Opknapbeurt c2 coupe
Moderator: JvV
Opknapbeurt c2 coupe
Gisteren was ik van plan de klapraampjes van mijn coupé
ik ga naar mn plaatwerker die schroeft er een bus in waar weer een speciale beugel opkomt waardoor je hem er wel uit kunt slaan. van boven af.
Ik heb eens iemand gehoord die stookte het geheel warm dat scheelde ook nog al eens.
Of het aan te raden is durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Succes met de restauratie zal het eens een beetje blijven volgen.
Auto heeft zo wel zn plekjes maar is nog niet zo heel erg denk ik.
Ik heb eens iemand gehoord die stookte het geheel warm dat scheelde ook nog al eens.
Of het aan te raden is durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Succes met de restauratie zal het eens een beetje blijven volgen.
Auto heeft zo wel zn plekjes maar is nog niet zo heel erg denk ik.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C verslaafd
- Berichten: 682
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
- Locatie: Gent/Lichtervelde BE
die zwarte mat zit in alle kadettjes, anti dreun matten heet dat denk ik...
en het zijn de normaal rotte kadett plaatsen...
Voor je deuren, het bovenste pinnetje moet je naar onder slaan en het onderst naar boven.
Best even wat kruipolie laten inwerken dan moet dat normaal lukken.
Veel plezier/succes met de resto!
en het zijn de normaal rotte kadett plaatsen...
Voor je deuren, het bovenste pinnetje moet je naar onder slaan en het onderst naar boven.
Best even wat kruipolie laten inwerken dan moet dat normaal lukken.
Veel plezier/succes met de resto!
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Hallo Marton,
Denk dat je jezelf af moet vragen wat je met de Kadett wilt ... volledig restaureren of weer rijdbaar maken...
Het laswerk beperkt zich zo te zien tot delen die buiten het zicht vallen en hoef je dus niet perse spuitwerk te (laten) doen !!!
Het voorscherm lijkt mij een imitatiescherm wat niet goed behandeld is, als je volledig gaat restaureren zou ik ze vervangen, anders zou ik ze weer gebruiken ...
Mvg Erik
Denk dat je jezelf af moet vragen wat je met de Kadett wilt ... volledig restaureren of weer rijdbaar maken...
Het laswerk beperkt zich zo te zien tot delen die buiten het zicht vallen en hoef je dus niet perse spuitwerk te (laten) doen !!!
Het voorscherm lijkt mij een imitatiescherm wat niet goed behandeld is, als je volledig gaat restaureren zou ik ze vervangen, anders zou ik ze weer gebruiken ...
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Hoi Erik,
Daar sla je de spijker op z'n kop, ik ben er zelf namelijk nog niet aan uit. Ik heb gister de sierstrips eraf getrokken en besloten dat deze niet meer terug komen, verder zien de de wielkasten achter er ook niet meer super uit. Dus er zit ook wel wat werk aan de buitenkant. Of ik dat bij kan werken weet ik niet, volledig overspuiten is natuurlijk altijd mooier, maarja, het geld moet er ook zijn he.
Groeten
Daar sla je de spijker op z'n kop, ik ben er zelf namelijk nog niet aan uit. Ik heb gister de sierstrips eraf getrokken en besloten dat deze niet meer terug komen, verder zien de de wielkasten achter er ook niet meer super uit. Dus er zit ook wel wat werk aan de buitenkant. Of ik dat bij kan werken weet ik niet, volledig overspuiten is natuurlijk altijd mooier, maarja, het geld moet er ook zijn he.
Groeten
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Hallo Marton,
Persoonlijk zou ik dan alleen het direct noodzakelijke doen, als je eenmaal compleet aan gaat pakken dan loopt het echt in de papieren...
Tevens zou ik dan de strippen op de zijkant laten zitten; buiten het feit dat deze alleen op de luxe uitvoeringen zaten; maar dan kun je bv. ook alleen de onderkant van de achterschermen laten spuiten i.p.v. het complete scherm... scheelt weer in de kosten...
Mvg Erik
Persoonlijk zou ik dan alleen het direct noodzakelijke doen, als je eenmaal compleet aan gaat pakken dan loopt het echt in de papieren...
Tevens zou ik dan de strippen op de zijkant laten zitten; buiten het feit dat deze alleen op de luxe uitvoeringen zaten; maar dan kun je bv. ook alleen de onderkant van de achterschermen laten spuiten i.p.v. het complete scherm... scheelt weer in de kosten...
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Ik zal van de week eens de kosten uit gaan zoeken voor spuiten en dergelijke, dan kan ik beslissen.
