gezet en toen nog maar even keer geprobeerd maar schoot nog niet echt op dus de druk even hoger (200 bar) en toen ging het stuk beter :oke:
alles wat ook maar een beetje los zat vloog er af! dus ook de losse verf en losse kit en daar waar dun plaatwerk zat ging hij er ook doorheen :shock:
ben dus weer wat gaten rijker :cry: maar komt allemaal goed (hoop ik)

paar foto's van het geheel :mooi:


koplamp randje behoorlijk krokant
Afbeelding


bovenkant koplamp waar ook rotterij zit
Afbeelding


kwam nog stukje dorpel laswerk van vorige eigenaar tegen (wat ik overnieuw mag doen :cry:
Afbeelding

spatscherm vol met oude tectiel
Afbeelding

de helft schoon
Afbeelding

helemaal schoon
Afbeelding


de veerschotels lijken ook nog goed dus dat scheelt weer las klusje
Afbeelding


dit was et weer voor deze keer :P

groeten: Topper Theo



Tot zover was ik afgelopen weekend gekomen en heb ik gepost op het oldtimer opelteameefde
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
lowdriver
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: wo jul 19, 2006 4:41 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door lowdriver »

mooi werk! zo ben ik nu ook bezig.. niet zo ver al maar bezig..
[img]http://i40.photobucket.com/albums/e231/lowdriver/Kadett-Heden.jpg[/img]
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

wat die kadettjes kunnen roesten he.

Zie wel dat je een mooie sleutel ruimte hebt dus je kan voorlopig nog wel vooruit.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

vandaag pakketje gekregen met mooie spullen!!!

heb vandeweek even wat nieuwe spullen besteld zodat ik deze komende dagen weer verder kan met de kadett!

zal nu wel redelijk opschieten met de kadett want ben vrij t/m 2 januari dus elke dag bezig.

foto's van het pakketje.

Afbeelding

dit zat er dus in het parketje
Afbeelding


Afbeelding

even spatbordje los aan de auto gezet
Afbeelding

hoewel het spatbord imitatie is past het toch mooi
Afbeelding

heb van een kennis die in een autoschade herstel bedrijf werkt een borstel gekregen die hun gebruiken om het plaatwerk schoon te maken van verf en roest en werkt super mooi zo'n borstel! ding haalt zelfs zonder problemen de roest uit de putjes weg en laat mooi blank metaal achter

Afbeelding


Afbeelding


nadat alles kaal is, ontvet ik het en spuit ik het direct in de zink spray zodat het niet meer roesten kan.
Afbeelding

groeten: TopperTheo
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Pablo
C verslaafd
Berichten: 560
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 10:02 am
Locatie: Son

Bericht door Pablo »

Waar heb je al dit moois besteld?, Arta?
Fwd is for girlzzzz
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

jep deze delen komen allemaal bij arta vandaan

was de goedkoopste die ik zo kon vinden.

of weet jij nog een goedkoper adress??

de kwaliteit lijkt mij ook goed heb al even snel wat gepast en gemeten maar kon zo geen afwijkingen vinden.
heb de dorpels ook beetje opgemeten en onde de deur gepast want die schijnen nogal vaak krom te zijn maar het lijkt er op dat dit mooi past.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

Je zou ook Andre Zoons eens kunnen bellen.

die levert ook een hoop op C Kadett gebied.

OOK voor en achterassen 1.6S en 2.0.

tel. 0629585804.

staat ook achterop ons clubblad.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten