Sedan Nissan Turbo project ?!
Moderator: JvV
-
- C gevonden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:24 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
Vandaag gelijk gas gehaald, en de laatste lasjes gelegd
And we have full rotation!!
genoeg ruimte gelukkig
Even de versnellingbak steun passen, die ik al een tijdje terug al had gemaakt
Een klein bodem deel schoongekrabt, sommige delen vallen er bijna af, en sommige delen...pfff
Bevestiging van de panhart stang weghalen, die gaan we niet meer nodig hebben...
helaas kwam er ook wat roest te voorschijn. Gelukkig is dit het ergste plekje, en kunnen we er mooi bij zo
And we have full rotation!!
genoeg ruimte gelukkig
Even de versnellingbak steun passen, die ik al een tijdje terug al had gemaakt
Een klein bodem deel schoongekrabt, sommige delen vallen er bijna af, en sommige delen...pfff
Bevestiging van de panhart stang weghalen, die gaan we niet meer nodig hebben...
helaas kwam er ook wat roest te voorschijn. Gelukkig is dit het ergste plekje, en kunnen we er mooi bij zo
A wise man said once: Falliure is always an option (Adam savage)
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
-
- C ervaren
- Berichten: 313
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
Steun ziet er mooi uit, maar waar laat je de uitlaat (als je laag gaat)
-
- C gevonden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:24 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
Ik ben niet van plan heel laag te gaan, en er komt een dubbele 2'' uitlaat onder denk ik ipv een enkele 3'' pijpdaddy's ride schreef:Steun ziet er mooi uit, maar waar laat je de uitlaat (als je laag gaat)
Plus dat ik met mn coilovers traploos mn hoogte kan verstellen.
A wise man said once: Falliure is always an option (Adam savage)
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
Super leuk dat je weer serieus aan de bak kan en gaat, een goeie reden om hier eens wat vaker terug te komen om te kijken.
Ga zo door !
Ga zo door !
-
- C gevonden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:24 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
In de aflevering van vandaag: roest-koekjes
Hier ging het om, een klein roest plekje. Maar de kadett kenner kan al raden wat ik tegen kwam...
En na een stukje slijpen, kwam dit tevoorschijn.
Gelijk wat andere plekjes uitgeslepen, nu wat staal regelen.
gezien ik de veerschotels niet meer nodig heb gelijk weggeslepen.
Kon ik ook kijken hoe roestig het daar was, dat viel me wel mee.
Alleen loopt de koker niet door. Omdat ik de boel verstevig, ga ik die verder doorslijpen en doorlassen nu ik toch bezig ben.
Groetjes
Hier ging het om, een klein roest plekje. Maar de kadett kenner kan al raden wat ik tegen kwam...
En na een stukje slijpen, kwam dit tevoorschijn.
Gelijk wat andere plekjes uitgeslepen, nu wat staal regelen.
gezien ik de veerschotels niet meer nodig heb gelijk weggeslepen.
Kon ik ook kijken hoe roestig het daar was, dat viel me wel mee.
Alleen loopt de koker niet door. Omdat ik de boel verstevig, ga ik die verder doorslijpen en doorlassen nu ik toch bezig ben.
Groetjes
A wise man said once: Falliure is always an option (Adam savage)
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
-
- C gevonden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:24 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
Afgelopen weken een subframe gehaald dat ik de bmw in elkaar kon zetten:
Ook bezig geweest met schoon krabben:
Ook Moet er nog een hoop oude troep van de rest van de bodem gekrabt worden (joepie )
En toen konden we de as pas gaan maken, oftewel de kadett aanpassen op de achteras
Eerst eens kijken hoe het uitkomt..
Komt aardig uit met het diff.
Goed gevulde wielkasten
'Oortjes van het subframe afgeslepen en gaten in de bodem gemaakt om de as zo dicht mogelijk tegen de bodem aan te krijgen.
Ga de punten gebruiken van de oude as en de reactiestangen gebruiken.
En een versteviging
Ga de as binnenkort weer terug plaatsen om de diff steun te maken, al moet ik nog ff uitvogelen hoe dat het beste te doen is.
Ben erg blij dat ik een motortakel heb kunnen lenen, heb de as er wel 10 keer op en af gehad met passen.
Meer foto's volgen..
Ook bezig geweest met schoon krabben:
Ook Moet er nog een hoop oude troep van de rest van de bodem gekrabt worden (joepie )
En toen konden we de as pas gaan maken, oftewel de kadett aanpassen op de achteras
Eerst eens kijken hoe het uitkomt..
Komt aardig uit met het diff.
Goed gevulde wielkasten
'Oortjes van het subframe afgeslepen en gaten in de bodem gemaakt om de as zo dicht mogelijk tegen de bodem aan te krijgen.
Ga de punten gebruiken van de oude as en de reactiestangen gebruiken.
En een versteviging
Ga de as binnenkort weer terug plaatsen om de diff steun te maken, al moet ik nog ff uitvogelen hoe dat het beste te doen is.
Ben erg blij dat ik een motortakel heb kunnen lenen, heb de as er wel 10 keer op en af gehad met passen.
Meer foto's volgen..
A wise man said once: Falliure is always an option (Adam savage)
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
-
- C gevonden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:24 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
As weer terug, niks kromgetrokken tijdens het lassen gelukkig
Moet nog wel allemaal netjes gemaakt worden
passen van de coilover... hier zal ook wat aangepast moeten worden.
op de hoogste stand, onbelast, zit het wiel al klem in de wielkast.
Dit is het verschil ongeveer.
Dit verschilzit hem niet in de lengte van de schokdempers, daar zit ingeveerd 5mm en uit ong. 20mm verschil in.
Het verschil zit in de bevestigingen van de assen, bij opel boven de middellijn en bmw eronder.
Zit ong 12cm tussen, dus best veel..
De bevestiging zal dus aangepast moeten worden, alleen goed bekijken hoe dat het handigste en stevigste is
Moet nog wel allemaal netjes gemaakt worden
passen van de coilover... hier zal ook wat aangepast moeten worden.
op de hoogste stand, onbelast, zit het wiel al klem in de wielkast.
Dit is het verschil ongeveer.
Dit verschilzit hem niet in de lengte van de schokdempers, daar zit ingeveerd 5mm en uit ong. 20mm verschil in.
Het verschil zit in de bevestigingen van de assen, bij opel boven de middellijn en bmw eronder.
Zit ong 12cm tussen, dus best veel..
De bevestiging zal dus aangepast moeten worden, alleen goed bekijken hoe dat het handigste en stevigste is
A wise man said once: Falliure is always an option (Adam savage)
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
-
- C gevonden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:24 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
hallo stille volgers update!
Een stuk uitgeslepen om eens te kijken hoe en wat.
Het verschil zit het vooral in de hoogte.
En ook wel wat in de zijdelingse richting
Na een klein afslank kuurtje
Van binnenuit gezien, hier valt het hoogte verschil ook erg op
Zijdelings gezien
Vanaf de andere zijde gezien
En nog wat speling voor iets breder rubber, beetje lastig in te schatten zo op foto, maar zit een 25 mm ruimte tussen.
Binnenkort de anderkant de schokdemper monteren, alles goed uitmeten en dan alles weer aanhelen en extra versterken.
Ook daar volgen foto's van.... natuurlijks
Een stuk uitgeslepen om eens te kijken hoe en wat.
Het verschil zit het vooral in de hoogte.
En ook wel wat in de zijdelingse richting
Na een klein afslank kuurtje
Van binnenuit gezien, hier valt het hoogte verschil ook erg op
Zijdelings gezien
Vanaf de andere zijde gezien
En nog wat speling voor iets breder rubber, beetje lastig in te schatten zo op foto, maar zit een 25 mm ruimte tussen.
Binnenkort de anderkant de schokdemper monteren, alles goed uitmeten en dan alles weer aanhelen en extra versterken.
Ook daar volgen foto's van.... natuurlijks
A wise man said once: Falliure is always an option (Adam savage)
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
-
- C liefhebber
- Berichten: 196
- Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
- Locatie: Gent - België
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
amai ook terug serieus in actie geschoten!
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
deze stille volger is best wel onder de indruk, wat een mooi project!
Ik blijf het stil volgen dus
Ik blijf het stil volgen dus
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
-
- C gevonden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:24 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
Haha een reactie is ook leuk zo nu en dan.schrump schreef:deze stille volger is best wel onder de indruk, wat een mooi project!
Ik blijf het stil volgen dus
Niet heel veel gedaan, nou niet veel anders.
Ik kwam een fout tegen met de uitlijning van de achteras.
De as zat niet in het midden t.o.v. de auto, met ruim 1 cm... ..
Dus het tussen het ene wiel en het andere wiel zat een verschil van 2cm!
Shame on me.....
Dus de torsiestangen losslijpen en het hele meetcircus opnieuw doorlopen.
Gelukkig zit alles nu binnen de 2mm
Nu verder met de steun uitvogelen voor de diff, en dan de schokdempers bevestiging maken/aanhelen/verstevigen.
To be continued..
A wise man said once: Falliure is always an option (Adam savage)
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
Goed bezig Sjonnie... we spreken ons op Sevenum ff pilze!
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
-
- C gevonden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:24 pm
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
Ik zal even kijken, wil dr ook wel eens kijken.Bear79 schreef:Goed bezig Sjonnie... we spreken ons op Sevenum ff pilze!
Hopelijks is het mooi weer
Kleine update....
Ben niet heel veel met de dett bezig geweest, moet even mijn aandacht verdelen.
(even spammen) misschien kunnen we dit jaar daarmee heen en terug naar de garage met mooi weer
Maar vandaag wel een beetje gekeken hoe ik de schokbrekerophanging ga aanhelen.
Eerst de 'hoedjes' waar de schokbreker aan zit netjes klein geslepen.
Toen heeeeeel veel meten en knippen om een grof idee te krijgen hoe het ongeveer worden moet.
Na een uur meten , proberen en knippen;
Binnenkort met goed karton ipv een halve müsli doos mallen maken,
en dan aanhelen en verstevigen.
A wise man said once: Falliure is always an option (Adam savage)
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
Owner of a '77 pile of parts (AKA as the never-ending-project)
Goed... beter... mij best..
()...()
(' - ' )
(")_(")
-
- C liefhebber
- Berichten: 196
- Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
- Locatie: Gent - België
Re: Sedan Nissan Turbo project ?!
hoe is het nog met deze kadett?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten