kadett c sedan van 1.2 naar 2.2 Update HIJ LOOPT

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Gesloten
CoupeetjeJr
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 8:51 pm
Locatie: eefde
Contacteer:

kadett c sedan van 1.2 naar 2.2 Update HIJ LOOPT

Bericht door CoupeetjeJr »

hierbij mijn projectje
iedereen kent de auto denk ik wel hij was van me vriendin Melissa maar heb hem geruild tegen een Corsa A want ze wou wat betrouwbaarders en nieuwer en ik kocht eind vorig jaar een hele nette corsa a sport uit 93 dus daar was ze meteen verliefd op dus maar zo geregeld .
maar ik ga natuurlijk niet met een 1.2 rijden dus eerst zou er een 2.0 in komen met webers die ik tussendoor al een keer gekocht had voor een leuke prijs .
toen kwam ik een 2.2 tegen voor een mooie prijs dus wezen kijken en het zag er allemaal wel goed uit (voor zover je dat aan de buiten kant kan zien )
maarja had inlaatspruitstukken voor een 2.0 dus kop eraf en 2.0 kop erop maar natuurlijk eerst wat bewerken en kleppen inslijpen en natuurlijk komt er dan ook een ander nokje in een 300graden met dikke veren etc. maarja dan moet het onderblok ook maar gereviseerd worden dus ook daar komt alles nieuw in lagers zuigerveren pakkingen etc hier ben ik druk mee bezig om alles schoon te maken enzo
maar weer genoeg gelult hier wat foto's van oa de auto
Zoals die was voor melissa em kocht van ons ;)
Afbeelding
Afbeelding
Zoals die nu is. (helaas word ie naar 2 jaar geleden klaar gemaakt te zijn wel weer wat slechter ivm de 2 winters die er mee gereden zijn)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het ideetje voor als ik er vant winter mee bezig ga incl de breedbouw .... .
mits ik er meer fotos van kan vinden
Afbeelding
Laatst gewijzigd door CoupeetjeJr op zo mei 17, 2015 8:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Renotuning Laswerk en Reparatie
http://www.renotuning.nl
CoupeetjeJr
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 8:51 pm
Locatie: eefde
Contacteer:

Re: kadett c sedan van 1.2 naar 2.2

Bericht door CoupeetjeJr »

Renotuning Laswerk en Reparatie
http://www.renotuning.nl
CoupeetjeJr
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 8:51 pm
Locatie: eefde
Contacteer:

Re: kadett c sedan van 1.2 naar 2.2

Bericht door CoupeetjeJr »

Vandaag ff de inlaat en webers weer aan elkaar vast gezet vanmiddag eerst ff kelken opgehaald en erop gemaakt
tevens ook nog even de dekseltjes van op de kop zwart gemaakt en de motorsteunen nu is bijna alles zwart en kan van de week begonnen worden aan de motor in elkaar zetten en spuiten van de motor en ik wil donderdag de spullen ombouwen in de auto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Renotuning Laswerk en Reparatie
http://www.renotuning.nl
CoupeetjeJr
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 8:51 pm
Locatie: eefde
Contacteer:

Re: kadett c sedan van 1.2 naar 2.2/ 2.2 gereviseerd

Bericht door CoupeetjeJr »

Zo vandaag de 2.2 gereviseerd dus nieuwe zuigerveren hoofdlagers en drijfstanglagers . Alle pakkingen nieuw en noem het maar op morgen de stoters erin en tuimelaars en dan de motor even in de primer zetten en eerste laag kleur erop en tevens ook nog ff de motor uitbouwen uit de sedan
Hierbij de fotos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ikke zelf ant werk ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Renotuning Laswerk en Reparatie
http://www.renotuning.nl
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: kadett c sedan van 1.2 naar 2.2/ 2.2 gereviseerd

Bericht door JvV »

Ziet er goed uit Maikel!
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
CoupeetjeJr
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 06, 2009 8:51 pm
Locatie: eefde
Contacteer:

Re: kadett c sedan van 1.2 naar 2.2/ 2.2 gereviseerd

Bericht door CoupeetjeJr »

Weer een update en de motor ombouw is inmiddels voor 90% klaar op wat metertjes en brandstofpomp na maar hij loopt en rijd er wel om en hoe.
aankomende zaterdag naar biesheuvel voor de laatste dingen en dan maar is af laten stellen op de bank.
Dinsdag begonnen met de motor eerst grondverf erop en toen de kleur ondertussen ook begonnen met de 1.2 incl bak en achteras eruit te halen een aantal plekken gevonden wat gelast moest worden .
woensdag avond de motorruimte gelast en de dikke as eronder gemaakt incl speelgoed erin (100%sper) :D :D
Donderdag morgen jaajaa op hemelvaartdag zelfs aan het werk geweest en de motor erin gehangen en aan het einde van de avond liep die al wel slecht maar dat kwam vrijdag wel .
vrijdag morgen weer begonnen met goede benzine slang erop zetten en begonnen met lassen aan het balkje voor en de dorpel toen dat klaar was wouden we hem starten en kwam de benzine op cil3 er bij de kelken uit en liep heel slecht na een paar keer gas geven gebeurde dit ook op cil 1 dus we dachten dat er iets met de brandstof druk was dus een regelaar er tussen en op 0,5 bar nogsteeds hetzelfde maargoed eerst na huis eten na het eten weer verder, toch maar kleppendeksel eraf en wat al snel bleek 2 tuimelaars doormidden en de 3e was al gebarsten alle stukjes weer gevonden gelukkig en maar nieuwe tuimelaars erop gezet maar met kleppen stellen bleek dus dat de klep veer helemaal op elkaar lag en dus niet verder kon bleek dat de platen die er onder liggen te dik waren waardoor die niet verder in wou die er onder weg en weer kleppen stellen en toen liep die meteen redelijk goed dus ff synchroom stellen en natuurlijk een proefrit maken zaterdags ff co gemeten om het zo niet te arm hebben staan zodat die een beetje ingereden kan worden voor het afstellen maar genoeg gelult hier de foto's en filmpje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Renotuning Laswerk en Reparatie
http://www.renotuning.nl
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten