Opknapbeurt c2 coupe

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Marton
C liefhebber
Berichten: 102
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 11:51 am

Opknapbeurt c2 coupe

Bericht door Marton »

Gisteren was ik van plan de klapraampjes van mijn coupé
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ik ga naar mn plaatwerker die schroeft er een bus in waar weer een speciale beugel opkomt waardoor je hem er wel uit kunt slaan. van boven af.

Ik heb eens iemand gehoord die stookte het geheel warm dat scheelde ook nog al eens.

Of het aan te raden is durf ik eigenlijk niet te zeggen.

Succes met de restauratie zal het eens een beetje blijven volgen.

Auto heeft zo wel zn plekjes maar is nog niet zo heel erg denk ik.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Bericht door koendd »

die zwarte mat zit in alle kadettjes, anti dreun matten heet dat denk ik...
en het zijn de normaal rotte kadett plaatsen...

Voor je deuren, het bovenste pinnetje moet je naar onder slaan en het onderst naar boven.
Best even wat kruipolie laten inwerken dan moet dat normaal lukken.

Veel plezier/succes met de resto!
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Hoi,

Je hebt speciale pennetrekkers om de pennen van je deurscharnieren te verwijderen.
Kosten geloof ik een paar euro's maar werkt erg makkelijk.
Hierbij een slagijzer maken en dan meppen..

Succes en grtz
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
Marton
C liefhebber
Berichten: 102
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 11:51 am

Bericht door Marton »

Hej, bedankt voor de snelle reacties.

Vandaag een beetje laat begonnen dus niet erg veel gedaan gekregen. Wel m
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Marton,

Denk dat je jezelf af moet vragen wat je met de Kadett wilt ... volledig restaureren of weer rijdbaar maken...

Het laswerk beperkt zich zo te zien tot delen die buiten het zicht vallen en hoef je dus niet perse spuitwerk te (laten) doen !!!

Het voorscherm lijkt mij een imitatiescherm wat niet goed behandeld is, als je volledig gaat restaureren zou ik ze vervangen, anders zou ik ze weer gebruiken ...

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Marton
C liefhebber
Berichten: 102
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 11:51 am

Bericht door Marton »

Hoi Erik,

Daar sla je de spijker op z'n kop, ik ben er zelf namelijk nog niet aan uit. Ik heb gister de sierstrips eraf getrokken en besloten dat deze niet meer terug komen, verder zien de de wielkasten achter er ook niet meer super uit. Dus er zit ook wel wat werk aan de buitenkant. Of ik dat bij kan werken weet ik niet, volledig overspuiten is natuurlijk altijd mooier, maarja, het geld moet er ook zijn he.

Groeten
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Marton,

Persoonlijk zou ik dan alleen het direct noodzakelijke doen, als je eenmaal compleet aan gaat pakken dan loopt het echt in de papieren...

Tevens zou ik dan de strippen op de zijkant laten zitten; buiten het feit dat deze alleen op de luxe uitvoeringen zaten; maar dan kun je bv. ook alleen de onderkant van de achterschermen laten spuiten i.p.v. het complete scherm... scheelt weer in de kosten...

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Marton
C liefhebber
Berichten: 102
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 11:51 am

Bericht door Marton »

Ik zal van de week eens de kosten uit gaan zoeken voor spuiten en dergelijke, dan kan ik beslissen.

Gisteren niet veel bijzonders meer tegengekomen. Wel gezien dat de nieuwe bodemplaat aan de bestuurderskant gewoon over de oude heen is gelast. En er zat een prachtige aluminium plaat over de accubak gepopnagelt:

Afbeelding

Afbeelding

Rechterbinnenscherm is een nieuw stuk ingelast, maar scheef, hierdoor zit die rand bij de koplamp helemaal fout, erg onhandig met verwijderen van het buitenscherm en het knipperlichtkapje:

Afbeelding

Groeten Marton

PS. Volgende keer dat ik jullie verveel met foto's hoop ik dat er wat nieuw staal in zit :lol:
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Reken voor het spuiten tegenwoordig maar ergens tussen de 1500,- en de 3500,- afhankelijk van waar je auto laat spuiten (bij b.v. een eenmanszaak of een Focwa-bedrijf) en wat je er precies aan wilt laten spuiten (alleen buitenkant of ook onder de motorkap en dergelijke...

Het zou natuurlijk kunnen dat je een spuiter vindt voor bv. 800,- (voordat hier hele discussie komen over spuitkosten), maar dan moet je je wel afvragen of het dan mooi genoeg wordt en wat deze persoon er dan precies voor doet (bv. andere door diegene gespoten auto's gaan bekijken om te kijken of het wel mooi genoeg is :wink: )

Platen in een auto 'pomp-nagelen' was vroeger (voordat de APK er kwam) nog heel normaal om een gat dicht te maken; dit kom je wel meer tegen bij oudere auto's :twisted:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Marton
C liefhebber
Berichten: 102
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 11:51 am

Bericht door Marton »

Zo, daar hangt ie dan, in het spit en onder een tent zodat ik met slecht en TE goed weer toch door kan krabben.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Marton
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Kijk; DAT is ideaal om er aan alle kanten bij te komen...

Zo te zien heb je besloten om hem toch helemaal goed aan te pakken; dat is mooi om te zien ... ik miste de laatste tijd al een update en was bang dat 'het project' afgeblazen was !!! :oops:

Veel plezier met het laswerk (dat is het mooiste van het opknappen) :wink:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Marton
C liefhebber
Berichten: 102
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 11:51 am

Bericht door Marton »

Ja, heb een tijdje niet geupdate maar ben wel degelijk bezig geweest. Ik kan er alleen in het weekend aan werken en heb nu een tijd zonder lasapparaat gezeten, dus het ging even niet zo snel. Maar ondertussen onderdelen opgeknapt en dergelijke, en nu die in het spit hangt kan ik weer verder aan de carosserie.

Groeten.
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

en dan denk je dat hij hard is he :p
dat is dan vaak het ergste

ik heb dat met het opknappen van de mijne wel gezien
in het begin zie je maar een klein beetje maar als
je alles eraf en eruit hebt zit echt overal rotte stukken in
en van die amateur las gevallen erin

maarja het zal wel goed komen neem ik aan.
en het was zon mooie kadett !!!
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
pipo
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
Locatie: astencity
Contacteer:

Bericht door pipo »

hee dacht al hoorde dat er nog een coupe in asten reed maar zag hem nooit.nu weet ik waarom :wink: hij hangt aan het spit

mooie kantelbok.heb je die zelf gemaakt??? of zo gekocht.
moet er ook nog een keer een maken.dan denk ik dat ik is langskom om wat op te meten :lol:
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten