Opel Kadett C II Sedan - Some modifications...
Geplaatst: ma okt 01, 2007 10:22 pm
Hej mensen!
Na een tip van TopperTheo hier een topicje over mijn Kadett! Mijn allereerste auto, heb em nu bijna een jaar. Ik ben van plan wat dingen aan te passen, zowel uiterlijk als aan de motor, en als het even mee zit em op termijn over te spuiten. Ik ben student, dus probeer alles low-budget te houden, maar er toch wat moois van te maken!
--> Opel Kadett C II Sedan 1200N <--
Een maandje nadat ik em had gekocht bleek dat de veer linksachter dwars doormidden was (had ik toen al eens gepost) en dat boven die veerschotel een flink roestgat zat. De vorige eigenaar wou er niets van weten, maar ik wou het em toch even laten weten, omdat hij daar niets over had gezegd en ik daar aardig van baalde toen ik erachter kwam!
Ik heb toen alles van de achterophanging geschuurd met de boormachineborstel, m'n pa heeft de nodige dingen gelast, daarna stevig in de tektiel of zwarte verf. De schokdempers achter toen rood gemaakt, en de remtrommels ook, dat lijkt erg gaaf
Na al dat werk voor de APK gegooid, en op een ruim wiellagertje na kwam hij er in 1 keer door! Dat was een meevaller, en dan was de 450.-die ik er voor heb laten zakken zeker de moeite waard!
Later de bandenletters wit gemaakt met een verfstift. Mensen met dezelfde SR-velgen, niet verlaagd dus met grote banden, echt een aanrader, het lijkt ineens een stuk sportiever en het breekt de enorme bandenmassa een beetje!
De geluidsinstallatie is prima! Zelf een nieuwe verhoogde hoedenplank gemaakt (zwart kunstleer) (helaas moest ik wat in het metaal van de carosserie eronder zagen, omdat de plank niet veel hoger kon en de boxen toch nog te diep waren). Daarin 2 x 500 watt (PMPO) 3-weg speakers (Excalibur X69.14).
Later voor beide deuren nieuwe deurpanelen gemaakt (wit kunstleer), met daarin aan beide kanten een 240 watt (PMPO) 3-weg speaker (Excalibur X17.03). Er zit een Sony XPloid! radio in van 4x50 watt. Ik wil misschien ooit nog de Excalibur Bass Tube, maar wacht nog even tot ze wat goedkoper worden of tweedehands te koop komen. Hoewel er zonder die bass-tube nu ook al een heel mooi geluidje in zit! Excalibur is niet duur, maar qua geluid toch erg goed!
Ik heb nog andere plasticjes voor achter de deurhendel, die waren beide kapot gegaan.
Lijkt me ook nog wel eens wat om stoelen erin te hebben met leren bekleding, maar ja, die zijn nog aardig prijzig en dan kan ik nog wel even af met de huidige stoelen, want die zijn nog prima.
Ook zit er een 27 MC bakkie in van Capital, met een mooie antenne achterop het dak. Staat tegen alle verwachtingen in best stoer Wel jammer dat als je op de snelweg zit, je door het motorgeluid haast niets meer kunt verstaan.
Zie hier de staat van de auto toen ik em kocht. De wagen is door de vorige eigenaar (ruig) zwart overgerold, origineel was hij goudbruin. Op sommige plekken zie je de grondverf er nog door, en de lak zit stampvol bobbels. Kortom: van ver lijkt het best wat, maar van dichtbij ziet het er niet uit
Na een tip van TopperTheo hier een topicje over mijn Kadett! Mijn allereerste auto, heb em nu bijna een jaar. Ik ben van plan wat dingen aan te passen, zowel uiterlijk als aan de motor, en als het even mee zit em op termijn over te spuiten. Ik ben student, dus probeer alles low-budget te houden, maar er toch wat moois van te maken!
--> Opel Kadett C II Sedan 1200N <--
Een maandje nadat ik em had gekocht bleek dat de veer linksachter dwars doormidden was (had ik toen al eens gepost) en dat boven die veerschotel een flink roestgat zat. De vorige eigenaar wou er niets van weten, maar ik wou het em toch even laten weten, omdat hij daar niets over had gezegd en ik daar aardig van baalde toen ik erachter kwam!
Ik heb toen alles van de achterophanging geschuurd met de boormachineborstel, m'n pa heeft de nodige dingen gelast, daarna stevig in de tektiel of zwarte verf. De schokdempers achter toen rood gemaakt, en de remtrommels ook, dat lijkt erg gaaf
Na al dat werk voor de APK gegooid, en op een ruim wiellagertje na kwam hij er in 1 keer door! Dat was een meevaller, en dan was de 450.-die ik er voor heb laten zakken zeker de moeite waard!
Later de bandenletters wit gemaakt met een verfstift. Mensen met dezelfde SR-velgen, niet verlaagd dus met grote banden, echt een aanrader, het lijkt ineens een stuk sportiever en het breekt de enorme bandenmassa een beetje!
De geluidsinstallatie is prima! Zelf een nieuwe verhoogde hoedenplank gemaakt (zwart kunstleer) (helaas moest ik wat in het metaal van de carosserie eronder zagen, omdat de plank niet veel hoger kon en de boxen toch nog te diep waren). Daarin 2 x 500 watt (PMPO) 3-weg speakers (Excalibur X69.14).
Later voor beide deuren nieuwe deurpanelen gemaakt (wit kunstleer), met daarin aan beide kanten een 240 watt (PMPO) 3-weg speaker (Excalibur X17.03). Er zit een Sony XPloid! radio in van 4x50 watt. Ik wil misschien ooit nog de Excalibur Bass Tube, maar wacht nog even tot ze wat goedkoper worden of tweedehands te koop komen. Hoewel er zonder die bass-tube nu ook al een heel mooi geluidje in zit! Excalibur is niet duur, maar qua geluid toch erg goed!
Ik heb nog andere plasticjes voor achter de deurhendel, die waren beide kapot gegaan.
Lijkt me ook nog wel eens wat om stoelen erin te hebben met leren bekleding, maar ja, die zijn nog aardig prijzig en dan kan ik nog wel even af met de huidige stoelen, want die zijn nog prima.
Ook zit er een 27 MC bakkie in van Capital, met een mooie antenne achterop het dak. Staat tegen alle verwachtingen in best stoer Wel jammer dat als je op de snelweg zit, je door het motorgeluid haast niets meer kunt verstaan.
Zie hier de staat van de auto toen ik em kocht. De wagen is door de vorige eigenaar (ruig) zwart overgerold, origineel was hij goudbruin. Op sommige plekken zie je de grondverf er nog door, en de lak zit stampvol bobbels. Kortom: van ver lijkt het best wat, maar van dichtbij ziet het er niet uit