Gisteren niet veel bijzonders meer tegengekomen. Wel gezien dat de nieuwe bodemplaat aan de bestuurderskant gewoon over de oude heen is gelast. En er zat een prachtige aluminium plaat over de accubak gepopnagelt:
Rechterbinnenscherm is een nieuw stuk ingelast, maar scheef, hierdoor zit die rand bij de koplamp helemaal fout, erg onhandig met verwijderen van het buitenscherm en het knipperlichtkapje:
Groeten Marton
PS. Volgende keer dat ik jullie verveel met foto's hoop ik dat er wat nieuw staal in zit
Gisteren niet veel bijzonders meer tegengekomen. Wel gezien dat de nieuwe bodemplaat aan de bestuurderskant gewoon over de oude heen is gelast. En er zat een prachtige aluminium plaat over de accubak gepopnagelt:
Rechterbinnenscherm is een nieuw stuk ingelast, maar scheef, hierdoor zit die rand bij de koplamp helemaal fout, erg onhandig met verwijderen van het buitenscherm en het knipperlichtkapje:
Groeten Marton
PS. Volgende keer dat ik jullie verveel met foto's hoop ik dat er wat nieuw staal in zit
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Reken voor het spuiten tegenwoordig maar ergens tussen de 1500,- en de 3500,- afhankelijk van waar je auto laat spuiten (bij b.v. een eenmanszaak of een Focwa-bedrijf) en wat je er precies aan wilt laten spuiten (alleen buitenkant of ook onder de motorkap en dergelijke...
Het zou natuurlijk kunnen dat je een spuiter vindt voor bv. 800,- (voordat hier hele discussie komen over spuitkosten), maar dan moet je je wel afvragen of het dan mooi genoeg wordt en wat deze persoon er dan precies voor doet (bv. andere door diegene gespoten auto's gaan bekijken om te kijken of het wel mooi genoeg is )
Platen in een auto 'pomp-nagelen' was vroeger (voordat de APK er kwam) nog heel normaal om een gat dicht te maken; dit kom je wel meer tegen bij oudere auto's
Mvg Erik
Het zou natuurlijk kunnen dat je een spuiter vindt voor bv. 800,- (voordat hier hele discussie komen over spuitkosten), maar dan moet je je wel afvragen of het dan mooi genoeg wordt en wat deze persoon er dan precies voor doet (bv. andere door diegene gespoten auto's gaan bekijken om te kijken of het wel mooi genoeg is )
Platen in een auto 'pomp-nagelen' was vroeger (voordat de APK er kwam) nog heel normaal om een gat dicht te maken; dit kom je wel meer tegen bij oudere auto's
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Kijk; DAT is ideaal om er aan alle kanten bij te komen...
Zo te zien heb je besloten om hem toch helemaal goed aan te pakken; dat is mooi om te zien ... ik miste de laatste tijd al een update en was bang dat 'het project' afgeblazen was !!!
Veel plezier met het laswerk (dat is het mooiste van het opknappen)
Mvg Erik
Zo te zien heb je besloten om hem toch helemaal goed aan te pakken; dat is mooi om te zien ... ik miste de laatste tijd al een update en was bang dat 'het project' afgeblazen was !!!
Veel plezier met het laswerk (dat is het mooiste van het opknappen)
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Ja, heb een tijdje niet geupdate maar ben wel degelijk bezig geweest. Ik kan er alleen in het weekend aan werken en heb nu een tijd zonder lasapparaat gezeten, dus het ging even niet zo snel. Maar ondertussen onderdelen opgeknapt en dergelijke, en nu die in het spit hangt kan ik weer verder aan de carosserie.
Groeten.
Groeten.
en dan denk je dat hij hard is he :p
dat is dan vaak het ergste
ik heb dat met het opknappen van de mijne wel gezien
in het begin zie je maar een klein beetje maar als
je alles eraf en eruit hebt zit echt overal rotte stukken in
en van die amateur las gevallen erin
maarja het zal wel goed komen neem ik aan.
en het was zon mooie kadett !!!
dat is dan vaak het ergste
ik heb dat met het opknappen van de mijne wel gezien
in het begin zie je maar een klein beetje maar als
je alles eraf en eruit hebt zit echt overal rotte stukken in
en van die amateur las gevallen erin
maarja het zal wel goed komen neem ik aan.
en het was zon mooie kadett !!!
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
-
- C ervaren
- Berichten: 406
- Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
- Locatie: astencity
- Contacteer:
hee dacht al hoorde dat er nog een coupe in asten reed maar zag hem nooit.nu weet ik waarom hij hangt aan het spit
mooie kantelbok.heb je die zelf gemaakt??? of zo gekocht.
moet er ook nog een keer een maken.dan denk ik dat ik is langskom om wat op te meten
mooie kantelbok.heb je die zelf gemaakt??? of zo gekocht.
moet er ook nog een keer een maken.dan denk ik dat ik is langskom om wat op te meten
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten