Sedan 4deurs Geel als de zon!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Gesloten
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Sedan 4deurs Geel als de zon!

Bericht door Kadettgek »

Toch een beetje een drempel om hier te posten... echt een restauratie vind ik het namelijk niet. alhoewel er in de loop der tijd toch het een en ander is gebeurt.

Het 1200 blokje loopt prima, na het reguliere onderhoud. Automaatbakje doet het ook goed, alleen een beetje veel toeren.


Afbeelding
Afbeelding

De kadett is een jaar of 5 geleden ook gerold, gewoon met prakis hoogglans lakverf.
Toen een best prima resultaat:
Afbeelding

Afbeelding


Maar na een aantal jaar en wat vogelpoep:
Afbeelding
Toch nog een polijst-poging
Afbeelding

Maar zoals jullie zien heeft de lak op sommige plaatsen los gelaten.
Links en recht kwam er ook nog een blaasje roest opzetten (wielrand, deur en kofferbakrand)

Hierbij ook even de hoedenplank los gehaald en de achterruit er uit getrokken ivm de blijvende lekkage.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De hoedenplank is weer een beetje hersteld. ik wilde de luidsprekers er toch graag inhouden maar heb de gaten een stuk kleiner gemaakt.
Bovendien heb ik over de gehele breedte van de auto een U-profiel onder de hoedenplank gelast voor de stevigheid.
Ik weet dat dit niet ieders keus zou zijn, maar deze kadett zal nooit een show-wagen worden.

Daarnaast is ooit het interieur gestript en heb ik overal bitumen en isolatiematten aangebracht waardoor de herrie in de auto een heel stuk minder is.
Er blijft wel een heel vervelend windgeruis over in de auto wat blijkbaar bij de rechter achterruit weg komt. de ruit sluit hier niet goed aan op de geleider. (iemand tips hoe dit te maken?)
Het ruitmechanisme van deze ruit is overigens ook kapot. de metalen U die de ruit vast klemt is kapot. voor nu dus met een houtje er onder. (iemand een idee hoe dit te maken?)

Daarnaast heb ik de Kadett wat hoger op de pootjes gezet, ik werd er knetter gek van dat ik geen drempel normaal kon nemen.

Afbeelding
Hier zie je ook meteen de dofheid van de auto en een paar beschadigde plekken.

Inmiddels mezelf kapot irriterend aan het uiterlijk van de Kadett heb ik besloten een stoom opknap tourtje te doen.
Enkelen bussen afbijt en meters schuurpapier verder staat hij er zo bij:

Afbeelding

Komende tijd maar eens even goed proberen door te pakken.
Motorkap, keienvanger, en achterkant moeten nog.

Ik ben nog niet goed geïnformeerd over lakken etc. ik wilde de Kadett strak maken en in de primer zetten. ik wilde de primer van de action proberen. maar ben bang dat dit in combinatie met autolak niet goed zal gaan. (iemand ideeën of tips?)
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: Sedan 4deurs Geel als de zon!

Bericht door ArieBaars. »

Hey,

Als je toch goede autolak ga gebruiken, gebruik dan ook goede grondverf die erbij hoort,
straks zit je met een auto in de action grondverf, denk je hem in de kleur te zetten, krijg je van allerlei bubbels of iets omdat het elkaar niet kan verdragen, heb je nog meer werk.
Dus mijn tip, goede grondverf, goed autolak.

Groeten Arie, en succes.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Sedan 4deurs Geel als de zon!

Bericht door J v Delft »

Gewoon bij de autolakhandel bijbehorende primer en verdunner meebestellen, en eerst nog een (klein) proefstukje spuiten, primer, en lak erover heen.
Weet je het zeker dat het goed komt.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: Sedan 4deurs Geel als de zon!

Bericht door Kadettgek »

Ik ben bij het kleurencentrum in Heerlen geweest. Daar vertelden ze mij dat er 2 opties zijn.
1. 1 componentenlak welke ook los zal laten met vogelpoep en benzine. en het dus over 5 jaar weer opnieuw doen.
2. 2 componentenlak en primer. waarbij zeer waarschijnlijk de oude verflaag zal oplossen/reageren en dus de wagen volledig kaal moet.

Ik ben er nog niet helemaal uit. kan me ook niet helemaal voorstellen dat de 1componentenlak zo makkelijk oplost....


Dan nog wat minder nieuws.
Mijn opa had een klein ongelukje en is tegen de kadett gereden....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: Sedan 4deurs Geel als de zon!

Bericht door Kadettgek »

Inmiddels zijn we al weer een heel stuk verder in de tijd.....
Heeeeeeeeeeeeel langzaam gaat het verder.

Gekozen voor 2-componentenlak en dus moet alle onderliggende meuk eraf.
Geeft ook een kans om alle panelen zo strak mogelijk te zetten.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de eerste keer zelf spuiten,
Was even om te proberen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb me erbij neer gelegd dat het niet de aller strakste auto gaat worden. Maar het is een mooi leerproces!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten