Blauwe coupe

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Guybrush_threepwood
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 3:04 pm

Blauwe coupe

Bericht door Guybrush_threepwood »

dit is em dan!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is me project de komende tijd.

wat ik nog moet doen?
motor inbouwen
interieur inbouwen
apk klaar maken
andere sr velgen monteren (opgeknapte)

de onderkant is door de vorige eigenaar vernieuwd en gespoten. de dorpels en bodem zijn wel hard. alleen de kofferbak bodem is slecht.

ik wil hem eigelijk zo snel mogelijk laten keuren. is dit een haalbaar doel
of leef ik in een droomwereld?

als ie dan gekeurd is wil ik de roestplekje verwijderen en bijwerken met deze kleur. als dat met niet naar de zin is wil ik hem helemaal laten spuiten.

ik laat de komende tijd wel meer foto
Smooth lika a butterfly!
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

tis maar net waar je de grens legt maar in principe moet het wel lukken met twee zaterdagen
Guybrush_threepwood
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 3:04 pm

Bericht door Guybrush_threepwood »

ik hoop het
Smooth lika a butterfly!
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

persoonlijk zou ik eerst de roest 'plekjes' wegwerken voordat je alles inbouwd, dan zit dat iig nooit in de weg :wink:
Guybrush_threepwood
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 3:04 pm

Bericht door Guybrush_threepwood »

heb op de bodem de plakjes roest weg gehaald en gespoten. dan kan later de vloer bedekking er zo in. hoe doen andere mensen dat met die dopjes in de bodem? ik mis er een paar namelijk....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


dit zijn de velgen die er straks onder komen. ze moeten nog in de zilverkleur gespoten worden.
voor een niet verbreede velg zijn de banden wel breed vind ik (205/60)

Afbeelding

Afbeelding

verder niet veel gedaan maar de komende dagen ga ik weer aan de slag. voorlopig ben ik aan het nadenken hoe ik alles moet doen en in welke volgorde...
Smooth lika a butterfly!
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Bericht door koendd »

hehe, je koffer ziet er even krokant uit als die van mij!
hopelijk is hij niet zo krokant :)
veel plezier met de resto...
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
Guybrush_threepwood
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 3:04 pm

Bericht door Guybrush_threepwood »

kan iemand me trouwens zo uit het hoofd ook vertellen of dit ook een orginele opelkleur is die ik op me kadett heb?
Smooth lika a butterfly!
Marton
C liefhebber
Berichten: 102
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 11:51 am

Bericht door Marton »

Wat is er met je hemeltje gebeurt, hebben ze die zwart proberen te spuiten?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Guybrush_threepwood schreef:kan iemand me trouwens zo uit het hoofd ook vertellen of dit ook een orginele opelkleur is die ik op me kadett heb?
Volgens mij is dit wel een originele kleur uit die jaren, heb laatst de kleurenwaaier er nog bij gehad ... geef anders ff het kleurnummer door die op het plaatje staat die op het voorfront zit (zilverkleurigplaatje).

Zo te zien aan de roestplekjes lijkt het wel of er rechtsachter een keer een nieuw achterscherm opgezet is; heeft hij deze roestplekjes ook op de dorpel onder het portier en in die sponning !?

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Wat ik trouwens wel bijzonder vind is dat het een C2 is van maart 1977 !?

Kun je eens de eerste twee cijfers doorgeven van het chassisnummer ... ben zeer benieuwd (dacht dat ik nl. een van de eerste C2's had van 07-1977 :roll: ).

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Guybrush_threepwood
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 3:04 pm

Bericht door Guybrush_threepwood »

hallo,

weet het bouwjaar niet want ik heb de papieren nog niet.... hoe weet je dat het een c2 van maart 77 is?
ik ben student en zit op kamers... de auto staat bij mijn ouders maar zodra ik thuis ben geef ik het nummer van het chassis en van de keur even door.

wel veel roest plekjes he? ik hoop dat ik ze een beetje kan bijwerken.
de onderkant is in ieder geval wel hard.

het hemetje is inderdaad gespoten, heeeel jammer. ik heb er nog een hemeltje bij maar ik ben bang dat ik die er niet mooi in krijg. mischien kan ik deze ook over verven / spuiten.
Smooth lika a butterfly!
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Guybrush_threepwood schreef:hallo,

weet het bouwjaar niet want ik heb de papieren nog niet.... hoe weet je dat het een c2 van maart 77 is?
ik ben student en zit op kamers... de auto staat bij mijn ouders maar zodra ik thuis ben geef ik het nummer van het chassis en van de keur even door.

wel veel roest plekjes he? ik hoop dat ik ze een beetje kan bijwerken.
de onderkant is in ieder geval wel hard.

het hemetje is inderdaad gespoten, heeeel jammer. ik heb er nog een hemeltje bij maar ik ben bang dat ik die er niet mooi in krijg. mischien kan ik deze ook over verven / spuiten.
Heb het kenteken ff ingevoerd op http://www.rdw.nl en dan krijg je de gegevens ervoor; dat het een C2 is kun je zien aan de knipperlichten naast de koplampen, etc...

Veel roestplekjes ??? Ach, dat is allemaal relatief .. alles is op te lossen ... als het chassisnummer in de bodemplaat naast de stoel nog maar leesbaar is ... :wink:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Guybrush_threepwood
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 3:04 pm

Bericht door Guybrush_threepwood »

ow oke... das wel handig jah

ach ik ga gewoon aan de slag met het opknappen. eerst de motor erin
en dan maar verder als rijdend project.
Smooth lika a butterfly!
Guybrush_threepwood
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 3:04 pm

Bericht door Guybrush_threepwood »

hallo,

het blok zit er inmiddels in! later zal ik foto's posten.

een paar vraagjes nog: waar kan ik een themostaat weghalen?
en kan iemand een foto posten van het systeem voor het gas geven?
ik mis denk ik een onderdeeltje mis maar weet t niet zeker. als ik even kan kijken hoe het bij een ander zit dan kom ik er wel uit..

het is dus onder de motor kap. van het uiteinde van wat naar binnen gaat en aan het gaspedaal vast zit. naar de carb.

bedankt!
Smooth lika a butterfly!
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

Guybrush_threepwood schreef:als het chassisnummer in de bodemplaat naast de stoel nog maar leesbaar is ...
En dan is er nog niets aan de hand, alleen kost het je weer geld om een nieuw nummer te laten inslaan...
vertrokken
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten