Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Moderator: JvV
-
- C gevonden
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo dec 14, 2008 9:26 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Ik zou gewoon even aan de basis beginnen want nu probeer je maar gewoon lukraak wat.
Is je basis in orde? Compressie en klepspeling gemeten?
Is je basis in orde? Compressie en klepspeling gemeten?
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
bedankt voor de tips.
dit ga ik aankomende zondag doen.
had ik eigenlijk al wel in gedachten. maar helaas had ik de compressiemeter niet bij me.
dus vandaar dat ik dat nog niet heb kunnen doen.
dit ga ik aankomende zondag doen.
had ik eigenlijk al wel in gedachten. maar helaas had ik de compressiemeter niet bij me.
dus vandaar dat ik dat nog niet heb kunnen doen.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Controleer ook of de bougiekabels op de juiste cilinder zitten aangesloten. Normaal moet een vonk en benzine ervoor zorgen dat de motor werkt.
Heb het zelf een keer gehad, sleutelen in de stromende regen met veel wind is geen succes. Kabels door de war en nooit meer aanslaan. Kabels een dag later goed aangesloten en tik lopen.
Heb het zelf een keer gehad, sleutelen in de stromende regen met veel wind is geen succes. Kabels door de war en nooit meer aanslaan. Kabels een dag later goed aangesloten en tik lopen.
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974, Opel Kadett-B 1.1 1973 en nog vele in onderdelen
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Ik heb bougiekabels volgorde wel al een paar keer gecontroleerd dat wel.
Helaas heb ik gisteren niet naar de groene city toe kunnen gaan.
Maar wel iets anders kunnen doen.
Helaas heb ik gisteren niet naar de groene city toe kunnen gaan.
Maar wel iets anders kunnen doen.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Vandaag eindelijk weer eens wat aan de kadett kunnen doen.
Ik heb compressie gemeten
Ik maak me zorgen over de uitslag.
Cil.1 8,5 bar
Cil. 2 eerst 7 bar (tweede meting 6,5 bar)
Cil. 3 4 bar (deze maak ik me zorgen om)
Cil. 4 7 bar.
Verder valt op dat uit de carterventilatie benzine damp komt met rondstarten.
Verders carberatuer gewisseld met eentje waarvan ik zeker wist dat hij goed werkte.
Hoor graag een paar tips van wat ik nog kan proberen.
Want ik vindt het vreemd zelfs met slechte compressie zou je toch nog iets van een ontbranding moeten hebben.
Ik heb compressie gemeten
Ik maak me zorgen over de uitslag.
Cil.1 8,5 bar
Cil. 2 eerst 7 bar (tweede meting 6,5 bar)
Cil. 3 4 bar (deze maak ik me zorgen om)
Cil. 4 7 bar.
Verder valt op dat uit de carterventilatie benzine damp komt met rondstarten.
Verders carberatuer gewisseld met eentje waarvan ik zeker wist dat hij goed werkte.
Hoor graag een paar tips van wat ik nog kan proberen.
Want ik vindt het vreemd zelfs met slechte compressie zou je toch nog iets van een ontbranding moeten hebben.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
ik zou ook eens naar je olie pijl gaan kijken als er benzine dam uit het carter komt wand benzine bij de olie is slecht voor de lagers , anders is je blok al kapot voor dat je hem aan het lopen hebt .
-
- C gevonden
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo dec 14, 2008 9:26 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Die motor is helaas toch op. Je zou de klepspeling nog even kunnen bekijken maar waarschijnlijk is de zuiger van cilinder 3 kapot/versleten. Dit zou ook verklaren hoe er benzine in het carter komt
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Even een vraagje
De benzinedampen komen uit de dikke slang die naar je luchtfilter gaat.
Volgens mij is dat voor carterventilatie toch?
Maar misschien heb ik het fout.
Wat is normaal de compressie waarde kan het niey vinden in mijn vraagbaak.
Bedankt voor het meedenken.
De benzinedampen komen uit de dikke slang die naar je luchtfilter gaat.
Volgens mij is dat voor carterventilatie toch?
Maar misschien heb ik het fout.
Wat is normaal de compressie waarde kan het niey vinden in mijn vraagbaak.
Bedankt voor het meedenken.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Je zou nog een klein scheutje olie op de zuigers kunnen doen voor de compressie meting, als je dan veel hogere drukken meet zijn je zuigerveren op.
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Even nog een vraagje. Volgens de kadett c vraagbaak blz 47 staat dat de motor op bedrijfstemperatuur moet zijn. Bij het meten van de compressiedruk.
Maar zolang hij totaal niet aanslaat is dit erg lastig.
Maar ook al zou hij versleten zijn.
De motor geeft totaal geen teken van een ontbranding. Dus dat vindt ik vreemd. Heb wel andere motorblokken liggen maar dat zijn 1.2n em ik wilde liever de 1.2s erin houden. Maar ja als het niet anders is.
Verders vermoed ik dat mijn motor een klap heeft gehad.
Draagarmen links voor zijn krom.
En mijn krukas poelie draait scheef. Waar de v snaar op licht.
Hier wil nog naar gaan kijken.
Maar helaas heb ik weinig tijd om er echt wat aan te doen. Omdat ik veel andere dingen en klussen te doen. Heb. Ik ga er wel weer meer tijd voor krijgen binnenkort.
Nog een vraagje kun je ook filmpjes hier plaatsen. Want dan film ik volgende keer het rondstarten en plaats ik dat hier.
Maar zolang hij totaal niet aanslaat is dit erg lastig.
Maar ook al zou hij versleten zijn.
De motor geeft totaal geen teken van een ontbranding. Dus dat vindt ik vreemd. Heb wel andere motorblokken liggen maar dat zijn 1.2n em ik wilde liever de 1.2s erin houden. Maar ja als het niet anders is.
Verders vermoed ik dat mijn motor een klap heeft gehad.
Draagarmen links voor zijn krom.
En mijn krukas poelie draait scheef. Waar de v snaar op licht.
Hier wil nog naar gaan kijken.
Maar helaas heb ik weinig tijd om er echt wat aan te doen. Omdat ik veel andere dingen en klussen te doen. Heb. Ik ga er wel weer meer tijd voor krijgen binnenkort.
Nog een vraagje kun je ook filmpjes hier plaatsen. Want dan film ik volgende keer het rondstarten en plaats ik dat hier.
Laatst gewijzigd door Martin Donderwinkel op ma mei 02, 2016 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
zitten de bougie kabels wel in de juiste volgorde wand dan doet hij het ook niet
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Als ik jou was zou ik de vraagbaak vanaf het begin punt volgen.
Het lijkt me stug dat ie aan het einde van het verhaal niet loopt.
Check ook even de massa strip van het blok naar de carrosserie.
Een pouly van een N is hetzelfde als van een S die kun je zo wisselen.
Dan zou ik meteen een nieuwe V snaar erop zetten.
Ik had bij een auto onderdelen aanbieder via internet voor nog geen 25
euro alles om mn blokje een grote onderhoudsbeurt te geven.
De olie heb ik gewoon bij action gehaald daar hebben ze tegenwoordig ook merk olie.
Heb je de ontsteking afgesteld met een lamp?
Mvg Patrick
Het lijkt me stug dat ie aan het einde van het verhaal niet loopt.
Check ook even de massa strip van het blok naar de carrosserie.
Een pouly van een N is hetzelfde als van een S die kun je zo wisselen.
Dan zou ik meteen een nieuwe V snaar erop zetten.
Ik had bij een auto onderdelen aanbieder via internet voor nog geen 25
euro alles om mn blokje een grote onderhoudsbeurt te geven.
De olie heb ik gewoon bij action gehaald daar hebben ze tegenwoordig ook merk olie.
Heb je de ontsteking afgesteld met een lamp?
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
morgen ben ik weer bij de kadett en ga ik de complete ontstekingssysteem eerst nog is even goed zetten
dus eerst
cil 1 op bdp merktekens poelie en blok op tijd en daarna de onsteking opnieuw afstellen. heb een ander forum gevonden waar het heel duidelijk uitgelecht is hoe het moet.
waarschijnlijk zal die info hier ergens ook te vinden zijn.
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/ ... 43.30.html
hier heb ik alle info gevonden.
mocht iemand wat toe te voegen hebben graag.
misschien kan iemand me nog vertellen welke bogie kabelvolgorde jullie hebben.
kan het nergens af kijken. want me andere city`s zitten nog geen motor in. en alle losse blokken die ik heb staan liggen de bogiekabels er ook af helaas.
dus eerst
cil 1 op bdp merktekens poelie en blok op tijd en daarna de onsteking opnieuw afstellen. heb een ander forum gevonden waar het heel duidelijk uitgelecht is hoe het moet.
waarschijnlijk zal die info hier ergens ook te vinden zijn.
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/ ... 43.30.html
hier heb ik alle info gevonden.
mocht iemand wat toe te voegen hebben graag.
misschien kan iemand me nog vertellen welke bogie kabelvolgorde jullie hebben.
kan het nergens af kijken. want me andere city`s zitten nog geen motor in. en alle losse blokken die ik heb staan liggen de bogiekabels er ook af helaas.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
eindelijk heb ik hem gestart gekregen.
ik heb de verdeler uitgebouwd cilinder 1 goed gezet via merkteken en gezorgd dat de tuimelaars op tuimelen stonden van cilinder 1 toen verdeler erin gezet met die 20 graden verdraaiing rekening gehouden.
daarna nog kleppendeksel verwijderd en de kleppen afgesteld dit was echt nodig. ivm sommig kleppen veels te veel ruimte hadden andere veels te weinig en 2 hadden zelfs totaal geen speling. deze zaten bij cilinder 3 en vier.
er zat wel wat benzine door de olie dus heb nieuwe olie bijgevuld. voor het testdraaien nu. maar ik ga deze nog verversen. hopelijk gaat de compressie wat beter worden nog als die goed op bedrijfstemperatuur geweest is. dan ga ik dat dus uiteraard nog testen. maar ik verwacht dat ik nog wel wat werk eraan zal gaan hebben uiteindelijk.
motor loopt nu redelijk. heb ook de kromme V riem poelie gewisseld.
nu moet ik nog met de dynamo bevestiging aan de slag. deze zit veels te ver naar voren. waardoor de v riem niet mooi op de poelies ligt. in een soort bocht zeg maar.
ik ga aanstaande zondag dus aan de slag met de verlichting en het dashboard terug in te bouwen.
en dan moet ik nog remmen nakijken en twee draagarmen wisselen links voor deze zijn krom.
daarna ga ik hem apk laten keuren en hopelijk komt daar niet nog meer werk uit.
de kadett heeft wel zijn slecht plekjes hier en daar dus hoop dat het er voor de apk nog door kan. maar dat zien we dan wel. hiermee bedoel ik niet dat ik dat niet ga herstellen maar heb daar gewoon nu nog niet de mogelijkheden voor.
bedankt voor het meedenken trouwens.
ik heb de verdeler uitgebouwd cilinder 1 goed gezet via merkteken en gezorgd dat de tuimelaars op tuimelen stonden van cilinder 1 toen verdeler erin gezet met die 20 graden verdraaiing rekening gehouden.
daarna nog kleppendeksel verwijderd en de kleppen afgesteld dit was echt nodig. ivm sommig kleppen veels te veel ruimte hadden andere veels te weinig en 2 hadden zelfs totaal geen speling. deze zaten bij cilinder 3 en vier.
er zat wel wat benzine door de olie dus heb nieuwe olie bijgevuld. voor het testdraaien nu. maar ik ga deze nog verversen. hopelijk gaat de compressie wat beter worden nog als die goed op bedrijfstemperatuur geweest is. dan ga ik dat dus uiteraard nog testen. maar ik verwacht dat ik nog wel wat werk eraan zal gaan hebben uiteindelijk.
motor loopt nu redelijk. heb ook de kromme V riem poelie gewisseld.
nu moet ik nog met de dynamo bevestiging aan de slag. deze zit veels te ver naar voren. waardoor de v riem niet mooi op de poelies ligt. in een soort bocht zeg maar.
ik ga aanstaande zondag dus aan de slag met de verlichting en het dashboard terug in te bouwen.
en dan moet ik nog remmen nakijken en twee draagarmen wisselen links voor deze zijn krom.
daarna ga ik hem apk laten keuren en hopelijk komt daar niet nog meer werk uit.
de kadett heeft wel zijn slecht plekjes hier en daar dus hoop dat het er voor de apk nog door kan. maar dat zien we dan wel. hiermee bedoel ik niet dat ik dat niet ga herstellen maar heb daar gewoon nu nog niet de mogelijkheden voor.
bedankt voor het meedenken trouwens.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett c city 1.2S 38-TU-11 04-01-1978
Vandaag weer verder gedaan met de city
Dashobaord zit er weer compleet in.
Ben nog niet helemaal klaar.
Wandt paar lampjes maken nog geen goed contact.
Verlichting aan de voorzijde heb ik al volledig in orde gemaakt.
Nu moet er nog claxon opgezet worden.
Mistlicht. Achter
Achter verlichting alles werkent maken
Twee stekkers achterruitrijlicht schakelaar moeten nog aangesloten worden.
Nu eventjes een vraag voor de kenners hier.
Ik heb de voetbedaaltje van de ruitensproeier aangesloten.
Groen links / blauw tegen schutboard/ paars vooraan rechts
Nu stoppen me ruitenwissers steeds rechtopstaand.
Als ik de stekkers los trek dan stopt me ruitenwisser gelijk zodra ik de schakelaar op uit draait. Dus dan stopt die de ene keer bovenaan dan weer midden op het raam dan weer onderaan. (Zal wel niet goed aangesloten zitten ergens misschien.) Maar misschien herkent iemand het.
Groetjes martin
Dashobaord zit er weer compleet in.
Ben nog niet helemaal klaar.
Wandt paar lampjes maken nog geen goed contact.
Verlichting aan de voorzijde heb ik al volledig in orde gemaakt.
Nu moet er nog claxon opgezet worden.
Mistlicht. Achter
Achter verlichting alles werkent maken
Twee stekkers achterruitrijlicht schakelaar moeten nog aangesloten worden.
Nu eventjes een vraag voor de kenners hier.
Ik heb de voetbedaaltje van de ruitensproeier aangesloten.
Groen links / blauw tegen schutboard/ paars vooraan rechts
Nu stoppen me ruitenwissers steeds rechtopstaand.
Als ik de stekkers los trek dan stopt me ruitenwisser gelijk zodra ik de schakelaar op uit draait. Dus dan stopt die de ene keer bovenaan dan weer midden op het raam dan weer onderaan. (Zal wel niet goed aangesloten zitten ergens misschien.) Maar misschien herkent iemand het.
Groetjes martin
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten