Pagina 1 van 3

restauratie kadett sedan!

Geplaatst: do apr 24, 2008 11:57 am
door tombo
hallo allemaal

ik wil graag op dit forum laten zien waar ik mee bezig ben,
met een kadett natuurlijk

het word een heel project.

het is de bedoeling om het helemaal te laten zandstralen,

ben nu bezig om hem helemaal kaal te maken.

foto1
Afbeelding

foto2
Afbeelding

zal vanavond nog wat fotos maken hoe die er nu bij staat

groetjes tom

Geplaatst: do apr 24, 2008 7:09 pm
door daruler
zit veel wark in volgens mij

Geplaatst: do apr 24, 2008 7:24 pm
door tombo
hoi
er zit inderdaad een hoop werk aan,
maar dat vind ik wel het mooie eraan
van niks iets maken.

foto 3

Afbeelding

zo staat de kadett er nu bij

wat er zoiezo aan moet gebeuren zijn

spatbordbevestiging, A-stijlen, bodem links en rechts dorpels wielranden,
en alles wat ik nog niet heb gezien
Afbeelding

de andere kant

groetjes tom

Geplaatst: do apr 24, 2008 7:27 pm
door schrump
zo te zien ga je het op de enige juiste manier regelen.
suxxes!

Geplaatst: do apr 24, 2008 8:24 pm
door tombo
dank je

ja ik doe het goed of niet!

ik heb er inmiddels eentje bijgekocht voor de onderdelen
is altijd handig om er bij te hebben

als hij helemaal kaal is word hij helemaal gestraald dan kan ik echt zien
wat er aan moet gebeuren. maar over een jaatje is het vast een hele mooie kadett.
groetjes tom

Geplaatst: do apr 24, 2008 11:18 pm
door City
Je hebt ook het enige goede motto te pakken.
Heel veel succes en we blijven het volgen.

FF een tip straal alleen de sponningen de bodem motorruimte en koffervloer.
Ik heb hier een coupe staan die ook gestraald is en daar springen de tranen van in je onderbroek
dat is 1 grote golfplaat geworden doordat ze ook de vlakke plaat hebben gestraald.

Mvg Patrick

Geplaatst: vr apr 25, 2008 9:15 am
door roberto
kan je hem dan niet beter zelf helemaal kaal schuren en dan enkelt de hoekjes waar je niet bij kan laten stralen

Geplaatst: zo apr 27, 2008 4:13 pm
door tombo
hallo

het gaat me vooral om de bodem en de wielkasten, waar de dikke tectyl enzo op zit.

heb zelf een klein straalapparaat voor het "gewone straalwerk".

daar doe ik ook alle motor onderdelen mee.

heb nu zo'n staalborstel voor op de haakse slijper gekocht
kijken of dat gaat

ben gistere bezig geweest met de achteras

Afbeelding

heb er schijfremmen opgebouwd!

denk dat het straks wel heel mooi staat die schijfremmen

hou jullie op de hoogte

groetjes tom

Geplaatst: zo apr 27, 2008 7:55 pm
door kadettcoupe.20e
hoi daar zo ik juist eerst schrapen want daar moeten ze veel te hard op straalen dan gaan ze er eerder door heen om dat ze telang op een plek straalen en dat is toch zonde want dat moet je ook weer dicht maken


gr jurgen

Geplaatst: vr mei 02, 2008 9:45 am
door tombo
hallo allemaal

het stralen van me kadett gaat niet door.
ik ben bezig met een kantelbok en dan ga ik hem met de hand schoonmaken, na de vele reacties om hem niet te doen.

hoe gaat het verwijderen van tectyl enzo het snelst?


groetjes tom

Geplaatst: vr mei 02, 2008 10:26 am
door corsa-erik
tombo schreef:
hoe gaat het verwijderen van tectyl enzo het snelst?
Ik zou het zelf doen met een elektrische verfbrander en een plamuur mes.

Maar er schijnen ook een soort schuurschijven van Scotch/M3 te zijn die erg goed werken op de haakse slijper.

Geplaatst: vr mei 02, 2008 5:37 pm
door geezer
corsa-erik schreef:
tombo schreef:
hoe gaat het verwijderen van tectyl enzo het snelst?
Maar er schijnen ook een soort schuurschijven van Scotch/M3 te zijn die erg goed werken op de haakse slijper.
die werken goed, maar niet op tectyl. Zitten na een paar seconden helemaal vol en je smeerd het over de hele auto

Geplaatst: do mei 29, 2008 11:40 am
door tombo
een update van mijn kadett

heb hem nu helemaal kaal gemaakt. ben nu begonnen met het lakvrij maken.

ben met de motorruimte begonnen ik straal hem helemal met de hand
daarna schuur ik hem met 180 schuurpapier. heb een stukje gedaan gaat best wel vlot al zeg ik het zelf

Afbeelding

tevens heb ik andere voorschermen en een motorkap

ben er nu ook uit wat voor een motor erin komt wilde eerst een c20xe
maar ik wil hem zoiezo omlaten keuren. en met een c20xe moet hij naar lelystad voor de typegoedkeur kost 1200 euro

ga nu voor een 2400 cih met aanpassingen zodat ik er alleen mee naar de rdw hoef voor een motoromkeuring. daarvoor pas ik de motorcode op het blok aan. maak er dan een 2 liter.

dat leverd verder geen problemen op om dat de 2 liters orgineel geleverd zijn.

groetjes tom

Geplaatst: do mei 29, 2008 2:14 pm
door roberto
de 2.0 is volgens mij enkelt geleverd in een coupe uitvoering
de sedan uitvoering dacht ik tot enkelt 1.6

Geplaatst: do mei 29, 2008 4:07 pm
door malle pietje
roberto schreef:de 2.0 is volgens mij enkelt geleverd in een coupe uitvoering
de sedan uitvoering dacht ik tot enkelt 1.6
de sedan c1 series is voor zover ik weet alleen maar een 1.2 geleverd geweest,dan zou voor zover mij bekend het originele motorvermogen + 40% goedgekeurd worden bij de rdw met een kleine motorwijziging.


gr,
Guus.